Gå til innhold

Fryseskap eller fryseboks? Og oppbevaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet og har en knøttliten innvendig bod på 73x115 cm. Jeg tenkte å ha en fryser der, da det ikke er fryser på kjøleskapet. Men er usikker på om jeg skal velge skap eller boks? Velger jeg boks, kan jeg ha ting foran og rundt, men kanskje litt vanskelig å komme til? Velger jeg skap, må jeg ha plass til å få åpnet døra. Jeg skal prøve å få mest mulig plass til oppbevaring i denne lille boden. Siden dette er studentbolig, har jeg ikke lov til å skru eller spikre i veggene (dvs. jeg kan ikke fylle veggene med hyller). Det er en stang helt oppi taket nærmest døra, men det er det. Noen forslag til hvordan jeg skal få mest mulig plass til å stue vekk ting her?

Alle forslag mottas med takk :)

Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg? Hva tror du er lurest av fryseboks eller fryseskap? :)

Skrevet

Mer oversiktlig i fryseskap. Mat kan lett bli glemt nederst i en fryseboks.

Skrevet

Mer oversiktlig i fryseskap. Mat kan lett bli glemt nederst i en fryseboks.

Jeg synes en fryser er supert! Er så lei av å dra disse fryseboksene ut og inn, og synes DET er uoversiktlig.

Men vi er så forskjellige. Har du god gulvplass, har jeg villet hatt en fryser.

Jeg skal selv til å kjøpe meg en å ha i kjelleren, gleder meg.

Skrevet

Jeg ville valgt fryseskap. Har selv hatt en liten fryseboks i en bod med masse rot, og det har seg med å samle seg masse ting oppå lokket, også blir det bare styr når du skal ned i den :)

Bakdelen med fryseskap er at det blir mindre plass enn i en like stor fryseboks.

Hvis du vil maksimere lagringsplassen burde du forresten dra på nærmeste byggevarebutikk og kjøpe deg spiker + lekter. Koster nesten ingenting, og da kan du lage deg et hyllesystem i boden din :)

Skrevet

Jeg har bodd på liten hybel noen måneder og kjøpte fryseskap fordi jeg da kune bruke plassen oppå fryseskapet til hva jeg ville.

Skrevet

Jeg ville valgt fryseskap. Har selv hatt en liten fryseboks i en bod med masse rot, og det har seg med å samle seg masse ting oppå lokket, også blir det bare styr når du skal ned i den :)

Bakdelen med fryseskap er at det blir mindre plass enn i en like stor fryseboks.

Hvis du vil maksimere lagringsplassen burde du forresten dra på nærmeste byggevarebutikk og kjøpe deg spiker + lekter. Koster nesten ingenting, og da kan du lage deg et hyllesystem i boden din :)

Hvis du leser innlegget mitt ordentlig før du svarer, så ser du at jeg ikke har lov til å spikre eller skru i veggene ;)

Skrevet

Jeg synes en fryser er supert! Er så lei av å dra disse fryseboksene ut og inn, og synes DET er uoversiktlig.

Men vi er så forskjellige. Har du god gulvplass, har jeg villet hatt en fryser.

Jeg skal selv til å kjøpe meg en å ha i kjelleren, gleder meg.

Man drar da ikke fryseboksen rundt i huset?

Skrevet

Jeg ville valgt fryser, synes fryseskap "stjeler" noe av plassen.

Skrevet

Hvis du leser innlegget mitt ordentlig før du svarer, så ser du at jeg ikke har lov til å spikre eller skru i veggene ;)

er derfor du skal lage deg ditt eget hyllesystem istedenfor å spikre hyller fast i veggen :)

Skrevet

Jeg ville valgt fryseskap. Det tar opp mindre gulv- og oppbevaringsplass. Du må jo uansett ha litt plass til å bevege deg der inne mtp. døra. Du får også plass på gulvet ved siden av skapet, og du kan oppevare oppå skapet uten at det er i veien når du skal åpne fryseren.

Evt. kan du skaffe deg et kombiskap på kjøkkenet?

Skrevet

er derfor du skal lage deg ditt eget hyllesystem istedenfor å spikre hyller fast i veggen :)

Ta en liten kikk på målene på boden. Det er ikke plass til noe hyllesystem :)

Skrevet

Ta en liten kikk på målene på boden. Det er ikke plass til noe hyllesystem :)

Tror ikke du helt forstod hva jeg mente, men det er ikke så nøye. Ikke så lett å forklare på nettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...