AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg har slitt en del med benhinner og fikk anbefalt å lese denne artikkelen om orientering av ei venninne. Ser jo veldig spennende ut, men litt usikker på om det er for meg... Har noen der ute prøvd det, og hvordan er det? Artikkelen sier liksom ikke noe om det er gøy eller ikke... Før noen sier det, ja jeg vet jeg kan gå på ski, og det skal jeg også...Men tenker til sommeren. Bedre å være føre var+ om det er for meg så kan det jo hende jeg kan bli litt kjent med folk før sessongen starter....?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Mannen min driver med orientering, og han elsker det. Det er bra trening fordi du stort sett får løpe i terrenget på variert underlag, og du får mange fine friluftsopplevelser. Dessuten utfordrende for hodet fordi du alltid må ha kontroll på hvor du er og hvor du skal. Om det er gøy avhenger vel egentlig av om du liker den typen trening. Mange orienteringslag har fellestreninger og fellesturer, og arrangerer også nybegynnerkurs der man lærer mer om å bruke kart og kompass og hvordan orientere best mulig. Uansett trenger du ikke mye utstyr for å begynne med orientering, så det er absolutt noe du kan prøve ut og heller droppe det hvis du ikke synes det er noe for deg. I Oslo arrangeres det f.eks. bedrifts-o-løp hver uke
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Glemte en ting; mannen får fort problemer med beinhinnene hvis han løper på asfalt, men i marka kan han løpe uten problemer. Så hvis du er plaget med det bør orientering være en super sport for deg.
Supraspinatus Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Ulempen med orientering er at dersom du ikke er så god å orientere, så kan du heller ikke løpe. Og da uteblir litt av treningseffekten. Etterhvert som du blir bedre med kart og kompass kan du øke tempoet. Øker du tempoet for tidlig kommer du til å bomme på postene. Snakker av erfaring. Men orientering er veldig artig. Du får trene i skog og ulendt terreng. Det øker gleden hos meg. Pass på å bruke skikkelige orienteringsko. Overtråkk er den vanligste skaden!
aline Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Jeg løp orientering når jeg var yngre, og syntes det var kjempegøy! Vi var en gjeng, og reiste rundt på løp rundt omkring. Det var fin trening (når man kommer inn i det med å lese kart etc, som nevnt over, men det er bare treningssak) og det var deilig å løpe ute i skogen. Hadde jeg hatt tid, har jeg faktisk tenkt at det hadde vært deilig å ta opp igjen. skader jo ikke å prøve ihvertfall. forresten, orientering begrenser seg ikke nødvendigvis til sommer, vi prøvde oss på ski-orientering og natt-orientering også, ble med forsøket for vår del, men det er fullt mulig.
Møffi Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Her i huset er mannen helt hekta, det fins dessuten løyper med enklere nivå så postene ligger langs sti og da får man litt mer utbytte kondisjonsmessig også Anbefaler også bedrifts-o i Oslo hvis du bor i området! Der er det mange voksne nybegynnere
Jente_20 Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 jeg har gått på orientering, og elsket det - til tross for ofte drittvær og sånt om vinteren. herlig måte å komme seg ut på, man får brukt hodet og man blir sprek og sterk i hele kroppen. i tillegg forsvant alle skuldersmerter som jeg slet med! anbefales! alle burde prøve orientering!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå