AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 http://www.barnevakten.no/article/635 Hva emener dere om dette? Hadde du reagert om du hadde barn mellom 11 og 13? Ville du latt 13-åringen sett fritt vilt?
Gjest Helene_Mari Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Fritt Vilt er egentlig ikke skummel i det hele tatt, og jeg ville ikke hatt problemer med å la en 13-åring se den. Vet om flere yngre som har sett den og ikke reagert noe særlig. Men om barnet er overfølsomt og lettskremt, så burde h*n jo bli holdt unna..
Gjest Xelle Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Det er bare en trailer, de viser ikke så mye i de.
Gjest Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Jeg ville nok heller ikke latt 13-åringen sett Nokas jeg da men... Som trailere ble vist før.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Wow... Hvis en gutt/jente på 11 føler seg truffet av en trailer om fritt vilt må jo stakkaren ha blitt kraftig skjermet av forldrene sine
Gjest Helene_Mari Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Wow... Hvis en gutt/jente på 11 føler seg truffet av en trailer om fritt vilt må jo stakkaren ha blitt kraftig skjermet av forldrene sine Mange foreldre skjermer jo barna mot det meste nå, uansett om det er sex, skrekkfilmer eller menn i barnehage
Periwinkle Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Tuller dere? fritt vilt har 15 års grense, 12-14 skal bare slippe inn i følge med voksne, de yngre skal ikke se denne filmen. Kanskje er ikke traileren være så ille, men sendes den på en film med 11års grense sitter det 8-åringer i salen. Jeg har sett fritt villt 1 og 2 og var så redd at jeg gjemte meg under halve filmen. Jeg er 20. Og ja, det kan være bare meg, men jeg vil tro at mange 13-15åringer ser filmen fordi de blir "presset" av venner. Og later som de ikke blir skremt av det, men faktisk er rimelig redd. Ville aldri sendt 11-12 åringer på denne filmen.
Gjest Xelle Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 (endret) Mange foreldre skjermer jo barna mot det meste nå, uansett om det er sex, skrekkfilmer eller menn i barnehage Minner meg om et par jeg besøkte i usa. Hver helg så de True Blood, ungene på 4 og 7 så med foreldrene. De fikk se alt..vold, blod, gørr og psykoser. MEN! Når sex senene kom...da måtte de skjerme øynene på ungene. For det fikk de hvertfall ikke se. Edit: klarer ikke skrive riktig idag... Endret 4. november 2010 av Xelle
Nyxe Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Mange foreldre skjermer jo barna mot det meste nå, uansett om det er sex, skrekkfilmer eller menn i barnehage Det er da ikke nytt idag. Syntes ikke unger har så allverdens vondt av noen skrekkfilmer. Men det er da opp til ett hvert barn, og syntes ikke noe om at sånt skal pakkes på alle og enhver. Særlig ikke fritt villt. Det er så skrekkelig dårlig at jeg får mareritt bare av å tenke på det...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Det er ikke alle som tåler å se skrekkfilmer, uansett alder. Jeg er 30 og synes fritt vilt er skummel, jeg kan ikke se på skrekkfilmer uten å ha mareritt i flere uker etterpå. Så jeg hadde blitt sur hvis de sendte traileren på en film for 11 åringer. Selv om det ikke blir vist så veldig mye, så får man lett med seg at dette er skummelt, det holder i massevis det til å la fantasien gå.
Gjest Helene_Mari Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Kanskje best å holde unger under 15 år borte fra kinoen bare i tilfelle en skrekkfilm trailer skulle poppe opp Eller vente med å sende dem inn til filmen de skal se allerede har startet
Gjest BabyBlue Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Det er da ikke nytt idag. Syntes ikke unger har så allverdens vondt av noen skrekkfilmer. Men det er da opp til ett hvert barn, og syntes ikke noe om at sånt skal pakkes på alle og enhver. Særlig ikke fritt villt. Det er så skrekkelig dårlig at jeg får mareritt bare av å tenke på det... Akkurat! Foreldre ser seg blind på aldersgrenser, når det egentlig bare er for å veilede foreldrene om hva filmen kan inneholde som kan virke støtende. Jeg kunne glatt se på splatterfilmer i en alder av 12, men min bror som nå er på samme alder sitter å skjelver i buksa under skjelletscenen i brødrene dal Man bør først og fremst se hva sitteget barn klarer å kikke på før de får mareritt : )
Aftensol Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Akkurat! Foreldre ser seg blind på aldersgrenser, når det egentlig bare er for å veilede foreldrene om hva filmen kan inneholde som kan virke støtende. Jeg kunne glatt se på splatterfilmer i en alder av 12, men min bror som nå er på samme alder sitter å skjelver i buksa under skjelletscenen i brødrene dal Man bør først og fremst se hva sitteget barn klarer å kikke på før de får mareritt : ) Veldig enig! Jeg likte IKKE fritt vilt når jeg så den (første filmen) og angret på at jeg så den etterpå, men lillesøsteren min på 17år har sett alt.. Jo grusommere jo bedre.. Og sånn har hun vært i flere år Men så er jeg den typen som nesten kan skremme på meg selv et hjerteinfarkt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå