Fluffe Skrevet 5. november 2010 #21 Skrevet 5. november 2010 En må bo ved t-bane om en skal bo i groruddalen. Toget har kroniske problemer uansett hvor raskt det går. Når du virkelig trenger det på vinterstid er det alltid innstilt og det er ingen reisegaranti på toget. Bussen bruker lang, lang tid! Det er snilefart og opp mot en halvtimes forsinkelser på flere av rutene, disse forsinkelsene er også kroniske. 25-bussen i rushen kan bruke 40 min på en rute den skal bruke 10 på. Merkelig at det funka fint for meg i 21 år da Hvis man skal være så forbaska negativ så kan man ikke bo noen steder!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #22 Skrevet 5. november 2010 Merkelig at det funka fint for meg i 21 år da Hvis man skal være så forbaska negativ så kan man ikke bo noen steder! Bor da her selv og trives godt. Dog vil jeg ikke anbefale noen å satse på tog om de faktisk skal arbeide slik at de er avhengige av dette til jobb, det ville være direkte ondskapsfullt! Toget går helt fint hele sommeren, store deler av høsten og våren. Dog er det slik at om du må være et sted klokken 08:00 på andre siden av byen eller i sentrum så vil ofte skje at det ikke vil være mulig pga at toget ikke går. Selv er jeg lærer og det er helt grusomt å oppleve ofte at toget ikke går og ikke rekke til skolen når jeg skal ha undervisning, og om en er som meg som ikke ønsker å måtte stå opp 5:00 eller tidligere for å være sikker på at en har nok tid i tilfelle noe skjer så bør en ikke satse på noe tog.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #23 Skrevet 5. november 2010 Merkelig at det funka fint for meg i 21 år da Hvis man skal være så forbaska negativ så kan man ikke bo noen steder! Det viktige ordet der er "funka". Altså førtid, ikke nåtid. Jeg kan i allefall ikke huske at det tidligere har vært så mye tull og forsinkelser med togene (og forsåvidt all kollektivtrafikk) som nå sist vinter. På det værste ble jeg 2 timer forsinket hjem. Ikke akkurat noen ukjent problemstilling at NSB sliter med å levere varene på vinterstid.
Fluffe Skrevet 5. november 2010 #24 Skrevet 5. november 2010 (endret) Det viktige ordet der er "funka". Altså førtid, ikke nåtid. Jeg kan i allefall ikke huske at det tidligere har vært så mye tull og forsinkelser med togene (og forsåvidt all kollektivtrafikk) som nå sist vinter. På det værste ble jeg 2 timer forsinket hjem. Ikke akkurat noen ukjent problemstilling at NSB sliter med å levere varene på vinterstid. Var ikke noe mindre problemer for 3 år siden altså... Kunsten er å ta ett tog tidligere .. Endret 5. november 2010 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #25 Skrevet 5. november 2010 Årvoll og Tonsenhagen er veldig fint! Ligger helt inntil skogen, og er stille og trygt. Busser går hele tiden, og bruker ca 20 minutter til byen. Greie priser også. Vi bor i en leilighet på 50kvm med hage og betaler kr 7900 i måneden.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #26 Skrevet 5. november 2010 Var ikke noe mindre problemer for 3 år siden altså... Kunsten er å ta ett tog tidligere .. Prøvd det, funket ikke. Er det først problemer treffer det ikke bare en avgang men flere i løpet av en time. Så om du skulle tatt 07:00 så må du plutselig ta 06:00 i så fall for å være sikker på at du har nok tid til å ta alternativ transport siden den ofte er et stykke unna togstasjonene. Er bedre å bare utelukke toget med engang og satse på t-banen.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #27 Skrevet 5. november 2010 Prøvd det, funket ikke. Er det først problemer treffer det ikke bare en avgang men flere i løpet av en time. Så om du skulle tatt 07:00 så må du plutselig ta 06:00 i så fall for å være sikker på at du har nok tid til å ta alternativ transport siden den ofte er et stykke unna togstasjonene. Er bedre å bare utelukke toget med engang og satse på t-banen. Pendlet i 4 år med tre forskjellige kollektiv transport. Kom en gang sent.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #28 Skrevet 6. november 2010 Pendlet i 4 år med tre forskjellige kollektiv transport. Kom en gang sent. Er forskjell på hva du gjorde i fire år, for X antall år siden og hva som er situasjonen i dag. Bygde de om hele Oslos trafikknett disse årene slik som nå? Var togene like sarte som nå? (seriøst en kan jo lure på om det holder å blåse på dem så faller kjøreledninger og alt annet ned)
Fluffe Skrevet 6. november 2010 #29 Skrevet 6. november 2010 (endret) Lurer på hvor ts kommer til å flytte jeg... TS:kunne du underskrevet med ts når du skriver? Vannskelig å se om det er du som skriver som anonym, eller andre Endret 6. november 2010 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #30 Skrevet 6. november 2010 Lurer på hvor ts kommer til å flytte jeg... TS:kunne du underskrevet med ts når du skriver? Vannskelig å se om det er du som skriver som anonym, eller andre Håper hun flytter til groruddalen. Er synd at så mange mener at nei der kan ingen bo, men som sagt: Tog og buss er pr.dags dato svært problematisk og har ofte kjempeproblemer med å komme når de skal og være fremme når de skal.
Christina_ Skrevet 6. november 2010 #31 Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg bor i bydel Nordstrand og skal jeg til sentrum kan jeg velge mellom tog 11 minutter (fra Hauketo), buss 15 minutter eller trikk 20 minutter. Kjempegreit Alle som kommer hit på besøk sier at det er så deilig å komme til trær og frisk luft Bor her å, trives godt! Angående diskusjonen om Groruddalen: Jeg har flyttet fra Groruddalen, det er det beste jeg noen gang har gjort! Trivdes ikke på stedet!! Kollektivtransporten er MAX håpløs, og det er en grunn til at den stadig økes i Groruddalen. Både 31-bussen og T-bane 5 har den siste tiden fått flere avganger, men de skulle ha hatt mange flere i rushtiden! Endret 6. november 2010 av Christina_
Fluffe Skrevet 6. november 2010 #32 Skrevet 6. november 2010 gleder meg til å flytte tilbake til Grorudalen jeg
Titti72 Skrevet 6. november 2010 #33 Skrevet 6. november 2010 Bussen fra Rykkinn går hver 15 minutt om morgenen, og der er et ikke mye forsinkelser. I tillegg er det sentralt, og det billigste stedet å bo i Bærum. Masse turterreng, svømmehall som er full av vann, tennisbane, idrettslag, bibliotek og en nærsenter med tøy, mat, hamburger/pizzabule. Til Oslo tar vel bussen rundt 20 minutter.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #34 Skrevet 7. november 2010 Bussen fra Rykkinn går hver 15 minutt om morgenen, og der er et ikke mye forsinkelser. Til Oslo tar vel bussen rundt 20 minutter. Da jeg bodde på Høvik tok det litt over 20 min med buss til Oslo, så jeg forstår ikke helt at den kun tar 20 fra Rykkinn? Grytidlig på morgenen var den kanskje raskere, men stort sett tok det 20 min eller litt mer...
Titti72 Skrevet 7. november 2010 #35 Skrevet 7. november 2010 Da jeg bodde på Høvik tok det litt over 20 min med buss til Oslo, så jeg forstår ikke helt at den kun tar 20 fra Rykkinn? Grytidlig på morgenen var den kanskje raskere, men stort sett tok det 20 min eller litt mer... Det er ikke ofte jeg tar bussen, så kanskje jeg tok ekspressen? Med bil tar det under 20 minutter til byen.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #36 Skrevet 7. november 2010 Bussen fra Rykkinn går hver 15 minutt om morgenen, og der er et ikke mye forsinkelser. I tillegg er det sentralt, og det billigste stedet å bo i Bærum. Masse turterreng, svømmehall som er full av vann, tennisbane, idrettslag, bibliotek og en nærsenter med tøy, mat, hamburger/pizzabule. Til Oslo tar vel bussen rundt 20 minutter. 20 min? Fra National til Bærum med både ekspress og annen buss tok det jo ofte 40-60 min i rushen. Vi som tok bussen pleide å si at den gikk når den gikk og opererte egentlig på African Time.
Ethereal Skrevet 7. november 2010 #37 Skrevet 7. november 2010 Hvis du skal studere vil jeg absolutt anbefalle deg å bo i sentrum. Hvis ikke blir det vanskelig å komme seg til forelesning hver dag - det er i det minste min erfaring ut i fra hva andre venner forteller meg (som bor utenfor sentrum). Ser at det ikke er noen som nevner St.Hanshaugen, så jeg slår et slag for det. Fantastisk sted å bo! Hvis jeg var deg ville jeg holdt meg på vestkanten uansett
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #38 Skrevet 7. november 2010 Ser at det ikke er noen som nevner St.Hanshaugen, så jeg slår et slag for det. Fantastisk sted å bo! Det virker som om ts ikke ønsker en kjempedyr leilighet, og St.Hanshaugen er vel ikke det billigste stedet.
Ethereal Skrevet 7. november 2010 #39 Skrevet 7. november 2010 Det virker som om ts ikke ønsker en kjempedyr leilighet, og St.Hanshaugen er vel ikke det billigste stedet. Finnes diverse studiehjem, både private og de til SIO. Men det er selvfølgelig kun aktuelt hvis TS skal studere.
Christina_ Skrevet 7. november 2010 #40 Skrevet 7. november 2010 gleder meg til å flytte tilbake til Grorudalen jeg Godt man er forskjellig, ellers kunne det blitt veldig trangt mange steder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå