Gå til innhold

Hvilket gulv skal vi legge?!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!Driver og pusser opp og klarer ikke å bestemme hvilket gulv vi skal ha!Vi har malt alle veggene i huset eggehvite,ellers blir det en del børsta stål.Vi satser på en litt minimalistisk stil.Har sett på alt ifra kirsebær til helt lys bøk.Hva synes dere passer best til den stilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal pusse opp en hel leilighet i en 4 mannsbolig,nå er det bare i stort,tomt rom,og gulvet skal senkes..

Så vi vurderer å legge steinfliser over det hele,med forskjellige fra rom til rom.Varme under gulvet.

Er sååå my fint og ganske praktisk istedenfor laminat eller belegg.Om man ikke vil ha det overalt,så kanskje bare på bad og gang,evt,kjøkken og parkett i stue...

Nå tenker jeg veldig i forhold til rengjøring og at det skal holde lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er mange fine gulv på markedet nå ja. Dere har lyse vegger og lyst interiør forstod jeg??? Er leiligheten forholdsvis liten kan det være smart med en gjennomgående farge/kvalitet på alle gulvene.

Vi har også lyse vegger og har valgt et litt mørkebrunt gulv. Det har blitt fint og det gir rommet en litt "lunere" atmosfære, om du forstår.

Et godt råd uansett er å låne med mange prøver og legg det på gulvet inntil veggen, da først ser dere hva som passer inn!!

NB!

Tenker man praktisk er faktisk ikke fliser det beste. Det har mine foreldre erfart!

Når de vasker gulv får de aldri helt rene fugene og de blir fort misfarget og ser skitne ut (særlig om de er lyse i fargen). Støv og skitt er altså vanskelig å få bort/opp, selv om man støvsuger før man vasker! Nå skal de ta bort steingulvet å legge parkett i stedet!

Konklusjonen min ihvertfall er at glatte gulvflater er enklest å rengjøre!

Lykke til med nye gulv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei icon_smile.gif Vi har nettopp lagt nytt gulv, veggene er lyse i alle rom, egghvit og og magnolia (kremfarget). Gulvet er mørkt, enda en nyanse mørkere enn kirsebær - det ble kjempefint icon_smile.gif (tror det het merbau)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser opp min nye og første leilighet nå *smiiiil*. Jeg har lys antikk på veggene, listene i samme og har lagt klikk-system på gulvet i kirsebær. Griselekkert!!

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha helt helt lyst (bjørk eller no), men fant fort ut at det ble myyyye penere med kirsebær. Poenget mitt er ikke at du mååå ha kirsebærfarge, men at gulvet bør være mørkt når man har så lyse vegger. Men hvis gulvet blir for mørkt vil det stjele veldig mye lys.

Lykke til! Dette er gøy (",)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som er lekkert og stilig til lyse farger er "EIK PLANK" en-stavs oljet.

Litt utenom "normen", (og dyr), men kjempeflott! icon_smile.gif

Få tak i katalogen til "karch", der den er avbildet på forsiden.

Selv falt jeg pladask...icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt an når det gjelder oljede gulv. De skal ikke vaskes (helst), så hvis det skal barn eller dyr inn i rommet/rommene med tiden kan dette blir problematisk.

Jeg anbefaler å kjøpe laminat, en litt dyrere type. Gjerne klikk.

Skjønner at dere ikke pusser opp helt etter min stil (er avhenig av farger og "varme"), så hvilken "farge" dere skal velge kan jeg ikke si.. Ville nok ikke valgt det lyseste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for alle svar!Tror jeg har funnet det jeg vil ha.Fortsatt bittelitt usikker,men jeg tror det blir lys lønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...