AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 har en hannhund som er veldig glad i katten min. Sleiker den ofte i rumpa og øret, de sover sammen og er kjempegode venner. Men innimellom så går hannhunden bort til hannkatten og legger seg over ham på en måte. Og "prøver" å jukke. Han har aldri skjønt greia med jokking (ikke på løpende tisper heller, skulle egentlig bruke han i avl men han jokker ikke ordentlig), men han prøver. Har tenkt at det kan være stress, men han går helt rolig bort til pus og setter seg over han. Hvordan bør jeg reagere når han gjør dette og hvordan kan jeg få det vekk?
Sugerøret Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jokking kan være stress relatert og er skjeldent seksuelt betinget. Ta han bare rolig vekk og finn noe som distraherer.Mulig du må øke hjernetrimmingen en del og korte ned på pinne kasting/ballkasting om du gjør dette.Vet ikke hvilken rase du har da.
Jesssy Skrevet 6. november 2010 #3 Skrevet 6. november 2010 Jukking kan være en domineringsadferd. Hunden dominerer katten og prøver å vise at han er over i rangstigen. Er derfor tisper også gør det. Har dog ikke noen gode tips om hvordan en får det vekk når det gjelder hunder i forhold til katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå