AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #41 Skrevet 7. november 2010 Nå er ikke jeg denne anonyme brukeren, men kan fint putte opp et bilde av en kjole til 60 000: Cinderella's gown. Ikke min personlige favoritt, men i riktig prisklasse, da! Modern Rosebud og Classical Rosebud derimot, syns jeg er nydelige, og de ligger i samme prisklasse, altså altfor dyre om jeg noengang skal gifte meg... Ingen av de kjolene var på min smak...:/ Vet at kjolene til Vera Wang koster rundt 60.000 kr + / - ... Nå har jo ikke min kjole kostet 60.000 men 6.000, men likevel. Jeg personlig ville ikke ha brukt så mye penger på en kjole, men heller brukt de på gjestene (og det var det vi gjorde) Samtidig har jeg ingenting imot de som velger å bruke så mye penger på en brudekjole (hvis man har råd og lyst, så why not?), men selv om jeg hadde hatt råd til en så dyr kjole, ville jeg ikke ha gjort det uansett... Men vi er forskjellige
Thorn Skrevet 7. november 2010 #42 Skrevet 7. november 2010 (endret) Åååh, de kjolene er til prinsessebryllupet jeg aldri kommer til å få (og realistisk sett ikke vil ha heller!). Det var en gang i mitt liv disse kjolene var selve glansbildet av en brudekjole for meg, har blitt litt enklere i stilen på mine eldre dager Hvis jeg hypotetisk sett skulle gifte meg nå, hadde det blitt noe mer i denne stilen, eller en kortere kjole. Og så lister jeg meg stille ut av bryllupsforumet, siden jeg ikke har så mye her å gjøre... Endret 7. november 2010 av hikari
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #43 Skrevet 8. november 2010 Uff, dette er så unødvendig! Hvorfor tror du ikke kjolen hennes kostet 60 000,-? Og er det noe galt i det dersom hun har mulighet til å bruke de pengene? Takk! Men jeg kan forstå at noen synes dette er helt sykt, er derfor jeg ikke har fortalt det til noen av vennene mine bortsett fra ei. (som forøvrig forutså at jeg kom til å få kommentarer av denne sortet da hun så at jeg skrev det) Er du "fotbalfrue", kanskje? Hu og brukte ca.30.000 kr på sin brudekjole... (antar at det er inkludert hennes reiser til England, siden hun fikk sydd den der)... Vannligvis brudekjoler koster en god del mindre å kjøpe i det landet den var produsert / designet. Jeg kunne kjøpe min i Danmark for 20.000 kr + reise, men valgte å reise til London. Den kostet der 13.000 kr, men i januar var den nedsatt (på salg) til 7.000 kr, og minus MOMS, så til slutt kostet kjolen ikke mer enn 5.700 kr Haha! Nei, takk og lov er jeg ikke det! Jeg hadde rett og slett råd til å bruke disse pengene, og hadde ikke noe spesiellt ekstravagant bryllup ellers, jeg ville lage mye selv, og sparte penger på de valgene jeg ønsket meg. For meg handlet det om å få den kjolen jeg har drømt om, og jeg har en del komplekser som gjør at jeg ikke er så glad i å gå til fremmede mennesker å snakke om størrelser, få hjelp til å kle på meg etc. Jeg har blant annet et arr på skulderen som innebærer en del traumer for meg, og dette ville jeg få dekket til uten å måtte velge en kjole med høy hals og lange armer. Jeg synes Vivienne Westwood kjolen fra fotoshootet i Sex and the City er helt fantastisk, men jeg er størrelse 42-44 og så for meg at disse fantes kun i str 36-38.. Så jeg fikk sydd den ved hjelp av en syerske som brukte mange timer på sying, tilpasning, og designarbeid sammen med meg, og det går jo tross alt noen meter stoff i en slik kjole. Så prisen ble som den ble.
ffjellrev Skrevet 8. november 2010 #44 Skrevet 8. november 2010 Man må gjøre det man må gjøre, og noen ganger koster det penger Synes ikke andre trenger å legge seg oppi. Håper du hadde en kjempefint dag! Klem!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #45 Skrevet 8. november 2010 Uff, dette er så unødvendig! Hvorfor tror du ikke kjolen hennes kostet 60 000,-? Og er det noe galt i det dersom hun har mulighet til å bruke de pengene? Forde det er så lett å sitte å skryte av det ene og det andre på kvinneguiden,men å komme med bilde eller noe annet. Nei da ble ting plutselig vannskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #46 Skrevet 8. november 2010 Mange av disse kjolene koster flere titalls tusen. http://www.tsh.no/Photoshow/mhi/mhi.html Er det da så usannsynlig at denne anonyme bruden har brukt en ti-tyve tusen mer på en brudekjole? I et så omfangsrikt volum som hun beskriver? (både vivienne westwood og askepott er jo ikke kjent for enkle, smale kjoler ) Man kan tross alt kjøpe gardiner til over 1000,- meteren, og det er mange som lever godt av å selge dette. Hvis man da tar hensyn til antall meter stoff det går til en "poofy" brudekjole, antall timer det tar å sy dette, og at man faktisk også betaler timepris på samtale og måling med skredderen, så er det ikke så rart at det blir dyrt, spør du meg.
