AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Hvis jeg blir varm i ansiktet med sminke, eller egentlig uansett - så blir t-sonen ganske skinnende og blank. Det er verst rundt nesa, ikke så ille i panna og på haka. Jeg har brukt foundation fra Clinique, som skulle hindre dette, men det hjalp ikke noe spesielt. Kan dette komme av at jeg bruker for fet krem på huden min ellers? Bruker en ganske tykk hudkrem fra Nivea, men opplever at huden blir ganske tørr på andre steder (kinnene, kjevene osv) hvis jeg ikke bruker en tykk hudkrem. Noen som vet om en krem som kan hindre dette? Merke?
Yasi Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Hvis jeg blir varm i ansiktet med sminke, eller egentlig uansett - så blir t-sonen ganske skinnende og blank. Det er verst rundt nesa, ikke så ille i panna og på haka. Jeg har brukt foundation fra Clinique, som skulle hindre dette, men det hjalp ikke noe spesielt. Kan dette komme av at jeg bruker for fet krem på huden min ellers? Bruker en ganske tykk hudkrem fra Nivea, men opplever at huden blir ganske tørr på andre steder (kinnene, kjevene osv) hvis jeg ikke bruker en tykk hudkrem. Noen som vet om en krem som kan hindre dette? Merke? Hei. Mitt råd til deg er å bytte ut alt som heter Nivea og alt av andre merker som du får i dagligvarebutikken. Hold deg til hudpleiesalong merker, så er du omtrent safe no matter what. Jeg vil ikke anbefale deg noe produkter uten å vite noe mer om huden din, men det finnes absolutt håp Du kan bruke en primer før du legger base for eksempel og bruke en finishing powder over basen for å absorbere oljen fra din t-sone. Det høres ut som om du har en kombinert hud, da er det viktig å ta vare på ansiktet områdevis. T-sonen din trenger f.eks ikke en fet dagkrem dersom du blir fort fet - Y
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Svar fra Dermanor: Det aller første "bud" i behandling av fet hud eller kviser er daglig rens med effektive, men milde renseprodukter. Det er viktig at disse ikke virker uttørrende på huden, men ivaretar hudens fuktighetsbalanse. Deretter er det viktig å bruke produkter som kan bedre og forebygge urenheter. Unngå ansiktskremer eller makeup som kan tette talgkanalen og dermed fremkalle kviser (med høye konsentrasjoner mineraloljer eller lanolin). En anbefalt serie er f.eks. MD Formulations.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Bruker en ganske tykk hudkrem fra Nivea, men opplever at huden blir ganske tørr på andre steder (kinnene, kjevene osv) hvis jeg ikke bruker en tykk hudkrem. Noen som vet om en krem som kan hindre dette? Merke? Når det gjelder hudkrem, er det viktig å velge rett krem i forhold til hudtype. Velger du krem beregnet for tørr hud tilfører den fett. Fet hud har allerede har for mye av det, og da vil man få flere urenheter. Fet hud trenger fukt. Fuktfattig hud trenger også fukt. Mange mistolker fuktfuttig hud, og tror at den er tørr. Har man har kombinert hud, må man finne ut hva de ulike områdene trenger. Selv har jeg kombinert hud, og bruker ikke krem, men lotion (som er lettere enn krem) fra MD Formulations som tilfører huden fukt. + ansiktskrem med solfaktor (viktig å forebygge rynker) fra samme merke (den tilfører også fukt). Har kjøpt mine kremer hos Prettyskin4less i salongstørrelser i de produktene de har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå