Fru Rug Skrevet 2. november 2010 #1 Del Skrevet 2. november 2010 Hei! I dag er det to uker siden jeg tok test og fikk to streker! Regnet raskt ut at foreløbig termin er 25 juni Vi har ikke vært aktive prøvere, men etter bryllupet vårt i sommer sluttet vi med prevansjon. Vi har når vi ville og ikke stresset med å telle dager, måle temp osv. Jeg begynte i ny jobb 18 oktober, og fant ut at jeg var gravid dagen etter.. Passet i grunn litt dårlig sånn sett, men på et annet vis passet det perfekt! Etter at vi giftet oss har spørsmålet om barn dukket opp støtt og stadig, der vi har svart at det får vi ta når jeg får fast jobb! Hehe! Nok om det.. Om oss: Jeg er 26 år, mannen min er 31. Vi bor litt utenfor Bergen. Vi har vært sammen i 5 år, og giftet oss i sommer. Jeg har ennå ikke vært hos legen, da opplæring i den nye jobben er ganske intensiv! Vi var flere som begynte samtidig, så man følger et visst program. Dette skal vi gjøre til 15 november. Skal bestille time hos legen snarest etter det. Gleder meg stort! Mulig jeg ikke klarer å vente, men må se det litt an med jobben. Var derfor det passet litt smådårlig at dette mirakelet skulle skje akkutar nå! Vi har ennå ikke fortalt det til noen, selv om lysten er der. Tenker det beste er om vi har vært til legen først.. Jeg har heldigvis ikke vært mer enn småkvalm ennå. Bank i bordet!!! Er kjempefølsom på huden. Føler at buksene strammer (litt tidelig at magen vokser ennå). Har mensenlignende smerter som kommer og går. Puppene har virket veldig sprengt, men det ser ut til å ha gitt seg, foreløbig.. Ellers er alt strålende! Hva mer kan man si en Hilsen Fru Rug. Gammel kg-er, ny innpakkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Rug Skrevet 2. november 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 2. november 2010 Glemte i grunn å notere at jeg er supertrøtt stort sett hele tiden, og sulten! Sover derfor middag med god samvittighet sånn ca hver dag, og spiser litt oftere enn normalt. Prøver å ikke spise for mye, heller ikke for usunnt, selv om det er fristendes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Rug Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 4. november 2010 Har lagt merke til at jeg har mistet interessen for sjokolade!! Blir kvalm av det!! Og te har jeg ikke lyst på i det hele tatt! Har alltid drukket noen store kopper te på kvelden, men nå tar jeg et par slurker, også står resten igjen. Ellers så lurer jeg på hvor mye jeg kommer til å legge på meg hvis denne matlysten forsetter!! Hvisjeg blir sulten, blir jeg kvalm, og det har jeg jo ikke lyst til å være.. Gleder meg til helgen! Vi får mest sansynlig bryllupsbildene våre på lørdag! Giftet oss i juni, så nå er det virkelig på tide!!! Skammer meg over at vi ennå ikke har fått sendt ut takkekort, men det er jo en fordel å ha med et bilde, da.. Og på lørdag kveld skal jeg ta med min mor ut på restaurant og deretter på MammaMia! Gleder meg til det! Sitter egentlig å vurderer å fortelle om graviditeten til foreldrene mine.. Selv om vi ikke har vært hos legen ennå.. Tenker ganske mye på det å miste det lille frøet som vokser inni meg.. Er livredd for det! Drømte om det i natt! Lite gøy altså! Må slutte å lese om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Rug Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 4. november 2010 Teknte det kunne være greit med en oversikt Unnfangelsen finner sted omkring: 2. oktober 2010 Hjertet begynner å slå: 27. oktober 2010 Embryoet beveger seg: 19. november 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. november 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 26. november 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 10. desember 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 17. desember 2010 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 25. desember 2010 Fosteret svelger og tisser: 7. januar 2011 Tid for ultralyd: 14. januar 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 21. januar 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. februar 2011 Fosteret begynner å høre: 25. februar 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mars 2011 Mange fostre legger seg med hodet ned: 30. april 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 2. juni 2011 Antatt termindato: 25. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Rug Skrevet 7. november 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 7. november 2010 Har vært en fin helg. Mammamia forestillingen var veldig bra, det eneste som ødelagte var setene, som bokstavelig talt var pain in the ass! Har også fått fotografnildene fra bryllupet. Lurte på å fortelle til foreldrene mine denne helgen om frøet, men vi ble enig om å vente til neste helg. Da er det farsdag.. Lurte på å kjøpe en barnebok til pappa og skrive noe sånnt som; Kjære bestefaren min! Håper du vil lese denne boken for meg en dag.. Eller noe i den duren Svigers får nok vite det litt seinere. Ellers så, når vi var på mammamia i går (jeg og mamma) så reiste jeg meg opp i pausen, mens mamma satt. Hun satt og så på magen min lenge før hun plutselig sa: Ingenting nytt? Ingen som skal ha barn eller noe sånt? Da svarte jeg: Følger ikke så godt med, snakker jo ikke med så mangen folk for tiden. (noe jeg ikke gjør, for jeg har null overskudd til å gjøre noe annet enn å gå på jobb i ukedagene) Greit at jeg kanskje har fått litt større mage, men det er fordi jeg spiser ofte, for hvis jeg blir sulten, blir jeg kvalm.. Når jeg klarer å holde meg mett så er jeg stort sett i fin form. Føles noen ganger som om jeg er innbilt på tjukken.. Hver gang jeg er på do forventer jeg at mensen (eller det som verre er) kommer, og blir like overrasket hver gang det ikke kommer noe blod.. Tror jeg skal spise litt og komme meg i seng.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Filifjonka Skrevet 8. november 2010 #6 Del Skrevet 8. november 2010 Hei Fru Rug! Gratulerer så mye til deg også! Spennende å følge litt med på noen som er kommet omtrent like langt. Nå er det bare å vente på at de nye verdensborgerne skal ta skikkelig form så man merker at de er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. november 2010 #7 Del Skrevet 10. november 2010 Hei hei! Gratulerer med frø i magen Vi er så og si like langt på vei ser jeg, det blir spennende og følge med her! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 14. november 2010 #8 Del Skrevet 14. november 2010 Hei! Så gøy med flere som er "ny-gravide" - jeg ligger vel ca tre uker etter deg, så er helt fersk her.. Har du fortalt det til dine foreldre denne helgen? Vi lurer veldig på når vi skal gjøre det, men har veldig lyst til å si det "face-to-face". Jeg har også lyst til å gjøre litt ut av det - kjøpe en gave eller noe, men min kjære synes det ble litt *klissete* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Rug Skrevet 15. november 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 15. november 2010 Så koselig å komme inn her og se at det har vært besøk i boken min! Velkommen skal dere være!! Hadde en hektisk uke forgje uke, så jeg rakk ikke stikke innom her.. Mandagen når vi kom hjem var konfyren klikket, og det tok noen timer før vi fikk ordnet opp i rotet. Det lot seg heldigvis fikse! Tirsdagen var tven noe i veien med!!! Vi fant heldigvis ut at det var en kabel det var noe i veien med, så vi fikk ornet det med å kjøpe ny kabel, heldigvis! Onsdagen lakk det under kjøkkenvasken! Min kjære fikk ordnet det, men i det han skrudde av og på hovedkabelen i huset skjedde det et eller annet med doen, sånn at den ikke funket skikkelig! Dette fikset min kjære heldigvis på torsdag! Torsdag på jobb blødde jeg!!! Krise!!! Ringte og fikk time hos legen ganske fort, de la inn en time til meg mellom to andre sine timer. Legen kunne ikke si hvorfor jeg blødde, men hun mente at det var gammelt blod når hun så etter, så det er ikke sikkert at det har gått gale! Hadde det vært mye ferskt blod hadde det vært gale. Tok blodprøve og skal tilbake på torsdag for en ny skjekk. Det sluttet heldigvis å blø, så vi går og håper på at alt har gått greit. Legen kjente i allefall livmoren, så det har ikke vært noe innbillt graviditet i allefall (sånn hvis det går den veien jeg ikke vil tenke på). Det positive er at jeg er kvalm til tusen! Så da antar jeg at det har gått bra.. Vi hadde tenkt å fortelle foreldrene mine nyheten i går på farsdag. Hadde tenkt å kjøpe en kopp der det sto verdens beste bestefar. Den koppen kjøpte vi heldigvis ikke, og vi fortalte ingenting. Hadde skikkelig lyst til å fortelle det, men tenkte at det var litt dumt mtp. torsdagen. Så vi venter til vi har vært hos legen på torsdag. Så får vi bare krysse fingrer og tær og alt som kan krysses for at det har gått bra! Foreldrene til min kjære får vite det litt seinere, tror jeg. Forteller vi det der så blir det til at alle i hans familie får vite det, og det vil jeg ikke, selv om han bare har to brødre og damen til ene broren til familie. For hvis alle de skal vite det, vil jeg at vi forteller det til min bror og mine besteforeldre, og til slutt vet hele verden det, føler jeg. Så de venter vi nok litt lenge med.. Høres sikkert litt dumt ut, men sånn blir det. Så forgje uke var ikke særlig kul! Denne uken skal bli mye bedre, det bare vet jeg! Jeg får ikke opp uttrykksikoner, så det blir denne smilyen som jeg kan Litt rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. november 2010 #10 Del Skrevet 16. november 2010 god morgen og grattis med barn i magen Skummelt med blødninger, håper alt er i skjønneste orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 17. november 2010 #11 Del Skrevet 17. november 2010 Off, det hørtes ut som en hektisk uke! Får krysse fingrene for at alt kom "på én gang", og at de neste ukene blir litt roligere Kjenner igjen grublerier med når vi skal fortelle hvem.. Foreløpig vet min beste veninne det + ei på jobb, tror vi drøyer litt med flere. Familien til sambo bor veldig langt unna, og har lyst til å si det face-to-face, og da er det liksom ikke helt "fair" å si det til mine foreldre heller.. Haha, alle nye "problemstillinger" som plutselig dukket opp med graviditeten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå