Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei.

Jeg har hørt en del positive ting om I.d foundation, og tenkte å kanskje bytte over til det. Har aldri brukt dyr sminke før egentlig, bare foundation fra isadora osv, de dekker bra men ser ikke noe naturlig ut i det heletatt!

Så jeg lurer på, dekker I.d foundation bra?

har ikke så mye kviser men huden min er ikke så fin og glatt...

og fins dette i løs foundation, eller fins det bare i pudder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heei.

Jeg har hørt en del positive ting om I.d foundation, og tenkte å kanskje bytte over til det. Har aldri brukt dyr sminke før egentlig, bare foundation fra isadora osv, de dekker bra men ser ikke noe naturlig ut i det heletatt!

Så jeg lurer på, dekker I.d foundation bra?

har ikke så mye kviser men huden min er ikke så fin og glatt...

og fins dette i løs foundation, eller fins det bare i pudder?

Hei.

Jeg råder deg sterkt til å prøve ID først, før du kjøper en fullfize boks. Huden min reagerte kraftig på ID fordi den inneholder noe som heter Bismuth Oxychloride. Bismuth er et metall og finnes svært sjelden i naturen. Kjemisk sett likner det på arsenikk og selvom metallet i seg selv ikke er giftig finnes det sammensetninger som er giftig.

Den blir brukt i kosmetikk som et billig fyllemiddel og det er dette stoffet som sørger for at sminken holder seg på plass hele dagen.

Mange kommer unna med å bruke denne type sminke, min hud protesterte kraftig. Derfor, test den godt før du eventulet kjøper en fullsize.

Jeg anbefaler riktignok ikke ID :)

- Y

Skrevet

Huden min ser helt grusom ut med id. Så prøvd ut først, ikke alle 'kler' det. Min hud ble 'kakete' og glinset fælt. For meg er flytende foundation og pudder perfekt :)

Skrevet

Ja jeg skønner, men får jeg prøvd det før jeg kjøper det liksom? Og finnes den i flytende eller finnes det bare i pudder?? det jeg lurer mest på :)

Skrevet

Ja jeg skønner, men får jeg prøvd det før jeg kjøper det liksom? Og finnes den i flytende eller finnes det bare i pudder?? det jeg lurer mest på :)

Bare i løs form.

Skrevet

Bare i løs form - altså bare i pudder. Du kan prøve i butikken før du kjøper, be om en tester. Si at du er litt usikker på om den passer huden din. Vær sta!

- Y

Skrevet

Jeg kan være enig med at det er lurt å prøve først, men jeg vil bare si

at ID fungerer helt fantastisk bra på meg. Jeg har aldri kunne bruke andre typer foundation fordi det har lagt seg som sånn stygt lag og sett tørt ut. ID (på meg) ser helt naturlig ut og kjennes ikke. Jeg er også veldig fornøyd med bronzing pudderet og øyenskyggenes deres.

Skrevet

Ja, det er delte meninger om ID. Hos noen fungerer det utmerket, mens hos andre blir det katastrofe. Så prøv først, taper ingenting på det :)

Skrevet

Heia,er superfornøyd med ID.Tok runda i hudpleiesalonger og fant ut hvilken farge jeg måtte ha og bes på nett.Du får jo ID matte og det har jeg begynnt med, og den er vel uten Bismuth..og merker ikke jeg har på meg noe overhode.Resultate er perfekt for min del!

Skrevet

Ja, idag dro jeg og fikk time hos en hudpleiesalong der hun skal prøve en demo på meg for å se hvilken farge som passer for meg osv.

Men dere som er fornøyde med dette, kanskje dere har veldig fin hud fra før av? Huden min er ikke så fin, jeg har nesten ikke kviser, men har litt mye ujevnheter og flekker her og der.. .. tror dere at det puddere kan dekke det?

Skrevet

Ja, idag dro jeg og fikk time hos en hudpleiesalong der hun skal prøve en demo på meg for å se hvilken farge som passer for meg osv.

Men dere som er fornøyde med dette, kanskje dere har veldig fin hud fra før av? Huden min er ikke så fin, jeg har nesten ikke kviser, men har litt mye ujevnheter og flekker her og der.. .. tror dere at det puddere kan dekke det?

Helt normal hud her,litt ujevnheter har jeg jo..Koster rundt 150-170 på nett kommer ann på hvor du bes.er jo småpenger så er jo verd å prøve syntes jeg.Få de til å smink deg med den og si du må gå dagen ut for å se om du liker det og velg matte.Du finner jo da ut om det er noe å satse på ;-)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du mener med "matte" men den hun sa skulle prøve på meg var Id bare minerals tror jeg. men hva er forksjellen? fins det i flere ulike typer liksom?

Skrevet

Ja, det er en med og en uten bismuth. Matte er da den uten bismuth. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...