lille katt Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Drister meg til å poste denne både her og på Reiseliv . Vi skal på en relativt lang flytur (6,5 t) med to små på 1,5 og 3,5. Jeg har ikke bestilt flymat til dem, da jeg tviler på det er særlig attraktivt. Men så var det å komme på noe lurt som metter godt og lenge, det er jo også mye ventetid og transfertid når vi kommer frem til reisemålet, så det blir en lang dag. Spesielt drikke er en utfordring - jeg kjenner at jeg blir litt prinsipiell når det gjelder restriksjonene på væske gjennom sikkerhetskontrollen. Blir litt provosert av at man bare kan kjøpe rådyr drikke på kioskene innenfor, særlig når man vil tanke opp for en hel dag! (Vi tar nok med oss noen tomflasker til å fylle på vann, da) Noen som har tips til barnevennlig, (noenlunde) sunn og mettende flymat til såpass små barn? Og gjerne lure drikketips?
gladidag Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Eg har fått lov å ha med drikkeflasker( MAM flasker ol saft/juice) til barna gjennom sikkerhetskontrollem før, har måtte smake på flaske for å bevise at det ikke var farlig;)Ellers tror eg du får gjenom feks småfolk/nestle sine juicer og smoothie.Men du kan jo kontakte securitas og høre med de...de har vel en eller annen form for kundeservice? Kutt opp fristende frukt og ha i fruktpose eller tett boks, litt kokt pasta og skinkebiter og evnt. ostebiter i en tett boks er finfin flymat.Smør noen skiver med smøreost eller anna holdbart pålegg og skjær til fine trekant sandwicher, stas. Noen gode kjeks, feks LazyTown som ikke er ihjelsukra, en pastilleske og tyggegummi til takeoff og landing. Noen små leker(ikke lego...der gikk vi på en smell..mistet selvsagt flere viktige klosser..), som tegnesaker og favorittbamsen.
Hedda-78 Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Det er tillatt å ta med mat og drikke til barn igjennom sikkerhetskontrollen. Så i allefall til minsten går det fint å ta med flaske/tutekopp med drikke. Skriver under på det med lego. Var nylig på en flytur og hadde med lego, det endte med at selveste kapteinen sto på kne og plukka opp legoklosser fra gulvet da vi skulle gå av flyet og vi var de siste som var igjen ombord...
Caramba Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 (endret) Gå på en velustyrt daglivarehandel og se hva de har i barnehyllene. Smoothies fra Ellas kitchen er fine og søle-frie, du kan kjøpe morsom kjeks, druer i plastbokser og annen frukt du skjærer opp på forhånd. Siden de ikke får flymat så bør su også ta med litt skikkelig niste til dem, ting de liker å spise. Du kan jo pakke matbokser med feks små kjøttkaker, pastaskruer etc. Noen brødskiver er også kjekt å ha. Mine unger liker egentlig best vann, men der finnes også barnejuice fra nestle. Regner med at det ikke er så alt for mye sukker i dem. Endret 4. november 2010 av Caramba
la_luz Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Hei, Vi har vært på tur med 2åringen har jeg med tørket frukt fra helsekost (fordi det er uten sukker)Fordelen også med tørket frukt er at det ikke smuler og ikke blir så klissete (litt avhengig av frukt da). Tørkede eplebiter, aprikos, dadler er en slager her ihvertfall. Er også litt tyggemotstand så det tar lang tid å spise. Det er selvfølgelig ikke en måltiderstatter, men et tilegg.
KatteLatte Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Hva med grovt polarbrød med noe godt pålegg?
Mixelite Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Drister meg til å poste denne både her og på Reiseliv . Vi skal på en relativt lang flytur (6,5 t) med to små på 1,5 og 3,5. Jeg har ikke bestilt flymat til dem, da jeg tviler på det er særlig attraktivt. Det vi har fått av flymat til barn, har vært løvemat eller tilsvarende med juice, kake og godteri. Klart det er attraktivt. -For barna ;-) Jeg ville ha tatt med favorittmaten deres. Kald mat som skal varmes kan man be flyvertene varme i mikroen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå