Gå til innhold

Kreve erstatning for knust glass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at oppvaskmaskinen vår bestemte seg for å gå til streik, så jeg var nødt til å ta med meg mitt eksklusive servise til nabodamen for å få vasket det der. Jeg måtte overtale henne til å fjerne sitt eget, billige servise som allerede sto i maskinen; hun har ikke oppdragelse nok til å tilby seg å gjøre det uoppfordret, stakkars.

Men jeg bærer ikke nag til henne for dette. Det er tross alt ikke alle som har erfaring med å vanke i finere kretser, slik som min mann og jeg har.

Jeg puttet serviset mitt inn i maskinen hennes, skrudde på og fortalte henne tidspunktet jeg ville være tilbake for å hente det.

Da jeg kom tilbake viste det seg at de hadde dekket på til middag - med MITT nyvaskede, eksklusive servise! Jeg føler medlidenhet med henne for at hun ikke har økonomi til å skaffe seg slikt servise som min mann og jeg har, men å regelrett stjele seg til å nyte middag fra mitt servise er virkelig å gå langt over streken. Jeg lot henne få høre nøyaktig hva jeg mente om slik oppførsel, og i kampens hete kom jeg dessverre til å knuse ett av glassene idet jeg bar eiendelene mine ut av deres tarvelige hjem.

Jeg lurer nå på hvordan jeg skal få nabodamen til å forstå at hun må erstatte glasset mitt. Jeg har ringt på gjentatte ganger, telefonert og kontaktet henne på Facebook, alt til ingen nytte. Hun har nok dårlig dekning på mobilen stakkars, hennes mann har nok ikke råd til å betale for noe bedre.

Hva bør jeg gjøre nå? Vil det hjelpe om jeg får min svoger (som er advokat) til å sende henne et hissig, rekommandert brev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må nok bare politianmeldes, så tar du henne til retten.

Hun fortjener svarten meg fengselstid for dette i det minste.

Gjest Uglefot
Skrevet (endret)

Du får hilse Oddvar og spør om han vil ta en øl snart!

Endret av Uglefot
  • Liker 3
Skrevet

Dette må da være oppvaskmaskin-eier som prøver å skrive fra fine-nabo sitt "syn" :fnise:

Har lest den andre tråden om dette, den var troverdig. Men denne her var bare rar, beklager men Busted ;)

Skrevet

Dette må nok bare politianmeldes, så tar du henne til retten.

Hun fortjener svarten meg fengselstid for dette i det minste.

Jeg er enig i at dette bør få følger, men mener du virkelig at fengsel er den riktige veien å gå? Tross alt vil ryktene på senteret her gå, og verdien på boligene i nabolaget kommer til å falle drastisk dersom det kommer for en dag at en av naboene har fengselsstraff på rullebladet. :(

Du får hilse Oddvar og spør om han vil ta en øl snart!

Men i alle dager... Kjenner du Oddvar? Kjenner vi hverandre? :klø:

Gjest Uglefot
Skrevet

Men i alle dager... Kjenner du Oddvar? Kjenner vi hverandre? :klø:

Jeg og Oddvar kjenner hverandre veldig godt. Du vet nok ikke hvem jeg er,og det er liksågreit.

Skrevet

Fengsel er vel for mildt for dette lovbruddet.

Skrevet

nei syns dette var en dårlig kopi av frk m.q..... buuuh

Skrevet

Dette er ikke min nabo. Det vet jeg med stor sikkerhet.

Hilsen Vera

Skrevet (endret)

Dette er ikke min nabo. Det vet jeg med stor sikkerhet.

Hilsen Vera

Nei, fordi det er deg :lur: det tror jeg vi alle har skjønt :skratte:

Endret av CocoPiaf
Skrevet

Nei, fordi det er deg :lur: det tror jeg vi alle har skjønt :skratte:

Nei, det er det ikke. Det er noen som forsøker å drite meg ut.

Hilsen Vera

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det har seg slik at oppvaskmaskinen vår bestemte seg for å gå til streik, så jeg var nødt til å ta med meg mitt eksklusive servise til nabodamen for å få vasket det der. Jeg måtte overtale henne til å fjerne sitt eget, billige servise som allerede sto i maskinen; hun har ikke oppdragelse nok til å tilby seg å gjøre det uoppfordret, stakkars.

Men jeg bærer ikke nag til henne for dette. Det er tross alt ikke alle som har erfaring med å vanke i finere kretser, slik som min mann og jeg har.

Jeg puttet serviset mitt inn i maskinen hennes, skrudde på og fortalte henne tidspunktet jeg ville være tilbake for å hente det.

Da jeg kom tilbake viste det seg at de hadde dekket på til middag - med MITT nyvaskede, eksklusive servise! Jeg føler medlidenhet med henne for at hun ikke har økonomi til å skaffe seg slikt servise som min mann og jeg har, men å regelrett stjele seg til å nyte middag fra mitt servise er virkelig å gå langt over streken. Jeg lot henne få høre nøyaktig hva jeg mente om slik oppførsel, og i kampens hete kom jeg dessverre til å knuse ett av glassene idet jeg bar eiendelene mine ut av deres tarvelige hjem.

Jeg lurer nå på hvordan jeg skal få nabodamen til å forstå at hun må erstatte glasset mitt. Jeg har ringt på gjentatte ganger, telefonert og kontaktet henne på Facebook, alt til ingen nytte. Hun har nok dårlig dekning på mobilen stakkars, hennes mann har nok ikke råd til å betale for noe bedre.

Hva bør jeg gjøre nå? Vil det hjelpe om jeg får min svoger (som er advokat) til å sende henne et hissig, rekommandert brev?

tror jeg hadde arrangert basketkamp med serviset ditt som baller om du hadde kommet turende med bestikket ditt og befalt at jeg vaska det for deg.

Skrevet

Hadde tatt seg ut om dette innlegget var ekte! Hihi..

:skratte:

Skrevet

Disse to oppvaskmaskin innleggene kan umulig være ekte. Er vel samme person som har fryktelig lite å gjøre om dagen :popcorn:

Skrevet

Disse to oppvaskmaskin innleggene kan umulig være ekte. Er vel samme person som har fryktelig lite å gjøre om dagen :popcorn:

Jeg tror det første var ekte. For hun som skrev undertegnet det Vera. Men det andre var bare på gøy tror jeg. Morsomt var det også hehe. :gjeiper:

Skrevet

Jeg er enig i at dette bør få følger, men mener du virkelig at fengsel er den riktige veien å gå? Tross alt vil ryktene på senteret her gå, og verdien på boligene i nabolaget kommer til å falle drastisk dersom det kommer for en dag at en av naboene har fengselsstraff på rullebladet. :(

Beklager, du har rett.

Jeg tenkte ikke så langt..

Du får kjøre på med rettsak da...ta alt hun eier.

Huset,bilen, ungene.

Så selger du alt til noen som er litt med mer klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...