AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Vi har Ecco Gore Tex vintersko (tror de heter Thermo) i bhg og er veldig fornøyd med de da barnet aldri har blitt våt på føttene. Nå når det begynner å bli kaldere så lurer jeg på om vi trenger et ekstra par sokker oppi disse skoene til tross for at de virker greit foret. Vi bruker ullstrømpis, men lurer på om jeg bør ta på han et ekstra par tynne ullsokker når det blir kaldere. Eller bør det holde med et lag ull i disse skoene?
mp84 Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Hvis det er plass til ektra sokker opp i skoa, så ta dem med i barnehagen og la de ansatte vurdere dette. De kjenner fort om barnet blir kald på beina eller om det holder med ullsokkene..
Gjest Mamma mia Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Jeg snakka med ei dame som jobber i skobutikk i dag, og hun fortalte meg noe jeg ikke visste om ull og strømper i vintersko: Når det er goretexmembran i vinterskoene, skal man ikke bruke rene ullsokker, pga at membranen skal transportere fuktigheten ut, mens ulla holder på den og da funker ikke membranen optimalt. Så man skal visst bruke f.eks ullvangsokk/trysilsokk o.l som er en mer teknisk sokk og hun mente det skulle holde men en slik sokk i skoene. Men her vi bor kan det være over 20 minusgrader om vinteren, og jeg var litt skeptisk, så jeg sa at da skal jeg kjøpe sko som det er plass til to par slike sokker ihvertfall Jobber i barnehage og er så redd våre små skal fryse =) Tenkte det var kjekt for flere å få vite da det er ganske vanlig praksis med ullstrømper =)
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Om du tror barnet fryser på beina så er det jo bare å kjenne etter etter at dere har vært ute. Er de iskalde så har nok barnet frosset. Er de varme så har de ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå