AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Hei folkens! Nå er det på tide å farge etterveksten igjen, men et problem har oppstått... jeg farger med Schwarzkopf Live Color XXL 49, endelig funnet den fargen jeg vil ha! Uansett, jeg har atopisk hud, og de siste to ukene har hodebunnen vært så sår og øm, det gjør rett og slett vondt å berøre hodebunnen! Har egentlig bare lyst til å barbere bort alt håret, men er litt redd jeg blir å angre da... legger visst mye identitet i håret mitt, sier forloveden... Så, til det jeg egentlig skulle spørre om! Jeg har lest at flere som har seborreisk eksem i hodebunn, faktisk blir bedre i noen uker etter fargingen. Men jeg har ikke seborreisk eksem, og jeg flasser ikke heller. Så nå er jeg litt redd for at om jeg legger fargen opp i håret vil jeg bokstaveligtalt svi av hodebunnen. Og jeg har ikke såååå veldig lyst til å be om hastetime hos legen fordi "jeg farget håret igår".... Er det andre her med tørr, øm og vond hodebunn som likevel farger? Bruker det å gå bra? Og om det skulle skje at jeg svir noen sår oppi der, hva er det verste som kan skje i det henseende? Må man til lege da, eller vil det kunne gro som vanlige sår? Stor infeksjonsfare? ...jeg ser at jeg virker som et dumt brød som spør om dette, så jeg tar den som anonym, jeg.... dele erfaringer? Blir takknemlig for alle svar jeg får!
Sunniva81 Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Hei folkens! Nå er det på tide å farge etterveksten igjen, men et problem har oppstått... jeg farger med Schwarzkopf Live Color XXL 49, endelig funnet den fargen jeg vil ha! Uansett, jeg har atopisk hud, og de siste to ukene har hodebunnen vært så sår og øm, det gjør rett og slett vondt å berøre hodebunnen! Har egentlig bare lyst til å barbere bort alt håret, men er litt redd jeg blir å angre da... legger visst mye identitet i håret mitt, sier forloveden... Så, til det jeg egentlig skulle spørre om! Jeg har lest at flere som har seborreisk eksem i hodebunn, faktisk blir bedre i noen uker etter fargingen. Men jeg har ikke seborreisk eksem, og jeg flasser ikke heller. Så nå er jeg litt redd for at om jeg legger fargen opp i håret vil jeg bokstaveligtalt svi av hodebunnen. Og jeg har ikke såååå veldig lyst til å be om hastetime hos legen fordi "jeg farget håret igår".... Er det andre her med tørr, øm og vond hodebunn som likevel farger? Bruker det å gå bra? Og om det skulle skje at jeg svir noen sår oppi der, hva er det verste som kan skje i det henseende? Må man til lege da, eller vil det kunne gro som vanlige sår? Stor infeksjonsfare? ...jeg ser at jeg virker som et dumt brød som spør om dette, så jeg tar den som anonym, jeg.... dele erfaringer? Blir takknemlig for alle svar jeg får! Den fargen finnes kanskje i et annet merke enn Schwarzkopf, som er mildere mot huden? Eller så kan du stikke innom en frisørsalong å høre.De har jo peiling og kan gi noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Sist jeg var hos frisøren spurte hun om jeg vanligvis farget håret selv eller hos frisør. Farger selv, svarte jeg. Så spurte hun om håret mitt trengte lang trekketid, og jeg sa ja. Mye av samtalen under denne klippetimen gikk ut på at jeg har problemer med hodebunnen, hun sa likevel ingenting om at jeg ikke burde farge, kom heller ikke med noen formaninger om at farging burde skje hos frisør... Hun fortalte meg bare hvordan hun mente jeg burde farge for å kun ta etterveksten og ikke hele håret. Jeg har prøvd mildere farger, økologiske farger etc, men da forvinner fargen etter bare noen uker, selv om det er permanent farge... Så dumt at jeg ikke passer min egentlige farge da...
molluskel Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 strip håret i stedet,det er bedre for hodebunnen. Da får du ikke så mye farge i hodebunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå