Gå til innhold

Gavepapir

^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Ser at nille har tilbud på gavepapir til 1.kr. Er det god kvalitet på papiret? Og hvor mye er det på rullen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan kvaliteten er, men regner med det er "helt normalt". Det er bare 2 meter x 75 cm på rullen, altså veldig lite. Er nok derfor det er så billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er helt ok, og lengden på den er da ikke noe spesielt kortere enn på vanlige gavepapir man får kjøpt nå til dags. Pleier vel ofte å bare være 2 meter på rullen?

Grunnen til at det er så billig er at Nille prøver å kapre julepapirmarkedet :) Samtlige butikker går faktisk i underskudd på å selge dette papiret, siden det er dyrere inn enn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg har blitt skuffet hver gang jeg har kjøpt billigpapir de siste årene. Tilogmed butikkenes gratispapir holder bedre kvalitet.

Tror jeg heller bruker litt tjukt gråpapir i år, av en viss kvalitet, eller tilsvarende ensfarget solid papir. Og så heller legge mer sjel i dekor og bånd.

Er forresten på jakt etter julepapir med små dødningeskaller på, med nisseluer såklart! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vanlig lengde på papiret er vel 5m eller 10m? Tror det.

Julepapir i seg selv er jo ikke særlig dyrt, men nå oppunder jul skulle man jo helst brukt papir pengene på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har hittil kjøpt julepapir på Ikea, Nille og Plantasjen, og alle de er 2 meter lange. Men det er jo forskjellige typer ute og går, så er sikkert 5 og 10 meter også:) Jeg er sånn særing som er litt i overkant interessert i innpakking, så jeg bruker nok litt for mye penger på det :fnise: Sist jeg telte etter hadde jeg feks 25 forskjellige innpakkingsbånd.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker gråpapir, og pynter med silkebånd og fine klistremerker. Da blir det mer personlig, og i tillegg slippes det ikke ut giftstoffer når det brennes, slik som mye av billigpapiret gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at nille har tilbud på gavepapir til 1.kr. Er det god kvalitet på papiret? Og hvor mye er det på rullen?

Det varierer litt. Jeg kjøpte gavepapir der ifjor som jeg ikke fikk brukt opp fordi den ikke tålte noe som helst. Revnet lenge før jeg rakk å pakke ferdig :( Men jeg prøvde meg igjen en annen gang for ikke så lenge siden, og da funket det fett :D Så det varierer litt tror jeg.. Ikke kjøp dersom papiret er veldig tynt er mine erfaring.

- Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har samme erfaring som deg. Tynt papir er noe drit - blir alltid forbanna når det ryker. Derfor jeg spurte :) Men da kommer jeg ikke til å kjøpe fra nille hvertfall. Liker at pakkene skal se fine også ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe Nille papir her i gården nei :gjeiper:

Jeg har i mange år latt det gå sport i å ha de vakreste pakkene under treet hehe! Det er blitt sånn at hele familien kikker på pakka og sier "Den MÅ være fra ...". Det er så mye kjipt og stygt papir der ute og jeg legger pakkene frem ettersom jeg kjøper og pakker de inn som dekorasjon, mye finere med pent papir, bånd og slikt da :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynt papir funker helt fint til enkle firkantete esker.

Jeg er egentlig veldig opptatt av fint papir og bånd osv, og har tidligere lagt ned masse tid og penger i pen innpakning. Men jeg oppdaget relativt raskt at ingen la merke til det, så da ble det billigpapir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papir er nå papir. Er dog fryktelig glad i å bruke gråpapir/sort gråpapir med hemptråd og annen tråd. Gavelapper i matchende farger, eventuelt også litt perler og denslags. :) Helt trasig blir det nå ikke uansett, men er mye man kan gjøre utav vanlig snømannpapir! Er også genialt til de man ikke er SÅ "nær".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...