Ridderspore Skrevet 8. november 2010 #47 Skrevet 8. november 2010 Jeg har brukt 12.000 kroner på min kjole. Jeg er langt i fra veldig kresen, eller den som pleier å bruke mange penger på klær. Har knapt nok eid en kjole i voksen alder. Men jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut og har langt fra en gjennomsnittlig kropp. Det er ting jeg vil skjule og jeg er nøye i forhold til snitt og at jeg skal føle meg fin. Marerittet med å skulle finne meg brudkjole var en av grunnene til at jeg ikke var gira på et bryllup i mange år, før jeg greide å forsone meg med at jeg må gjøre det beste ut av den jeg er. Nå viste det seg å være lettere enn jeg trodde å finne en fin kjole i min størrelse, men da må jeg ofre noen kroner ekstra. Men jeg kjenner at dette med prisen er litt problematisk for meg likevel, for jeg har ikke så lyst til å fortelle hva kjolen koster til andre enn mannen og forloveren. Skjønner jo at noen synes det er mye penger å bruke når man vet at man kan kjøpe brukt til en langt billigere penger. For meg blir det imidlertid rett. OG gudskjelov har jeg en fantastisk mann som forstår.
kaprifolen Skrevet 8. november 2010 #48 Skrevet 8. november 2010 Forde det er så lett å sitte å skryte av det ene og det andre på kvinneguiden,men å komme med bilde eller noe annet. Nei da ble ting plutselig vannskelig. Så hvis du hadde gått inn i tråden om "hva jobber du med og hvor mye tjener du", og noen hadde skrevet at de tjener 800 000, så hadde du krevd å se ligningen deres? Skjerp deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #49 Skrevet 8. november 2010 Så hvis du hadde gått inn i tråden om "hva jobber du med og hvor mye tjener du", og noen hadde skrevet at de tjener 800 000, så hadde du krevd å se ligningen deres? Skjerp deg. nå er ikke det å tjene 800 000 så uvanelig.så skjerp deg selv og gå tilbake til tema 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #50 Skrevet 11. november 2010 Det må da være opp til hver og en hvor mye de vil bruke på brudekjolen sin? Man trenger jo ikke å komme med ekle og spydige kommentarer. Bruden som brukte seksti tusen er jo tydeligvis veldig klar over at dette kan virke provoserende for enkelte, og har derfor ikke sagt noe til noen om det, og vil ikke legge ut bilder av kjolen sin. Nei, i et slikt forum hører ikke uhøflighet og spydigheter til mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #51 Skrevet 11. november 2010 Det må da være opp til hver og en hvor mye de vil bruke på brudekjolen sin? Man trenger jo ikke å komme med ekle og spydige kommentarer. Bruden som brukte seksti tusen er jo tydeligvis veldig klar over at dette kan virke provoserende for enkelte, og har derfor ikke sagt noe til noen om det, og vil ikke legge ut bilder av kjolen sin. Nei, i et slikt forum hører ikke uhøflighet og spydigheter til mener jeg. Vi er på ett FORUM hvis man ikke kan diskutere får man gå til ett nikkeforum
monica86 Skrevet 11. november 2010 #52 Skrevet 11. november 2010 7500 kr kostet kjolen min, det var 30 % på den. jeg betalte kjolen selv, og kjøpt slør for kr 600.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #53 Skrevet 12. november 2010 Vi er på ett FORUM hvis man ikke kan diskutere får man gå til ett nikkeforum Det er stor forskjell på å være frekk og å diskutere. 2
silverdoe Skrevet 12. november 2010 #54 Skrevet 12. november 2010 Min kjole kosta 5600. Ellers så kjøpte eg slør, som kosta 1200, sko som kosta 600, og så kjøpte eg ein bh (som var eigentleg ein heilt vanleg kvit, som eg har hatt same type av før) som kosta 1000. Den spanderte mamma Ellers betalte eg alt sjølv Og tiara fekk eg i julegåve av mamma og pappa, men eg veit den kosta ca 500
Thinkerbelle Skrevet 13. november 2010 #55 Skrevet 13. november 2010 Det er stor forskjell på å være frekk og å diskutere. Så du mener selv at du bare diskuterer? Dersom du ordlegger deg på en ordentlig måte, og ikke bare slenger ut spydige kommentarer så diskuterer du - men det du gjør er å surmule. Jeg personlig syns det er frekt å skulle insinuere at alle her inne lyver dersom de ikke legger frem navn, bilde, pris og annen informasjon. Syns vel egentlig bruden det var snakk om har gitt masse informasjon rundt kjolen og hvorfor den kostet det den gjorde - ikke at hun måtte gjøre det, men det har hun gjort..
