AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg skal på en uteaktivitet i vinter, som innebærer ute-dag i 15-20 minus! Angst! Har fått låne meg en varmedress, men hva skal heg ha under? Regner med at jeans kan bli for kaldt...? Noen ideer/erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. november 2010 #2 Del Skrevet 4. november 2010 Antar du er en frossenpinn siden du gruer deg til dette... Da anbefaler jeg 2 ullstillongser, langermet ulltrøye, fleecejakke (eller ullegenser), tykke ullsokker og vintersko med tykke såler, skjerf som også kan trekkes opp foran ansiktet, tykk og vindtett lue og ullvotter med vindvott utenpå. Ta gjerne med enda en ekstra genser og bukse, men forbered deg på at jo mer du stapper på deg under dressen, jo vanskeligere blir det å bevege seg. Hvor kaldt det føles kommer også an på aktiviteten du skal drive med. Dessuten, med mindre du skal til Svalbard: hvordan vet du så sikkert nå at det kommer til å bli -15-20? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #3 Del Skrevet 4. november 2010 to stilonger, og ingen bukse? Ja, jeg gruer meg, og er fryktelig frysepinn! Skal til eeeeh.... (husker faktisk ikke! Det er noe med jobben til gubben.... nesbyen kansje?) det er i januar, og det er vsst vanlig med ca 15 minus der, sist det var sånn opplegg (altså januar i år) var det visst 19 minus den dagen! Brrrr!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 4. november 2010 #4 Del Skrevet 4. november 2010 gå for ull istedet for fleece hvis du har mulighet til det, holder bedre på varmen i de standard varmedressene. har du en termobukse eller skibukse/snowboard som du kan bruke under dressen så fungerer det fint men hold deg langt unna jeans. er det snakk om aktivitet med en del bevegelse og varmeutvikling så kan du evnt ta av noen lag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnyside Skrevet 5. november 2010 #5 Del Skrevet 5. november 2010 Sier som de over; hold deg langt unna jeans! Ren ull inntil huden, kanskje et par lag siden du er en sånn frossenpinn. På overkroppen kan du ha et lag med fleece uten på ulla. Det viktigste er altså å ha ull inntil huden;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. november 2010 #6 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg bruker bare superundertøy og gode sokker under ytterklærne når jeg driver med vinteraktiviteter. Om det er veldig kaldt hiver jeg på en ullgenser i tillegg. Gode votter/hansker, hals, skjerf, lue og sko er en selvfølge! Har fungert fint for meg på snøscooteren i 35 minus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 5. november 2010 #7 Del Skrevet 5. november 2010 ull så fleece funker godt for meg .Jeg sverger til lag på lag slik at du kan skrelle av om du blir for varm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. november 2010 #8 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg pleier å ha ullundertøy og joggebukse (i mykt stoff, ikke glatt) under varmedressen, oventil har jeg ullundertøy og fleece som oftest. Blir det for varmt, varmedressen min er veldig varm, fjerner jeg bare en av delene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 6. november 2010 #9 Del Skrevet 6. november 2010 Jeans holder man seg unna under uteklær, og dersom man skal ha av seg uteklærne og vil bruke jeans da, så pakker man dem med seg i en bag og tar de på etter at man er ferdig med å være ute. Jeg signerer de andre. Ull innerst mot huden (fra topp til tå) og eventuelt et lag til med ull dersom du fryser veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 SmallTalk skrev (På 6.11.2010 den 16.24): Jeans holder man seg unna under uteklær, og dersom man skal ha av seg uteklærne og vil bruke jeans da, så pakker man dem med seg i en bag og tar de på etter at man er ferdig med å være ute. Jeg signerer de andre. Ull innerst mot huden (fra topp til tå) og eventuelt et lag til med ull dersom du fryser veldig. Kle deg mykt og behagelig under varmedressen er mitt råd. Først ett lag med superundertøy, lag nummer 2, er en fiberpelsbukse fra helly hansen! Lag nummer 3 er gjerne en skibukse/boblebukse under dressen! Ellers trenger du en joggedressgenser/ullgenser! Kan garantere deg att denne kombinasjonen er DIGG, i 15-20 minusgrader!! Bare prøv selv!! Anonymkode: 4aead...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Ullgenseren bør være en høyhalset villmarkgenser!! Anonymkode: 4aead...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2010 den 10.39): Jeg skal på en uteaktivitet i vinter, som innebærer ute-dag i 15-20 minus! Angst! Har fått låne meg en varmedress, men hva skal heg ha under? Regner med at jeans kan bli for kaldt...? Noen ideer/erfaringer? Ullundertøy Her er det -20 nå. Både jeg og barnet bruker ullundertøy, ullsokker, ull mellomlag og dress / jakke og bukse. Lue, hals og votter 🤭 Kan bli varm med mellomlag hvis dere skal være veldig aktiv, så da kan du eventuelt ta med deg mellomlag å kle på om det blir for kaldt. Anonymkode: e3c8c...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Del Skrevet 6. desember 2023 Tynt ullundertøy innerst, tykke ull sokker og tykk ullgenser og bukse. + lue i ull og vind og vanntette hansker. Hvis dere skal være veldig aktive kan det bli varmt med tykke ullklær, men jeg er en frysepinne så jeg hadde tatt på det. Anonymkode: 5c74c...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ullundertøy Her er det -20 nå. Både jeg og barnet bruker ullundertøy, ullsokker, ull mellomlag og dress / jakke og bukse. Lue, hals og votter 🤭 Kan bli varm med mellomlag hvis dere skal være veldig aktiv, så da kan du eventuelt ta med deg mellomlag å kle på om det blir for kaldt. Anonymkode: e3c8c...3bf En må jo kle seg etter været! Men husk att 5 minusgrader og noe vind, kan fort føles som 12-15 kalde.......... Skal en være ute i flere timer blir dagen fort ødelagt, om en har minimalt med klær på seg! En thermodress er jo ikke så veldig pent, men det er jo praktisk, og ikke minst deilig og varmt i kulda! Gi blaffen i forfengeligheten folkens, og få på dere en varmedress/scooterdress! En god gammeldags scooterdress i i tykt boblestoff, er heller ikke så varm som en pelsforet thermodress........... Men de koster gjerne noen tusenlapper, men de er verdt hver eneste krone! Anonymkode: 4aead...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 6. desember 2023 #15 Del Skrevet 6. desember 2023 Ulltrøye og ullstrømpebukse eller thermostrømpebukse. Kanskje raggsokker om du ikke har godt nok skotøy. Har man for mye under, eller klær som leder kulde virker ikke vinterdressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Del Skrevet 15. desember 2023 Hvis du er vill og gal, ingenting.... Det har jeg gjort noen ganger (dog ikke så kaldt, rundt 0 grader). Møtte typen min ute, dere skulle ha sett øynene hans da vi kledde av oss da vi kom inn igjen... Anonymkode: fe51f...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #17 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis du er vill og gal, ingenting.... Det har jeg gjort noen ganger (dog ikke så kaldt, rundt 0 grader). Møtte typen min ute, dere skulle ha sett øynene hans da vi kledde av oss da vi kom inn igjen... Anonymkode: fe51f...488 hahaha 🙂 Anonymkode: 390a8...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #18 Del Skrevet 16. desember 2023 TS fant sikkert ut av det... tråden er 13 år gammel! Anonymkode: 13bdf...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå