Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et dilemma i dag. Jeg har lyst på spinningintervall timen på treningssenter og på bodympump timen som begynner en halvtime etter spinningtimen er slutt.

Kan jeg gå på begge timer?

Spinning intervall timen(60min) er en time med intervaller og der man jobber opp mot rød sone. Dvs man ligger hele timen opp mot melkesyreterskelen og man kan også de siste intervallene gå over denne terskelen.

Bodypumptime er en time der det er styrketrening med vektstang(60min). 10 reps x 4 serier. Øvelser er gjerne: knebøy, utfall, strakmark, bicepscurl, stående roing, skulderpress, franskpress, situps.

Kan jeg gå på begge timene i dag eller vil det bli for hardt med en bodypump time rett etter en spinning intervall time med tanke på restitusjon o.l? Jeg ønsker jo å vinne noe på treningen og ikke bryte ned kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det samme selv, først en kondistime av et eller annet slag, deretter en styrketime. Disse var rett etter hverandre, og det eneste problemet jeg fikk, var at jeg ikke rakk å få i meg energi før styrketimen, og at jeg dermed ikke hadde en optimal trening. Personlig ville jeg brukt den halvtimes pausen på å få i meg noen raske karbs for å fylle glykogenlagrene. En banan eller en energibar kan duge, samt at du fyller på med vann. Skal ikke så mye til :) Det viktigste er at du generelt spiser og sover nok.

Skrevet

akurat fått svar på treningssenteret selv

at det skal være helt ok å spinne en slik time først å så ta styrke elle slik bodypump time etterpå

mange steder så leser at en bør gjør d motsatt, d var ikke de enige i. de som jeg spurte som er utdannet der.

ville kun gjelde om d var meningen å bygge opp store markere muskler. som uasn vil ta tid å bygge

så spinn i veg å ta styrken etter

det gjør jeg selv nå 3 ganger i uka.

Gjest Alligator
Skrevet

Jeg har hørt at man skal begynne med det man vil prioritere den økten. Altså hvis formålet med økten er å trene kondisjon, er det bra å begynne med det, og omvendt. Men dette lar seg jo ikke alltid gjøre når man går på gruppetimer, så jeg pleier bare å gjøre som det passer:). Det går som regel helt fint hvis man fyller på med litt energi imellom. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...