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #56 Skrevet 13. november 2010 Så du mener selv at du bare diskuterer? Dersom du ordlegger deg på en ordentlig måte, og ikke bare slenger ut spydige kommentarer så diskuterer du - men det du gjør er å surmule. Jeg personlig syns det er frekt å skulle insinuere at alle her inne lyver dersom de ikke legger frem navn, bilde, pris og annen informasjon. Syns vel egentlig bruden det var snakk om har gitt masse informasjon rundt kjolen og hvorfor den kostet det den gjorde - ikke at hun måtte gjøre det, men det har hun gjort.. Da er vi jo enig i at det var frekt da, og det er vel ikke akkurat jeg som surmuler, men personen som mener bruden lyver!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #57 Skrevet 13. november 2010 Da er vi jo enig i at det var frekt da, og det er vel ikke akkurat jeg som surmuler, men personen som mener bruden lyver! Surmuler ikke..Er bare lei folk som skryter av en ting,men å vise noe. Nei da blir ting vannskelig
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #58 Skrevet 13. november 2010 Så du mener selv at du bare diskuterer? Dersom du ordlegger deg på en ordentlig måte, og ikke bare slenger ut spydige kommentarer så diskuterer du - men det du gjør er å surmule. Jeg personlig syns det er frekt å skulle insinuere at alle her inne lyver dersom de ikke legger frem navn, bilde, pris og annen informasjon. Syns vel egentlig bruden det var snakk om har gitt masse informasjon rundt kjolen og hvorfor den kostet det den gjorde - ikke at hun måtte gjøre det, men det har hun gjort.. Du er like frekk som antyder ting tilbake! Hvis det er noe dere ikke vil si,så hold kjeft ang det. Slutt å skryt av ting ,hvis dere ikke klarer å vise fram det.
Thinkerbelle Skrevet 14. november 2010 #59 Skrevet 14. november 2010 Du er like frekk som antyder ting tilbake! Hvis det er noe dere ikke vil si,så hold kjeft ang det. Slutt å skryt av ting ,hvis dere ikke klarer å vise fram det. Mange anonnyme som skulle kommentere her, mulig det har blitt en misforståelse. Hadde selvsagt vært lettere om dere ville fremstå med et nick istedet for å gjemme dere bak anonymitet.. Så hadde det ikke blitt noen misforståelser i forhold til anonym 1 eller 2 osv.. Melder mer herved ut av denne diskusjonen, blir vel litt for dumt.. Og til bruden med kjolen til 50 000,- : håper du ikke tar til deg bitre kommentarer her inne:) Denne diskusjonen ble en helt annen enn trådstarter hadde tenkt (forøvrig vanlig syndrom her inne..) For å svare trådstarter: min kjole vil koste mellom 10 000 - 16 000,- litt avhengig av hvor den kjøpes:)
Bubblerock Skrevet 14. november 2010 #60 Skrevet 14. november 2010 Mange anonnyme som skulle kommentere her, mulig det har blitt en misforståelse. Hadde selvsagt vært lettere om dere ville fremstå med et nick istedet for å gjemme dere bak anonymitet.. Så hadde det ikke blitt noen misforståelser i forhold til anonym 1 eller 2 osv.. Melder mer herved ut av denne diskusjonen, blir vel litt for dumt.. Og til bruden med kjolen til 50 000,- : håper du ikke tar til deg bitre kommentarer her inne:) Denne diskusjonen ble en helt annen enn trådstarter hadde tenkt (forøvrig vanlig syndrom her inne..) For å svare trådstarter: min kjole vil koste mellom 10 000 - 16 000,- litt avhengig av hvor den kjøpes:) Helt enig, vi bruder burde jo bare være lykkelige og glade på andre bruders vegne Gøy å lese om andres kjoler da! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå