Gå til innhold

I kirken på julaften?  

1 stemme

1. 1. I kirken på julaften?

• Ja
      2
    • Nei
      18
    • Det hender
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norge sies å være et "julekristent" land - kirkene er halvfulle resten av året, men på julaften er det gjerne lagt opp til mange gudstjenester etter hverandre - og likevel er det alltid fullt. Går du i kirken på julaften? Og bare da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, om jeg går i kirken går jeg jo glipp av alle de søte tegnefilmene og de andre filmene som går på julaften! :ler:

Dessuten har min familie aldri hatt den skikken... :-)

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg går ikke i kirken på julaften, nei.

Jeg går i kirken når noen jeg kjenner skal døpes, konfirmeres (og "overhøringa", som heter "samtalegudstjeneste", dersom jeg bor i nærheten, og det er noen i familien), gifte seg eller begraves.

Julaften besøker jeg mine besteforeldre på formiddagen, og feirer sammen med familien på ettermiddagen. (vel, jeg har pleid å gjøre det, og det skal jeg i år også, i fjor var jeg hos min samboers familie i jula)

Tegnefilmene ser jeg ikke, men "tre nøtter til askepott" er et must! Det ser jeg før vi besøker ebsteforeldrene.

Skrevet

Tegnefilmene ser jeg ikke, men "tre nøtter til askepott" er et must! Det ser jeg før vi besøker ebsteforeldrene.

Ååååh! Det er nødt (nøtt! ordspill! Hehe! :ler: ) til å være verdens søteste og koseligste film! Elsker den!

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde muligheten til å gå i kirken på julaften. Jeg gjorde det alltid før, men nå strekker rett og slett ikke tiden til.....

Skrevet

Jeg går som regel i kirken på julaften. Det er vel bare ett eller to år jeg ikke har vært der. Det kuleste er når barna har julespill.

Skrevet

Vi pleier ikke å gå i kirken, men det høres jo litt koselig ut.

Der jeg vokste opp er det ikke gudstjeneste på julaften, men hele skolen pleide å dra til kirken siste skoledag før jul.

Det var koselig!

Når jeg er hjemme hos mamma og pappa på julaften pleier vi å tenne lys på gravene til besteforeldrene og oldeforeldrene mine.

(de gjør det så klart også de gangene jeg ikke feirer julaften der)

Det er så vakkert å komme på kirkegården og se alle lysene som skinner!

Skrevet

Hardbarka ateist hele året.

Skrevet

Vi har alltid pleid å være i kirken 1. dag jul, men etter jeg ble sammen med min kjære har vi ikke vært i kirken! Han er litt anti...Men jeg har veldig lyst til å ta opp igjen denne tradisjonen, synes det er viktig å ta vare med de!

Skrevet

Ikke nå lenger.

God stemning, men jeg synes det blir feil når jeg ikke tror.

Skrevet

Før hadde familien tradisjon med å gå 1. juledag, men har gjort det slik de siste åra at vi går selve julaften. Forrige jul var jeg tekstleser, så, ja, jeg kommer nok til å gå i år også, ja!

Skrevet

Er egentlig litt motstander av å gå i kirken på julaften, når en aldri gjør det ellers...

Jeg hadde følt meg litt hyklersk da tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...