lille katt Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Vi skal på en relativt lang flytur (6,5 t) med to små på 1,5 og 3,5. Jeg har ikke bestilt flymat til dem, da jeg tviler på det er særlig attraktivt. Men så var det å komme på noe lurt som metter godt og lenge, det er jo også mye ventetid og transfertid når vi kommer frem til reisemålet, så det blir en lang dag. Spesielt drikke er en utfordring - jeg kjenner at jeg blir litt prinsipiell når det gjelder restriksjonene på væske gjennom sikkerhetskontrollen. Blir litt provosert av at man bare kan kjøpe rådyr drikke på kioskene innenfor, særlig når man vil tanke opp for en hel dag! (Vi tar nok med oss noen tomflasker til å fylle på vann, da) Noen som har tips til barnevennlig, (noenlunde) sunn og mettende flymat til såpass små barn? Og gjerne lure drikketips?
Wombat Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Brødskiver er jo veldig mettende, og enkle pålegg holder seg veldig lenge Når det gjelder drikke regner jeg med at du ikke får ha med sukkerfri juice? Kjøp noen bananer inne på flyplassen, de metter ganske godt som snack. Og om det er tid til det så kan dere bestille et måltid på flyplassens resturant, de pleier gjerne å ha barnemenyer Kan egentlig ikke tilføre så mye mer enn: Lykke til
Vibi Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Vi kjøpte de juicekartongene til Nestle med sugerør (kommer i 3 pk) når vi skulle fly med gutten vår. De er merket barnemat , 1 år, så de får du med gjennom sikkerhetskontrollen De er ganske gode, så du får sikkert treåringen til å drikke det også. Har ikke de beste tipsene når det gjelder mat, vi fløy bare tre timer, og hadde kun smørt med brødskiver. Middagsglass kan jo være et alternativ, de er sikkert behjelpelige med å varme det opp..
Arkana Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Hva med å ha med litt forskjellig i en plastboks (gjerne en engangsboks du kan kaste etterpå så du slipper å drasse med deg boksen resten av ferien), f.eks. små kjøttboller, biter av grillet kylling, osteterninger, cherrytomater, ananas, agurk, paprika, oliven, eggebåter, pastaskruer og annet godt du vet de liker. Ta evt med brød i tillegg så blir det et mettende og godt måltid til flyturen, og mer spennende enn brødskiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå