Knøttet Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Hva gjør dere når regnklær, dresser og støvler/sko taes med hjem våte? Regntøy, dress og sko må han jo ha med tilbake på barnehagen dagen etter, og det er ikke alltid like lett å tørke klær og sko så fort ... En annen ting jeg lurer på er om dere har to av hvert plagg: én dress hjemme og én på bhg, én regnbukse og regnjakke hjemme og det samme på bhg?
Jens Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Vi har flere sett av alt, så da kan det bli så vått det bare vil. I tillegg har vi støvelvarmer som vi bruker hver dag etter barnehagen.
MellonCollie Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Med skotørrer har det ikke vært noe problem å få skoene tørre til dagen etter her, enda i alle fall Har heller ikke opplevd at dressen/rehntøyet har vært så våt at den ikke tørker til dagen etter - om det er klissbløtt har vi hengt det på badet, og skrudd opp varmen kraftig. Regntøy har vi ett sett hjemme og ett sett i bhg, mens dress har vi kun en av.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Vi har dobbelt opp av alt så det er aldri noe problem her.
SummerJoy Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Aldri opplevd at våte støvler, klær og sko ikke blir tørt etter en natt på varmt badegulv. Ellers merker jeg at de er flinke å hive våte klær/sko i tørkeskapet i barnehagen. Hun har en dress og et sett regntøy. Et par støvler og litt fler vintersko/høstsko i ulik type.
LukaFrost Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Hvis man først tørker av utsiden med en klut og så vrenger regntøyet vil det tørke raskere enn om man henger det opp som det er.
Gjest Vilma Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Skotørrer har vært redningen her. Regntøyet hang vi badet og skrudde opp varmekablene.
flickan Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Vi har vært så heldig å arve både regntøy og dresser fra nevøene våre, så vi har 2 sett av hver nå.
Edie Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Vi har ett sett regntøy og en dress, men har enda ikke opplevd å ta det med vått hjem enda. Barnehagen henger vått tøy opp i tørkerom etter bruk. Men min går 1-års avdelingen så de er foreløpig ikke like mye ute som de større avdelingene. Kan sikkert endre seg til senere år om vi trenger flere sett. Skoa er ikke møkkete under på sålen en gang da han ikke tør å gå ute enda. Knærne er derimot tilsvarende slitt
Susan Sto Helit Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Vi har både dobbelt og trippelt av det meste, men så går det av og til to sett av både regntøy og støvler i barnehagen på en skikkelig regnværsdag. (Ungen blir virkelig skitten. Ikke nødvendigvis gjennom våt.) Skotørkeren tar støvlene. Det meste av andre sko tørker av seg selv.
FangeLiv Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Vi har bare ett av hver. Støvler settes på varmekablene over natta og klær henges på fyrrommet. Syns det fungerer bra.
Caramba Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Jeg vasker og tørker det til dagen etter. Jeg henger feks dresser foran varmepumpa eller på badet, da er alt tørt dagen etter.
lille katt Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Vi har bare ett sett av alt. Regntøy og dresser er ofte våte og/eller smekkfulle av sand. Henger det opp på en stang som vi henger opp på langs over badekaret ved behov. Jeg skyller bort sanden med dusjen og lar det henge der over natten til tørk. Hvis det fremdeles er fuktig inni pleier jeg å vrenge regntøyet før jeg legger meg om kvelden. Har også skotørker som er veldig kjekt å ha. Skotørkeren har også en vottetørker som ekstrautstyr . Har ikke noe ekstra varme på på badet, det tørker fint likevel. Viktig å henge det opp med en gang man kommer hjem, da. Kjedelig å finne tøyet i en pose på gangen i halv elleve-tiden på kvelden...
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Støvler setter jeg på skotørkeren, da tørker de i løpet av natten. Dresser/votter/luer/regntøy henger jeg opp, evnt vrenger det. Det pleier å tørke i løpet av natten. Er det skikkelig vått så fyrer vi opp så det blir skikkelig varmt i stua og henger tøyet foran ovnen. Barnehagen vår har ikke tørkeskap så der blir ingenting tørt.
Knøttet Skrevet 5. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2010 Hm, da spørs det om vi kjøper skotørker, får se an behovet utover nå. Vi har for øvrig en såkalt "varmehylle", altså en skohylle med varme i. Noen som har erfaring? Jeg er litt skeptisk, tenker at det beste må være å tørke skoene ved å putte en slik skotørkeslange ned i skoen ... Men jeg har jo ikke prøvd noen av delene ...
Arkana Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 Vi har bare ett sett av hver type yttertøy og det holder fint. Tror ennå ikke jeg har opplevd at dressen er gjennomvått (selv om de er ute fire timer om dagen, også i regnvær), men den er gjerne fuktig enkelte steder og full av sand. Jeg henger det til tørk og det tørker fint i løpet av kvelden eller natten. Når dressen er tørr er det også enkelt å ta dressen ut og bare børste av sand, og jeg foretrekker det framfor å spyle det av med dusjen før den tørkes.
lille katt Skrevet 6. november 2010 #17 Skrevet 6. november 2010 Hm, da spørs det om vi kjøper skotørker, får se an behovet utover nå. Vi har for øvrig en såkalt "varmehylle", altså en skohylle med varme i. Noen som har erfaring? Jeg er litt skeptisk, tenker at det beste må være å tørke skoene ved å putte en slik skotørkeslange ned i skoen ... Men jeg har jo ikke prøvd noen av delene ... Jeg har prøvd en slik skotørkehylle, men bare til voksensko. Funket bra det - blir jo som å ha skoene på gode, varme varmekabler . Er jo bare å prøve! Jeg henger det til tørk og det tørker fint i løpet av kvelden eller natten. Når dressen er tørr er det også enkelt å ta dressen ut og bare børste av sand, og jeg foretrekker det framfor å spyle det av med dusjen før den tørkes. Godt poeng - jeg vet jammen ikke hvorfor jeg spyler den. Kanskje det gir meg en slags illusjon av at den blir renere .
Bing Skrevet 6. november 2010 #18 Skrevet 6. november 2010 Jeg har to av alt. Mest pga at vi er mye ute hjemme på ettermiddager og helger, og jeg gidder ikke dra dresser, regntøy og støvler frem og tilbake.
Susan Sto Helit Skrevet 8. november 2010 #19 Skrevet 8. november 2010 Vi har bare ett sett av hver type yttertøy og det holder fint. Tror ennå ikke jeg har opplevd at dressen er gjennomvått (selv om de er ute fire timer om dagen, også i regnvær), men den er gjerne fuktig enkelte steder og full av sand. Jeg henger det til tørk og det tørker fint i løpet av kvelden eller natten. Når dressen er tørr er det også enkelt å ta dressen ut og bare børste av sand, og jeg foretrekker det framfor å spyle det av med dusjen før den tørkes. Jeg skyller fordi jeg oftest føler skitten sitter skikkelig i, ikke bare utenpå... Og det er gjerne da tøyet blir så vått at det ikke tørker over natt. Pluss at vi har hatt en del "oi, vi glemte jo å henge regntøyet til tørk.." Og da er det greit med et ekstra sett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå