Gå til innhold

Jobb i sportsbutikk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju over helga. Har søkt på jobb som ekstrahjelp i en sportsbutikk.

Hvilke spørsmål vil jeg kunne bli stilt? Hvilke kvalifikasjoner ønsker som regel drivere av slike butikker? Må jeg være "ekspert" på all sport?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ekstrahjelp på sportsbutikk, noe av det smarteste jeg gjorde var å lese meg opp om de forskjellige skomodellene de solgte, og litt om hvordan man trener best i hvilke tekstiler! Sjefen der fikk meg nemlig til å late som han var kunden, og jeg ekspeditøren under intervjuet, og jeg hjalp ham med å velge løpesko basert på treningen hans, treningstøy og litt tilbehør som feks svettebånd til hode og hender. Jeg fikk tipset av ei som søkte stilling på jysk, hun leste seg opp om deres produkter og bruksområdet og stilte dermed sterkere enn noen som kanskje krevde mer opplæring, + at hun imponerte litt med ståpåmotet sitt.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Vet ikke hvor mye jeg kan lære meg på kort tid, men tusen takk for tips :)

Skrevet

Har jobbet i sportsbutikk og hadde vel ikke så mye kunnskap annet enn på ski og sånt jeg hadde erfaring med selv. Viktigste er vel å vise at man er interessert i å lære, og et definitivt pluss å lese seg litt opp som det skrives over her. Kundeinteresse, å være arbeidssom og blid er jo også en god egenskap som veier tungt. Eller bør gjøre det.

Jeg la meg i alle fall i sælen for å lære så mye som mulig av de andre som hadde jobbet der en stund. Men det er jo ikke det du spør om da siden du skal på intervju.

Løplabbet og endel treningssider har en del lett tilgjengelig informasjon, og nå er det jo vinter. Så lese seg litt opp på ski og sånt kanskje??

Jeg kommer fra en fiskekommune og fikk veldig mye spørsmål om våt og tørrfluer...Det er også greit å innrømme at man ikke kan og hente noen andre..... :P

Skrevet (endret)

I min vennegjeng er det 3 stykker som jobber på sportsbutikk. Ingen av dem hadde noen form for kunnskap om sport, annet enn de sportene de drev på med selv. De bare møtte opp på intervjuet, var hyggelig, sosial utadvent, og glad. Uansett hvilken butikk du jobber i er det som regel nok å være serviceinnstilt, så lenge at ingen andre som møter til intervju flere kunnskaper om hva de selger enn deg. Du får jo uansett opplæring vil jeg tro, og da lærer du nok det meste du trenger å vite! :)

Endret av Independent_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...