Snart Frue Skrevet 3. november 2010 #1 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg så den filmen i kveld. Kan ikke si at eg er så veldig imponert. Den var igrunn ganske kjedlig (synes jeg da). Noen artige poenger/forklaringer var det jo men jeg ville ikke ha betalt for å ha sett den en gang til. Den var lagt opp som blair witch project hvis noen husker den. (skulle forestille en slags dokumentar lappet sammen av en haug noen ungdommer). Men trollene var litt artige da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 3. november 2010 #2 Del Skrevet 3. november 2010 Tja, jeg synes den hadde potensiale for mye mer. Men synes også den var litt for lang sånn generelt og var ganske mange lange kjedelige perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 3. november 2010 #3 Del Skrevet 3. november 2010 Da tror jeg at jeg skal vente med å se den til noen kjøper den på dvd :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. november 2010 #4 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Flekkvis veldig morsom. Trolljegerens "enda en kjip dag på jobben"-kommentarer var rett artige. "Når sånt skjer, leiter folk alltid etter en "naturlig forklaring", og det finner de selvsagt." Endret 4. november 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 4. november 2010 #5 Del Skrevet 4. november 2010 Vel - ok, den var egentlig morsom også, jeg bare ble nesten irritert at de ikke hadde dratt vitsene ennå lengre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangopai Skrevet 4. november 2010 #6 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg syns den var kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hestejenta Skrevet 6. november 2010 #7 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg synes filmen var kjempebra! Er så lei hysteriske komedier, men denne va kjempemorsom uten å bli slitsom. Otto Jespersen var perfekt i rollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #8 Del Skrevet 6. november 2010 Rimelig midt på treet. Ingen storfilm altså, men helt grei underholdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madison rose Skrevet 7. november 2010 #9 Del Skrevet 7. november 2010 jeg synes den var perfekt, og den er definitivt på lista mi over favorittfilmer fra Norge. som mockumentary var den ganske bra, og jeg likte kinematografien veldig godt. bra plot og gode skuespillere, Otto imponerte og scenen med Knut Nærum er jo prisløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alligator Skrevet 7. november 2010 #10 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg synes den er kjempebra! Veldig morsom, Jespersen gjør en veldig bra rolle, trollene er troverdige og gjenkjennelige og trollvitsene kostelige. Filmen heter forresten bare "Trolljegeren" - altså i entall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 7. november 2010 #11 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg likte den! Syntes det var innmari kult at de spilte på noe som er skikkelig norsk. Nå venter jeg bare på en film om de norrøne gudene, eventuelt en kvalitetsvikingfilm! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 12. november 2010 #12 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg synes den var veldig morsom innimellom. Lo godt av den lokale viltnemda, de falske bjørnelabbene og hele opplegget der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. november 2010 #13 Del Skrevet 12. november 2010 Trolljegeren, ikke Trolljegerne Setter det i spoiler jeg, så får ikke folk ødelagt poengene. Jeg synes den var helt genial som underholdning. De har tatt et konsept de fleste kjenner fra Blair Witch, men har likevel klart å gjøre det til sitt eget. Alle referansene til eventyr var godt gjort, og jeg likte godt at de prøvde å komme med litt "ny" kunnskap om trollene (vitamin D-forklaringen, pattedyr og revir, alt det der) - det satte dem liksom inn i en helt ny kontekst. Jespersen gjorde ikke overraskende en kjempegod rolle som einstøing/litt bitter trolljeger som nok ikke er vant til alt for mye sosial omgang. Og alle forklaringene var morsomme, med trollmaster, krangling om tunellutbygging, viltnemda som kommer med russiske bjørner og satelittkart. Også at de hadde fått med Stoltenberg! Himmel! Ellers: fin flyt, fin oppbygning, god regi, greie skuespillere, OK effekter, også likte jeg veldig godt at den var så innmari norsk av seg! Det som egentlig irriterte meg mest var at filmen hadde en tendens til å overforklare endel av poengene. "Er det noen av dere som tror på Gud eller Jesus?" hadde hold i lange baner, å måtte slenge på "Fordi de lukter kristenmanns blod?" 30 sek etterpå ødela litt, synes jeg. Mulig de gjør det for å tilpasse den det utenlandske markedet, forsåvidt. Det er sikkert mer å utsette på den, perfekt ville jeg ikke kalle den. Men den er fin for det den er, super lettsinnet underholdning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 12. november 2010 #14 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg synes den var kjempe bra. Likte godt storyen og Otto Jespersen passet perfekt i den rollen han spillte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje_Mor Skrevet 16. november 2010 #15 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg synes faktisk den var ganske bra Litt spesiell, men det var det som gjorden den bra egentlig kunne gjerne sett den om igjen for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 16. november 2010 #16 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg digget den! Det er ingen terningkast 6-film, men den var ufattelig underholdende og morsom å se på kino. Er glad jeg ikke venta til den kom på DVD, det hadde ikke blitt den samme opplevelsen. (Jeg pleier forresten å være ganske kritisk når det gjelder film.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå