AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Er det bare jeg som synes at forbrukere som velger å leie ikke kan komme etter flere år og si de vil ha tilbake pengene sine? http://www.tv2.no/play/underholdning/hjelperdeg/siste/?progId=470004 Leier du, så leier du... Her er jeg enig med Thorn, de har ikke akkurat prøvd å sjule hvordan de tjener penger, og dette er ikke noe nytt og enestående...
aluminium Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 There is no such thing as a free lunch! Herregud, de aller fleste med ørlite innsikt ser vel at det ikke er noe lønnsomt å leie. Skal man kjøpe ting, kjøp kontant og ferdig med det. Ingen avbetalingsplaner er lønnsomme, prisen blir som regel alt for høy. Det at man kommer og klager nesten 10 år etter at man har betalt 45000 for et kamera vitner vel også om elendig oversikt over egen økonomi. Avtalen de inngikk var nok helt grei den, problemet er vel at de ikke innså hva de signerte på.
Østlandet Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 There is no such thing as a free lunch! Herregud, de aller fleste med ørlite innsikt ser vel at det ikke er noe lønnsomt å leie. Skal man kjøpe ting, kjøp kontant og ferdig med det. Ingen avbetalingsplaner er lønnsomme, prisen blir som regel alt for høy. Det at man kommer og klager nesten 10 år etter at man har betalt 45000 for et kamera vitner vel også om elendig oversikt over egen økonomi. Avtalen de inngikk var nok helt grei den, problemet er vel at de ikke innså hva de signerte på. Det var vel ikke akkurat 10 år etter at man hadde betalt 45000,- da. Man hadde vel betalt så mye Etter 10 år. Ellers så er jeg vel enig i de ovenfor. Men, ofte er det noen som må "beskyttes mot seg selv" og derfor burde Thorn, hatt en "varsling" om dette, når leieperioden og verdien i forhold til produktet, var urimelig. Egentlig kan jeg ikke skjønne at dette konseptet overhode har livets rett.
aluminium Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Ja, poenget mitt er at dersom man ikke oppdager at man over nesten 10 år har betalt 45000 til Thorn, da er det noe alvorlig galt. Klart, noen må beskyttes mot seg selv, men vil vi virkelig ha et slikt samfunn der alt har advarsler på seg? Advarsel om at kaffekoppen er varm f.eks? Jeg synes virkelig at folk bør kunne klare å bruke sunn fornuft...
Østlandet Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Ja, poenget mitt er at dersom man ikke oppdager at man over nesten 10 år har betalt 45000 til Thorn, da er det noe alvorlig galt. Klart, noen må beskyttes mot seg selv, men vil vi virkelig ha et slikt samfunn der alt har advarsler på seg? Advarsel om at kaffekoppen er varm f.eks? Jeg synes virkelig at folk bør kunne klare å bruke sunn fornuft... Nei. ikke advarsler om alt. Det med kaffen var vel bare dumt? Men, det er bare det at det er de svakeste som bestandig taper, om slike firmaer får holde på. Eksempelvis, så oppdaget jeg for noe stund siden at min gamle bestemor (som forøvrig var litt surrete) hadde en god del (Noen hundre tusen) på lønnkontovilkår i den lokale sparebanken hun hadde brukt hele livet. Den gang 0,20%. Jeg ble faktisk med henne i banken og fikk mangedoblet renten. Det var en ganske "svar skyldig" betjening uten gode svar, som sto der. Jeg mente jeg skulle hjelpe henne til å skaffe seg helt ny bank. Men det ville hun ikke, så hun fortsatte der, men med en helt annen rente. Et annet sted de svakeste taper, er helt opplagt i forhold til NAV, i forskjellige situasjoner.
aluminium Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Joda, i slike tilfeller er det greit. Det at Thorn skal varsle sine kunder om at de inngår en dårlig kontrakt derimot mener jeg er feil. Såpass mye ansvar bør folk klare å ta. Det med kaffen er faktisk ikke dumt nei. Se i USA, der har man tåpelige advarsler på alt, inkludert kaffen. Et annet eksempel som jeg kom på nå er en Dodge Viper som har eksospotter på siden av bilen. Her er det selvsagt en advarsel om at disse kan være varme. Sier ikke dette seg selv?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Ang disse eksospottene. Nei. dette sier for all del ikke seg selv, for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå