AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Det ser altså ut som bananfluer, men er det ikke (bananfluer kan lokkes ved hjelp av eplecideredikk, disse overser glatt eplecideredikken min). De er mer rødaktige enn bananlfluer, og kommer bare på det 2 x 2 m store badet mitt som kun har en do og en vask. Jeg har lukker døren til vanlig, og støvsuger de opp så det er helt tomt, lukker døren, og når jeg åpner igjen om en time ca er de tilbake!! Rundt 10 stk vanligvis. Jeg skjønner ikke hvor de kommer fra, men det er selvfølgelig ingen mat eller noe slikt der, og de kommer også kun der. Er det noen som vet hva dette kan være? En type veggdyr? Og hva slags middel kan jeg bruke på å drepe de?
B.A. Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Det kan funke med et glass rødvin med litt zalo i. Har hørt det skal ta livet av disse fluene. Har du hatt klor i slukene? Kan også hjelpe Hvis du har vindu og mulighet for å lufte så ville jeg gjort det. Skrudd av all varme på badet, åpnet vinduet og fryst fluene til hel****.
anonymLala Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Det kan funke med et glass rødvin med litt zalo i. Har hørt det skal ta livet av disse fluene. Har du hatt klor i slukene? Kan også hjelpe Hvis du har vindu og mulighet for å lufte så ville jeg gjort det. Skrudd av all varme på badet, åpnet vinduet og fryst fluene til hel****. jeg har prøvd med både pelecideredikk og rødvin med zalo. Som sagt, de gir blanke i det (har hatt bananfluer på kjøkkenet før og da har det funketsom bare det, det er bl.a. derfor, + rødfarge, at jeg ikke tror det er bananfluer dette her. De er på et lite bad i 1. etasje, men kun en do og en vask og ingen vinduer. vi har ikke på varmen nå uansett, men det er ikke iskaldt der heller. ingen vinduer:( klor skal jeg dog prøve, selv om jeg oikke tror de kommer fra slusene. har nemlig satt proppen i vasken....
Karmosin Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Det er ikke bananfluer. Disse fluene bor i sluk og rør, og alle har dem, men ikke alle ser dem særlig ofte. Rens slukene, det kan hjelpe. Klor er fryktelig miljøuvennlig, prøv Jif for sluk først og bruk klor som siste utvei. Vasken din har vel et hull for å ta unna dersom det blir for mye vann i den? Da hjelper det ikke å sette i proppen, de kommer ut uansett.
anonymLala Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Det er ikke bananfluer. Disse fluene bor i sluk og rør, og alle har dem, men ikke alle ser dem særlig ofte. Rens slukene, det kan hjelpe. Klor er fryktelig miljøuvennlig, prøv Jif for sluk først og bruk klor som siste utvei. Vasken din har vel et hull for å ta unna dersom det blir for mye vann i den? Da hjelper det ikke å sette i proppen, de kommer ut uansett. JAAA! Tusen takk, det tok et par dager, men det funket! Prøvde jif først som ikke hadde særlig effekt, så plumbo. Nå er det heldigvis bare et par igjen. Tusen takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå