miami33 Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Hei! Er det noen som vet om det er billig for en nordmann i latvia? sjekka på valutakalkulator.net og fant ut at 100 NOK er 8,6 Latviske Lats. Betyr det at det er billig for meg å være i Latvia? Føler meg utrolig dum nå som ikke skjønner de greiene her... Håper noen kan forklare meg
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Valutakursen sier oss ingenting om prisnivået. Men når det er sagt så er prisnivået i Latvia rundt 1/3 av her hjemme. Så for en nordmann er det billig.
Gjest idakaroline Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Jeg var i Latvia i fjor høst. I forbindelse med reisen, fikk jeg høre det at ting som var laget i Latvia, var billige. Ting som var importet var dyrt og man sparte ikke stort på det. Var innom på New Yorker (tror det var det butikken het) i Riga og kjøpte meg et par sko. Betalte ca 300 norske kroner for de, og det er så og si akkurat det samme som det ville vært om jeg hadde kjøpt skoparet her hjemme. Vet ihvertfall at alkoholholdige drikker kan være mye billigere. Brus også forsåvidt. Kjøpte meg en cola der, og betalte vel knapt 4 kr for den.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Importerte merkevarer er dyrere enn om du for eksempel handler dem i USA. Så moteklær og slikt er vel ikke akkurat det man reiser til Riga for. Spa, mat og alkohol er billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå