Gjest kml Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg er veldig utrent, gikk opp ti kilo ifjor. Ikke det største problemet, men jeg vil gjene ned 5 kilo. Jeg har meldt meg inn på Sats. Mitt spørsmål er som følger: Jeg har begynt å trene spinning (45 min) og styrke (30 min) tre ganger i uka. Dette kombinert med et sunnere kosthold (Vann istedenfor brus, grønnsaker istedenfor sjokolade, wok og sushi istedenfor risgrøt og pasta med hauger av ost og ketchup...) Vil det hjelpe? Eller det vil det nok - men hvor fort vil jeg se resultater? Jeg har allerede trent slik i snart to måneder (skal bli flinkere på kostholdet da) Og noen dager tror jeg at jeg ser forskjell, andre dager blir jeg veldig deppa fordi det ser ut som jeg har lagt på meg mer. Jeg eier ingen vekt, så blir umulig å sjekke konkret. (Kan man veie seg på sats?)
Gjest kml Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 hadde hjulpet meg mye, selv om spørsmålet kanskje er litt tåpelig.. :gjeiper:
SmallTalk Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Selvfølgelig vil dette hjelpe på sikt. Og om du ikke går ned så mye i vekt, så vil du blir strammere i kroppen. Anbefaler deg at du kjøper deg et målebånd istedenfor ei vekt. Dersom du bygger deg opp en del muskelmasse er det ikke sikkert at du går ned så veldig mye i vekt, men du vil gå ned i cm. Dette fordi muskler veier 5x så mye som fett. Hvor raskt du vil se resultater er helt håpløst å si.
Rød Heltinne Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 (endret) Hvis du merker at treningen gir resultater, både ved at du blir fastere i fisken og at du føler deg mer vel og opplagt, så syns jeg ikke du trenger å fokusere så mye på tallet på badevekten. Bare gi det litt tid. Endret 4. november 2010 av Pony the Pirate
Gjest petre Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg har trent ca 2 mnd. 3-5 ganger i uka, forskjellige timer(og styrke), dog ikke spinning. Jeg har gått opp en drøy kilo, men minsket 5 cm i livet. Vært litt bevisst på matinntak, men ingen slanking. Stoppet å spise når jeg er mett og droppet vinglasset jeg har hatt lyst på utenom helgene. Jeg har ingen ambisjoner om annet enn å stramme opp. Om man skal ned 10 kilo tror jeg nok du må kutte ut mer enn godteri og brus.
Gjest petre Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Kjøpte meg en vekt jeg, for å ha litt kontroll. Kostet ikke mer enn 200.
Rød Heltinne Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 (endret) Noen som vet om det går an å få tak i en billig vekt som viser fettprosent? Mens vi snakket om vekt, liksom. Endret 4. november 2010 av Pony the Pirate
Wildy Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Billige vekter som også har fetprosent"måling" er som regel også høyst ustabile.Mye mer nytte for pengene å heller kjøpe en feppklype og måle manuelt.
CoffeeGirl Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Billige vekter som også har fetprosent"måling" er som regel også høyst ustabile.Mye mer nytte for pengene å heller kjøpe en feppklype og måle manuelt. Men hvordan fungerer de fettklypene når man har masse løshud?
Rød Heltinne Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg prøvde en slik vekt hos Elxia. Vil tro at deres vekter er ganske trofaste? Men vil de likevel gi et annet resultat en slike fettklyper?
Wildy Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 På Elexia har de vel den Inbody ett-eller-annet, og det er en som nok er adgskillig mere påliteglig enn de man kjøper til 200 kr på Domus. Men også en helt anne pris. Måling med klype er en sikker måte, man måler mange steder på kroppen. Ved måling på de samme stedene over tid vil man se evt endring, dog man får neppe heeeelt nøyaktig fettprosent hver gang. Men det vil uansett være mer riktig enn billig-vekter.....
Gjest kml Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Skjønner. Dropper vekt - begynner heller å måle cm! Er det liksom rundt lårene, hoftene, armene, magen? Og en ting til... Det er lett å holde styr på antall kalorier man får i seg, men den gylne regelen er jo å forbrenne mer enn man får i seg. Hvordan kan jeg vite hvor mange kalorier jeg brenner om dagen? Er det et "ca"-tall der ute?
Dyreelskern Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 Høres sikkert teit ut, men jeg tar bilder av meg selv i undertøy og noterer dato, så kan jeg sammenligne og se resultatene etter noen uker eller måneder. Da har jeg kontroll.
Gjest kml Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 klarer du fysisk å se forskjell på bilder av deg selv? Som sagt så ser jeg i speilet og noen dager føler jeg det funker, o andre dager sukker jeg over lår og mage. Begynt med grønnsakssuppe til lunsjer. 60 kalorier..
Dyreelskern Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Ja, jeg tar et bilde fra fronten og et fra sida, og ser forskjell. Jeg tar aldri bilde oftere enn annenhver uke, da.
Rød Heltinne Skrevet 7. november 2010 #16 Skrevet 7. november 2010 Hva med liv-hoftevidderatio? Kunne jo være verdt å sjekke ut.
geene Skrevet 7. november 2010 #17 Skrevet 7. november 2010 Ja du kommer til å se forskjell! Jeg gikk ned 30 kg over to og et halvt år, og har siden holdt meg der +/- 5 kg. Du må ha tolmodighet, og fokuser på hvor flink du er, eller hvor mye økning du har i prestasjoner i stedet for hvor mange kilo du går ned. Ting tar tid, og mange går ofte opp igjen det de går ned om de går ned mye og fort. Husk at det er en livstilsendring, og ikke bare et innfall som skal vare noen uker Programmet ditt hørtes bra ut:) Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #18 Skrevet 9. november 2010 Jeg veide i overkant av 60 kg i begynnelsen av sommeren. Jeg byttet ut brus med melk og vann, droppa pizzaen og fylleburgeren, og spiser ellers det jeg ville spst til vanlig + litt grønnsaker og en del frukt og mellommåltider (nøtter, yoghurt, banan, skyr). Prøver å ta meg en joggetur ca 3-4 ganger i uken, og prøver å være i fysisk aktivitet de dagene jeg ikke jogger. Spiser alltid en god middag etter joggeturen. Nå veier jeg 53 kg. Jeg merket kraftig nedgang de første månedene. Gikk vel ned 4 kg på noen få uker, så i det siste har det gått saktere. Men går fortsatt nedover. Det er lettere enn du skulle tro.
Gjest kml Skrevet 9. november 2010 #19 Skrevet 9. november 2010 Jeg veide i overkant av 60 kg i begynnelsen av sommeren. Jeg byttet ut brus med melk og vann, droppa pizzaen og fylleburgeren, og spiser ellers det jeg ville spst til vanlig + litt grønnsaker og en del frukt og mellommåltider (nøtter, yoghurt, banan, skyr). Prøver å ta meg en joggetur ca 3-4 ganger i uken, og prøver å være i fysisk aktivitet de dagene jeg ikke jogger. Spiser alltid en god middag etter joggeturen. Nå veier jeg 53 kg. Jeg merket kraftig nedgang de første månedene. Gikk vel ned 4 kg på noen få uker, så i det siste har det gått saktere. Men går fortsatt nedover. Det er lettere enn du skulle tro. Vi får jo se framover. jeg trener jo nå 3 ganger i uka med styrke og utholdenhet. Sjokolade og brus har jeg bestemt meg for å BARE ta en sjokolade og en halvliter brus i helgene. Ang resten av kostholdet så har jeg kuttet ut loffeskiver med nugatti og masse smør med fitness eller ren frukt og grønt. Lunsj har jeg gått fra spaghetti med masse smør, ketchup og ost til fisk ala sushi eller suppe. Jeg har begynt å elske grønnsaksuppene "rett i koppen" Blir mett og er bare 50 kalorier! Ellers er mellommåltidene epler eller paprika eller gulrøtter. Men guuuud som jeg savner den fete maten og sukkeret. Saner bruuuusen min og aller mest; Nystekte baguetter med kladder på kladder av nugatti... nammenammenamm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå