Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være kort.

En irakisk mann vil gifte seg med en marokkansk jente. Det jentas foreldres første inntrykk var (enda de ikke en gang har vist litt interesse for å vite om personen) sier at dersom han ikke er fra jentas hjemland, så kommer det ikke på tale. Klart alle sier sånt,- men mannen eller jenta gir ALDRI opp. Det KOMMER en dag når han skal snakke til familien min ;)

Men bortsett fra denne delen,- så sitter jenta og tenker. Hva er det som er så ulikt iraker fra en marokkaner bortsett fra at praktiseringen av islam og dialekten de snakker er ulike? (Mannen kan lære seg mitt dialekt,- så det skal vel kunne gå bra..)

Jeg ser alltid på som marokkanske menn som har <<vår sjarm>>, men likevel er oppførselen hans mange ganger som en marokkaner. Vår kjærlighet for hverandre og troen på Allah osv er tusen ganger viktigere enn hvilket land vi kommer fra, også siden vi snakker arabisk,- men allikevel setter jeg spørsmålstegn i tanken på dette med forskjellene mellom Irak og Marokko,-- og gjerne likhetene også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kun er ute etter svar for muslimer har du kanskje valgt feil forum?

Skrevet

Om du kun er ute etter svar for muslimer har du kanskje valgt feil forum?

Vel, for folk som egentlig ikke har peiling og bare kommenterer det jeg spør om, er akkurat det jeg varsler om å utelukke fra forumet. Men om andre brukere som Vampen som sikkert bor med en muslimsk fyr, og i tillegg har peiling på disse landene her, så er du også velkommen til å svare ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Selam søster,

Jeg kan desverre ikke svare deg på ditt spørsmål, men et bønn kan jeg nok få til.

InsaAllah, Allah vil veilede deg gjennom denne tiden og lede deg til den riktige avgjørelsen. Jeg håper at alt vil ordne seg til det beste for deg, gutten, din familie og guttens familie.

Al-Hadi være med deg

Skrevet

Skal være kort.

En irakisk mann vil gifte seg med en marokkansk jente. Det jentas foreldres første inntrykk var (enda de ikke en gang har vist litt interesse for å vite om personen) sier at dersom han ikke er fra jentas hjemland, så kommer det ikke på tale. Klart alle sier sånt,- men mannen eller jenta gir ALDRI opp. Det KOMMER en dag når han skal snakke til familien min ;)

Men bortsett fra denne delen,- så sitter jenta og tenker. Hva er det som er så ulikt iraker fra en marokkaner bortsett fra at praktiseringen av islam og dialekten de snakker er ulike? (Mannen kan lære seg mitt dialekt,- så det skal vel kunne gå bra..)

Jeg ser alltid på som marokkanske menn som har <<vår sjarm>>, men likevel er oppførselen hans mange ganger som en marokkaner. Vår kjærlighet for hverandre og troen på Allah osv er tusen ganger viktigere enn hvilket land vi kommer fra, også siden vi snakker arabisk,- men allikevel setter jeg spørsmålstegn i tanken på dette med forskjellene mellom Irak og Marokko,-- og gjerne likhetene også.

Tydeligvis ikke, enkelt og greit. Dette finnes det også tusenvis av eksempler på bare i vår samtid, og følgene kan være såvel tragiske som brutale (insha'Allah).

Skrevet

Det snille svaret: Man kjenner bedre til folk hjemmefra og er tryggere på dem.

Det mindre snille svaret: Du er mer verdifull hvis du loves bort til en kjent fra hjembygda. Folk betaler mye for å komme seg til Norge.

Skrevet

Tråden er ryddet. Spørsmål om moderering kan tas på pm.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...