kitekatt Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 leter og leter etter en varm parkas/ kåpe helst i dun til ikke over 1600 kr. Nesten umulig å finne noe pent jo! jeg er 34 år gammel og har en ganske klassisk stil. Sett på North Face metropolis men synes ikke den er så fin. De fleste dunjakker nå er uansett så tynne at de ikke varmer særlig. Må jo være en fillpower på over 600 ihvertfall. jeg nekter å betale 3000 kr for en vinterjakke altså...Surfet overalt på nettet, men er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne en god, varm, innsvinget kåpe/ parkas til denne prisen?
Chihiro Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 I frykt for en reprise av fjorårets vinter, har jeg nylig kjøpt en veldig god og varm dunkåpe/parkas fra The North Face. Ikke Metropolis, min heter Arctic Parka Den skal tåle en del vær og vind. Jeg liker at den er glatt utenpå, har aldri likt "michelinmann"-preget man får av vanlige dunjakker. Nå har jeg ennå ikke testet den i mange minus, men da det var snø og rundt null for litt siden, hadde jeg kun en tynn ulltrøye under jakken, og var passelig varm. Kanskje ikke sånn klassisk elegant, men ganske nøytral synes jeg. Perfekt til hverdagsliv til og fra jobb, og ute med ungene. Fuskepelsen kan tas av. Jeg kjøpte min på Ebay, med frakt og moms+gebyr kom den på 1750 kr. Tror også de har hatt den på XXL nylig, men er usikker på pris der.
kitekatt Skrevet 3. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2010 hei, ja jeg har sett på den, men føler ikke den er noe varmere enn overgangsjakka jeg har fra før. Var ute etter en litt varmere jakke som tåler 10-20 minus uten å måtte ha masse tøy under. Den du har har en fillpower på 550. Men den er fin, og vanntett, det er jo en fordel...vil gjerne ha flere tips?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg kjøpte en Timberland dunjakke i fjor, som er relativt nett (nåja, ikke superelegant) og gjorde jobben sin i den lange kuldeperioden som var (20-30 minus der jeg bor). Greier ikke finne ut hva den het eller fyllgraden... men den er i hvert fall varm nok selv om den ser moderat ut.
vennskap82 Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 (endret) leter og leter etter en varm parkas/ kåpe helst i dun til ikke over 1600 kr. Nesten umulig å finne noe pent jo! jeg er 34 år gammel og har en ganske klassisk stil. Sett på North Face metropolis men synes ikke den er så fin. De fleste dunjakker nå er uansett så tynne at de ikke varmer særlig. Må jo være en fillpower på over 600 ihvertfall. jeg nekter å betale 3000 kr for en vinterjakke altså...Surfet overalt på nettet, men er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne en god, varm, innsvinget kåpe/ parkas til denne prisen? Jeg er også på jakt etter en VARM vinterjakke/kåpe med dunspenst på 600-700! Helt enig, ikke lett å finne noe fint og varmt til under 2- 3000 dessverre!:/ Ser ut til at en må ut med såpass for å få en bra dunjakke. Jeg trenger virkelig en for å klare å holde varmen! Har du sett på ebay? Tips tas imot med takk folkens!",) Endret 3. november 2010 av vennskap82
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 (endret) Tror ikke du finner en "skikkelig" dunparka/-kåpe som tilfredsstiller dine krav til under 1600,- Kvalitet koster (desverre), men så varer det da også som regel mye lenger. Alle kravene, utenom prisen, tilfredsstilles av Bergans Down Lady Parka - linken viser den i farven bourdeaux Men, da må du regne med å betale rundt 3000,- (som forøvrig er den prisen Bergans oppgir selv i sin katalog) Endret 3. november 2010 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Jeg betalte 12 eller 1300 for min Timberlandjakke/kåpe i fjor, da var det 30% på den. Tror ikke jeg ville gått noe særlig mer ned i pris om jeg skulle ha en skikkelig varm jakke (med mindre du venter til salg etter nyttår), men f eks Carlings har kanskje noen. Jeg har i hvert fall god erfaring med en parkas fra Red Label jeg kjøpte for noen år siden, den var rimelig og god og varm (brukte den en utrolig sur vinter på østkysten av Canada). Men vet ikke hvordan kvaliteten på årets jakker er (jeg har en rød parkas fra RL, men den er mest en høstjakke). Synes ellers at Canada Goose trillium dunparka ser fine ut, men de er vel ganske dyre.
gladidag Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 leter og leter etter en varm parkas/ kåpe helst i dun til ikke over 1600 kr. Nesten umulig å finne noe pent jo! jeg er 34 år gammel og har en ganske klassisk stil. Sett på North Face metropolis men synes ikke den er så fin. De fleste dunjakker nå er uansett så tynne at de ikke varmer særlig. Må jo være en fillpower på over 600 ihvertfall. jeg nekter å betale 3000 kr for en vinterjakke altså...Surfet overalt på nettet, men er det noen som har noen tips om hvor jeg kan finne en god, varm, innsvinget kåpe/ parkas til denne prisen? Skogstad har gode dunkåper. Ta en kikk på MXSport!
Gjest Badabing Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Jeg kjøpte min parkas på Vila. Kostet bare 1100 kroner, og er overraskende varm! Beste av alt; ingen dyr har trengt å dø eller bli mishandlet for den (faux fur og fri for dun): http://www.bubbleroom.eu/girl/vila/jackets-1/jomo-jacket-verdent-army Jeg har min i svart.
Connie80 Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Jeg kjøpte min parkas på Vila. Kostet bare 1100 kroner, og er overraskende varm! Beste av alt; ingen dyr har trengt å dø eller bli mishandlet for den (faux fur og fri for dun): http://www.bubbleroom.eu/girl/vila/jackets-1/jomo-jacket-verdent-army Jeg har min i svart. Stilig ! Har du kjøpt den i butikk i Norge eller på nett ? Normal i størrelsen ?
SmallTalk Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 (endret) Synes ellers at Canada Goose trillium dunparka ser fine ut, men de er vel ganske dyre. Ikke bare ganske dyre... De er svinedyre! Har lyst på en sånn selv, men kommer ikke til å ta meg råd til det. 5500 ++ er litt vel mye for ei jakke etter min smak. Endret 6. november 2010 av SmallTalk
RedFox81 Skrevet 6. november 2010 #12 Skrevet 6. november 2010 Jeg kjøpte min dunkåpe ifjor på en Esprit butikk, det er litt lengre modell, nesten til knær. Den er bare litt tjukkere enn North Face Metropolis og er ganske lett, men er overraskende varm! Jeg frøys ihvertfall ikke ifjor da det var -20 i Oslo (jeg frøys på beina men det er en annen sak). Så det kan godt hende at de metropolis jakkene er også varme. De er nå på salg på Gsport.
minienthe Skrevet 6. november 2010 #13 Skrevet 6. november 2010 noen som har tips til parkas som er varmtforet, vind og vantett, snurpetråd i midjen og pelskant på hetta i sort farge ? gjerne herre/unisexmodell. har sett på fjellreven men modellen de har er utsolgt fra leverandør, 66north har en som ikke er i salg enda. CG er en mulighet men avventer litt pga tilgjengeligheten på den.
Gjest Badabing Skrevet 7. november 2010 #14 Skrevet 7. november 2010 Stilig ! Har du kjøpt den i butikk i Norge eller på nett ? Normal i størrelsen ? Kjøpte den i en Vila-butikk her i Norge nå nettopp, ja. Er som andre Vila/Vero Moda-plagg i størrelsen. Jeg pleier å bruke medium, og det gjorde jeg i denne også.
Wonders Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 jeg så oxo på North face sin, men jeg må inrømme jeg er glad jeg stod over, den blir hakket for tynn! Ilse Jacobsen sin i sort er yppelig, med ekstra høy hals. kr 13.00 mener jeg.Kjøpte min på Paleet i 1. etg. Slik ser den ut, min er uten den ekstra halsen helt på toppen der... http://www.google.no/imgres?imgurl=http://styledelux.com/SL/PI/324/37/532cf6fc-ef03-4f78-8c57-51d0acc186f9.jpg%3Fc%3D0_1&imgrefurl=http://styledelux.com/pl/Damet%25C3%25B8j-Overt%25C3%25B8j_2211.aspx%3Fxe73s%3D0&usg=__mJMUy9E_G20sxAXd3xIFKJNAETM=&h=327&w=218&sz=13&hl=no&start=15&zoom=1&tbnid=uuAojMzMsxTstM:&tbnh=187&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dilse%2Bjacobsen%2Bvinterjakke%2Bdame%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DyPT%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1132%26bih%3D656%26tbs%3Disch:10%2C684&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=777&vpy=265&dur=587&hovh=261&hovw=174&tx=106&ty=164&ei=_3TaTLyBJ46ZOtSb6d4I&oei=_XTaTN6UFsbpOZmmiewJ&esq=2&page=2&ndsp=16&ved=1t:429,r:14,s:15&biw=1132&bih=656 1
vennskap82 Skrevet 30. november 2010 #16 Skrevet 30. november 2010 Jeg kjøpte min dunkåpe ifjor på en Esprit butikk, det er litt lengre modell, nesten til knær. Den er bare litt tjukkere enn North Face Metropolis og er ganske lett, men er overraskende varm! Jeg frøys ihvertfall ikke ifjor da det var -20 i Oslo (jeg frøys på beina men det er en annen sak). Så det kan godt hende at de metropolis jakkene er også varme. De er nå på salg på Gsport. Er det espirit sitt eget merke den lange dunkåpen du har?vet du ka dunspenst og fyllgrad er?pris? thank u!
zelvara Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 De har veldig mange fine jakker på Nelly.com, men mulig du har sjekket den siden? Denne har søsteren min: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/jeane-blush-396/tove-city-parkas-396017-14/ Kjempe fin veldig varm og god også.
RedFox81 Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Er det espirit sitt eget merke den lange dunkåpen du har?vet du ka dunspenst og fyllgrad er?pris? thank u! den er fra merke Esprit, ja. Likner litt på denne her, men min er fra ifjor og er mørkebrun. Den er 50% dun og 50% fjær og med fuskepels, og prisen var ca samme, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Ikke bare ganske dyre... De er svinedyre! Har lyst på en sånn selv, men kommer ikke til å ta meg råd til det. 5500 ++ er litt vel mye for ei jakke etter min smak. Hvorfor betale så mye og støtte noe horribelt? Jeg skjønner ikke jeg! Canada goose = dyremishandling!!!
Gjest Tigress Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Canada goose = dyremishandling!!! Korleis då?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå