Kyo<33 Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 hvordan gjør dere det? med det mener jeg, hvor kommer pengene fra, hvor flytter dere og hvorfor?
Billebill Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Flyttet når jeg var 18 - til Skottland for å studere på universitetet der etter endt videregående. Utdannelse var viktig for meg, derfor måtte jeg også flytte dit jeg mente jeg kunne få den beste utdannelsen. Fungerer ganske enkelt: Søkte på skole, kom inn, søkte Lånekassen og fikk lån og stipend. For å ha litt ekstra å rutte med jobbet jeg masse sommeren før jeg reiste, og i feriene når jeg var hjemme.
Pingting Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Flyttet til oslo for å studere. Inntekten kom fra studielån fra Lånekassa og en deltidsjobb jeg skaffet meg etter at jeg hadde flyttet.
mp84 Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 jeg flyttet til en annen by 3 - 4 timer unna. Jeg kom inn på skole der og søkte stipend og studielån fra lånekassen... Mange medelever klarte seg ved å en ekstrajobb.. men jeg valgte å ha full fokus på studiene..
Daniel84 Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Flyttet til en by på andre siden av landet , levde kun på studielånet, funka fint !
Gjest Applestore Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Jeg flyttet for å studere, og får pengene via studielån.
Bintou Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Flyttet ut når jeg var 17, delte leilighet med 3 venner og betalte 2250 i leie, var lærling og hadde utbetalt 3000 i mnd'en i lærlingelønn + deltidsjobb i helg og fikk ikke noe stipend/lån - skjønner ikke per i dag hvordan jeg overlevde! Nå er jeg 20, får lærlingelønn på netto 10 000 + 3000 i bostipend + litt studielån + ca 3000 fra deltidsjobb. Da klarer jeg meg bra!
Bintou Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 og ja, flyttet ut fordi jeg ville være uavhengig og fordi jeg syntes det var slitsomt med halvannen time pendling til læreplassen hver dag!
Gjest Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Orket ikke å bo hjemme lengre, med kontrollerende og humørsyke foreldre. Finansierer boutgiftene via lønn, fungerer bra. Har god råd og økonomisk fornuft. Bodd litt her og der pga studier, men flyttet ikke "skikkelig" før jeg ble 19-20. Begynte da å innse hvordan ting egentlig lå an hjemme...
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Levde i bofellesskap med venninne, og var lærling+ jobbet ekstra i helgene og av og til doble skift
Sugerøret Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 flyttet ut da jeg var 19.Hadde fast jobb + oppsparte midler som gikk til kjøp av leilighet Ville stå på egne bein og stoooorkoste meg i min egen leilighet med mine regler
Ethereal Skrevet 3. november 2010 #12 Skrevet 3. november 2010 Flyttet til Oslo da jeg var 19. Penger av Lånekassen. Klarer meg fint med det.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #13 Skrevet 3. november 2010 Flytta rett etter videregående for å studere, og penger får jeg fra lånekassa og deltidsjobber. Hadde aldri orka å bodd hjemme lenger.
Chiyo Skrevet 3. november 2010 #14 Skrevet 3. november 2010 Flyttet til England for å studere. Lever fint på studielån ettersom det er mye billigere her. Vi studenter i England har det mye bedre enn de som lever på studielån i Norge. Mer studielån senere da.
redchilli Skrevet 3. november 2010 #15 Skrevet 3. november 2010 jeg flyttet ut da jeg var 19 pga utdannelse, får stipend og lån fra lånekassen i tillegg til at jeg har en ekstrajobb noen kvelder i uka!
^KinderMaxi^ Skrevet 3. november 2010 #16 Skrevet 3. november 2010 Flyttet ut da jeg var 18. Flyttet fordi jeg fikk læreplass som kokk ganske langt unna barndomshjemmet, også ville jeg og samboer flytte sammen. Pengene kom fra jobb og bortebostipend fra lånekassen
Yasi Skrevet 3. november 2010 #17 Skrevet 3. november 2010 hvordan gjør dere det? med det mener jeg, hvor kommer pengene fra, hvor flytter dere og hvorfor? Flyttet ganske enkelt ut da jeg var 18 for å studere Jobbet ganske mye ved siden av, ellers så hadde jeg vel ikke greid meg. It turned out okey :D Var litt slitsomt til tider, men litt må man vel tåle - Y
Kyo<33 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 3. november 2010 er det noen der ute som flyttet hjemmifra bare for å flytte og ikke pågrunn av studie?
Mary Poppins Skrevet 3. november 2010 #19 Skrevet 3. november 2010 Jeg flyttet ut da jeg var 18 etter endt videregående. Hadde et arbeidsår før jeg startet på universitetet så jeg hadde penger til husleie og å klare meg selv. I tillegg var dette en sokkelleilighet i et hus hvor jeg fikk litt rimeligere husleie mot å sitte barnevakt for barna et par ganger i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå