marsy Skrevet 3. november 2010 #1 Del Skrevet 3. november 2010 hei folkens, håper dere kanskje kan komme med noen gode råd. Vi er nemlig i ferd med å sette opp nytt kjøkken, og da oppdager selvfølgelig montøren at vi har målt 1 cm feil på den ene vegg, og at benkeplaten der derfor er for kort. I tillegg er veggen enden skal stå mot skjev - slik at det ytterst er 1,5 cm glippe fra veggen (1cm innerst i hjørnet). Er ikke veldig lysten på å måtte kjøpe en ny benkeplate til flere tusen - er det noen som vet om noen tips til hvordan dette glippet kan skjules best mulig? Er det mulig med en type list? Montøren er tilbake igjen i morgen tidlig for å fortsette med jobben, så haster litt med å finne en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 3. november 2010 #2 Del Skrevet 3. november 2010 Høres ut som det må bli en list ja! Forsøk å finne en som passer til benkeplata. Det blir sikkert helt fint. Høres ut som om du måtte ha hatt en list der uansett siden veggen er skeiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 3. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 3. november 2010 Høres ut som det må bli en list ja! Forsøk å finne en som passer til benkeplata. Det blir sikkert helt fint. Høres ut som om du måtte ha hatt en list der uansett siden veggen er skeiv. takk for svar! vet du noe hva slags list man kan ha? er helt grønn på slike ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 3. november 2010 #4 Del Skrevet 3. november 2010 takk for svar! vet du noe hva slags list man kan ha? er helt grønn på slike ting... Er jo veldig vanskelig å si så lenge jeg verken har sett benkeplate eller vegg.. Men jeg regner med at en kvartstaff eller halvstaff hadde blitt fint. Du kan sikkert søke det opp hvis du ikke vet hva det er. Kan du ikke gå (eller ringe) dit du kjøpte benkeplata, så hører du om de har noe i samme stil? Eller rett og slett gå på en vanlig trelasthandel og forklare dem saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 4. november 2010 #5 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg er ingen håndtverker, men jeg vil da tro at en silkonfuge kan fungere, hvis du ikke er så lysten på en list på den nye fine benkeplata di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 4. november 2010 #6 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg er ingen håndtverker, men jeg vil da tro at en silkonfuge kan fungere, hvis du ikke er så lysten på en list på den nye fine benkeplata di. En silikonfuge på 1,5 centimeters bredde....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 4. november 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 4. november 2010 silikonfuge på 1,5 cm utgår... montøren prøver å se hvordan det ser ut med å skjøte på litt ekstra fra det kan skjærer bort pga vasken/koketoppen. Hvis det ikke blir bra nok kommer vi til å prøve med en list eller et metallbeslag på kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 4. november 2010 #8 Del Skrevet 4. november 2010 Viss plata går inntil komfyren på eine eller andre sida kan du vurdere å kjøpe ei steinplate og felle ned i den i heile djupna, f.eks. 30x60 cm som du kan bruke til å sette frå deg kjelar og slikt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #9 Del Skrevet 4. november 2010 Viss plata går inntil komfyren på eine eller andre sida kan du vurdere å kjøpe ei steinplate og felle ned i den i heile djupna, f.eks. 30x60 cm som du kan bruke til å sette frå deg kjelar og slikt på. Signerer! Det har vi gjort og er kjempefornøyde - veldig praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå