AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg var til gynekologen og tok en slik undersøkelse i dag tidlig. Etter å ha ventet i en time på en time som var avtalt til kl 10, ble jeg føyset inn til gynekologen, som var et av de kaldeste menneskene jeg har møtt. Hun smilte ikke til meg engang. Da jeg la beina i bøylene begynte hun bare uten forvarsel, med et iskaldt spekulum som var, etter hva jeg kunne kjenne, altfor stort. Det var så vondt at jeg brakk meg. Så fant hun ut at jeg kanskje kunne ha to livmorer og måtte foreta en vaginal ultralyd. Hun rota rundt der nede med det grusomme instrumentet sitt. Det var overtrukket med et slags kondom og føltes som en plastpose. Først var det vondt. Så var det veldig vondt. På det verste, når jeg trodde at jeg skulle drite på meg, begynte jeg å blø. Det blødde så kraftig at jeg kunne kjenne det, og jeg blør litt ennå, og underlivet er sårt, tørt og irritert. Skjeden verker, og det samme gjør magen. Men neida, hun fant visst ikke noe galt og satte ultralydkameraet, men det blodige kondomet på, fem cm fra ansiktet mitt. Jeg har vondt ennå. Når jeg rører på meg er det som om jeg kan kjenne det spekulumet ennå. På vei hjem gråt jeg litt. Er det vanlig at det gjør så lenge vondt?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Ikke opplevd at det er vondt etterpå. Men nå har jeg bare gjort dette en gang da. Høres ikke noe godt ut
Gjest gjest Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Kunne ha to livmorer??? Det høres jo helt sprøtt ut... Hadde selv vaginal ultralydundersøkelse for et par uker siden. Null ubehag og ingenting som ligner på din opplevelse. Den ultralyd''staven'' er jo endel mindre enn en gjennomsnittslig penis (som et par fingre?), nå er man selvfølelig ikke tent og avslappet i en GU-situasjon, men den var langt fra stor nok til å påføre meg ubehag. Aldri fått vondt av spekulumet heller, litt ubehagelig er det jo men. Så ang spørsmålet ditt, nei: -ikke vanlig det gjør vondt etterpå. Eller at man er tørr/sår, man blir jo som regel lubet riiikelig.
Neala Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Oida. Jeg fikk ikke vondt hverken under eller i ettertid noen av gangene jeg hadde vag.ul. Hvorfor satte hun kameraet sånn oppi ansiktet ditt egentlig? Du får bare se om det roer seg, og hvis ikke hadde jeg ringt til gynekologen.
Gjest Idamarte Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Uff da, dette hørtes jo helt forferdelig ut! Jeg har vært gjennom en slik undersøkelse, ingen smerter eller blødning overhodet. Var hos en meget behagelig og profesjonell (mannlig) gynekolog. Jeg kan ikke si hva som er vanlig og ikke, men kan ikke tenke meg at det skal være slik som du beskriver det.
Periwinkle Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Jeg hadde litt vondt under UL fordi gynekologen sleit med å finne den ene eggstokken min, men jeg hadde til gjengjeld en gynekolog som var veldig flink og hyggelig og sa i fra om at det kunne bli litt vondt da hun selit med å finne eggstokken. hadde ikke vondt i ettertid. Du bør bytte gynekolog
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Akkurat kommet hjem fra en slik undersøkelse selv, og ikke hatt noe smerter el. Vondt med spekulum men ikke så ille. UL var ikke vond i det hele tatt og jeg kunne velge selv å se på skjermen. Ikke at jeg skjønner noe av hva som skjer der da...hehe.
JP86 Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 jeg har hadd en slik undersøkense selv. jeg syntes det var ubehagelig, men mye kan skyldes at jeg er utrolig anspent og "kniper" mye. litt ubehag men ingen blødning. jeg har kvinnelig GU og de er jo kjent for å være mer "harhente" enn menn (kan jo være motsatt også) med hadde jeg blødd mye hadde jeg ringt GU og sakt det, hvis ikke det hvertfall legen. kan jo hende h*n vet hvorfor også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå