AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg har en god del ekstra rundt magen. For å være helt ærlig, ser det ut som at jeg er gravid i tredje måned. Dette vil jeg ha slutt på! Jeg vil gå i bukser og skjørt med høyt liv. Syns ikke det er noe særlig at folk skal gå rundt å spørre om jeg gravid heller. Jeg vil ha kjappe resultater, så hvilke øvelser passer for dette? Jeg har ikke tenkt meg på treningssenter og har heller ikke råd til å legge så mye penger i utstyr osv. Jeg har tenkt på rockering, men er usikker på om det faktisk har effekt på magen? Hoppetau er også en favoritt, men det fungerer vel svært dårlig for å få flat mage. Jeg har også en liten svai i ryggen, noe som gjør at magen min ser enda værre ut enn den faktisk er! Åssen kan jeg bli kvitt denne svaien?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 All kondistrening hjelper til med å få vekk fett slik at magen blir flat. Du bør altså springe, løpe, hoppe tau, sprethopp, alt kardio før du begynner med noe situps og styr, tjener du mest på i start i allefall. Svaien din, kan du prøve å rette deg ut selv og se om du klarer å gå helt rett i ryggen?
kulu-kulu Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Rockering funker som rakker`n (om du bruker den vel og merke )
Independent_ Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg har en god del ekstra rundt magen. For å være helt ærlig, ser det ut som at jeg er gravid i tredje måned. Dette vil jeg ha slutt på! Jeg vil gå i bukser og skjørt med høyt liv. Syns ikke det er noe særlig at folk skal gå rundt å spørre om jeg gravid heller. Jeg vil ha kjappe resultater, så hvilke øvelser passer for dette? Jeg har ikke tenkt meg på treningssenter og har heller ikke råd til å legge så mye penger i utstyr osv. Jeg har tenkt på rockering, men er usikker på om det faktisk har effekt på magen? Hoppetau er også en favoritt, men det fungerer vel svært dårlig for å få flat mage. Jeg har også en liten svai i ryggen, noe som gjør at magen min ser enda værre ut enn den faktisk er! Åssen kan jeg bli kvitt denne svaien? Det er ingen raske veier mot flat mage! Sannheten er at det eneste som fjerner magefettet er kondisjonstrening og et sunt kosthold. De som har magemuskler har ingenting over den angitte fettprosenten man skal ha, ergo har de akkurat nok og ingenting mer fett. Det du må gjøre svi av mer kcal enn du spiser i lang, lang tid. Magefettet er noe av det vanskeligste å fjerne har jeg hørt en fysio si. Men det er det letteste å legge på seg også. Jeg blir faktisk ganske irritert når folk har blitt såpass feite at de plutselig en dag roper ut: "Nei i dag tenker jeg at jeg skal bli tynn! Hva er nå den raskeste veien for å bli tynn igjen, hmm?" Fordi det er ingen raske veier. Det handler om å legge om livsstilen, og det tar mer enn ei uke!! Jeg har alltid hatt flat mage med muskler, og det har krevd mye trening, høy motivasjon og hard jobbing!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Tror jammen jeg skal få meg en rockering altså! Var veldig glad i det når jeg var mindre! Men har sett at man kan få tak i rockeringer med diverse tyngde på. Hva lønner det seg å starte med? Jeg jogger litt fra før av, men det er ikke mye. Kanskje en til to ganger i uka? Det er ihvertfall noe jeg bør bli bedre på! Jeg syns det er kjempe vanskelig å klare og rette ut ryggen. Kjenner at musklene i ryggen blir kjempe slitne og harde etter at jeg har gått/jogga/løpt et stykke. Kjæresten min masserte meg der for en stund tilbake, og det hjalp. Men siden vi nå bor ganske langt fra hverandre pga studier, blir det vanskeligere å få til
Gjest Nanne70 Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Jeg tror kanskje at det kan hjelpe med såkalt core-trening, altså øvelser som styrker rygg-, mage- og sidemuskulaturen. Planken er en kjempefin core-øvelse som kan gjøres mer utfordrende etterhvert som man blir sterkere.
Charlie28 Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Ja det er nok mye sant i det at en må legge om livsstilen dersom en vil ha flat mage. Det å være fysisk aktiv er viktig som FY! Nå snakker jeg for meg selv, og jeg merker at magen ble flatere da jeg sluttet å spise så mye karbohydrater fra brød,pasta,poteter og heller spiste mer grønt/frukt, proteiner og flerumettet fett. Jeg spiser MASSE fett. Men da "sunt" fett som solsikke- og olivenolje, vita smør, tran osv.. Dette gjør at kroppen opplever å få tilført nok fett til at den ikke trenger å "lagre" det på samme måte, og jeg forbrenner faktisk mer fett på kroppen. Ganske genialt. Når du spiser en del fett så er det en fordel å ikke spise like mye karbohydrater. Er ikke helt sikker på hvorfor, men har noe med bindingene å gjøre. (alt er bare kjemi) Så jeg "slanker" meg ALDRI. Faktisk spiser jeg ganske mye om jeg skal si det. Eneste forskjellen er at jeg spiser proteiner, flerumettet fett og MYE frukt og grønt. Jeg er helt "ok" aktiv, men har magemusker som det synger etter, og har aldri jobbet for å få dem.. Ikke meningen å "skryte" her.. følte nesten det ble litt sånn fremstilt, men det jeg vil si er at en trenger ikke alltid måtte ligge i hardtrening.. det er snakk om livsstil (og gjerne litt kunnskap om hvordan kroppen lagrer mat/fett)
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Dere som argumenterer med at man må forbrenne mer enn man spiser i lang tid fordi magefettet er det siste som forsvinner har ikke helt peiling! Jeg har vært undervektig, og uansett hvor mye kilo jeg har gått ned har ikke magen blitt flat. Jeg hadde tydelig mageflesk selv når jeg hadde BMI på 18. Eller, ikke gigmage selvfølgelig, men magen ble aldri flat. Så er nok mer enn slanking som skal til. Intressant det du skriver Charlie, tror muligens du er inne på noe, for når jeg gikk ned i vekt spiste jeg relativt mye ris, pasta, brød, og til og med sjokolade. Kanskje jeg hadde klart å få flat mage hvis jeg baserte meg mer på proteiner, grønnsaker og sunt fett? Det er kanskje mer hva man spiser enn hvor mye, altså at å kutte karbo vil hjelpe pga kjemi. Men du ligger aldri i kaloriunderskudd? Trener du forresten styrke?
Stellia Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Men du ligger aldri i kaloriunderskudd? Trener du forresten styrke? Det en enkel fysikk, uansett hvordan man går ned i vekt; man må forbrenne flere kalorier enn man inntar. Ved et protein- og fettrikt kosthold vil man bli fortere mett, ettersom blodsukkeret ikke blir ustabilt pga. karbohydratene. Derfor vil man ha behov for mindre mat, og derav mindre kalorier. Litt off-topic. Man kan ikke velge å fjerne fett fra magen, ved å trene den og den aktiviten. Kroppen bestemmer selv hvor den avgir fett, ingen kan regulere det. Å ligge på et kaloriunderskudd er alfa omega for å gå ned i vekt, men få gjerne inn styrketrening i programmet. Like viktig (om ikke mer) enn kondisjonstrening.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Det en enkel fysikk, uansett hvordan man går ned i vekt; man må forbrenne flere kalorier enn man inntar. Ved et protein- og fettrikt kosthold vil man bli fortere mett, ettersom blodsukkeret ikke blir ustabilt pga. karbohydratene. Derfor vil man ha behov for mindre mat, og derav mindre kalorier. Litt off-topic. Man kan ikke velge å fjerne fett fra magen, ved å trene den og den aktiviten. Kroppen bestemmer selv hvor den avgir fett, ingen kan regulere det. Å ligge på et kaloriunderskudd er alfa omega for å gå ned i vekt, men få gjerne inn styrketrening i programmet. Like viktig (om ikke mer) enn kondisjonstrening. Med mindre du ikke har lært deg å lese skjønte du vel at jeg på sett og vis hadde skjønt akkurat det allerede, det jeg forsøker å komme frem til er om det er noe i teorien om at hva man spiser (mye protein VS mye karbohydrater) har noe å si og ikke bare kalorier. Flere ernæringsfysiologer mener jo at karbohydrater gir mer flesk på kroppen fordi det A:Binder vann B:Kroppen forbrenner det på en annen måte. Jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Jeg har hørt om at man kan beholde samme vekt, men gå ned flere cm rundt midjen... Så må jo være noe mer enn kcal-inn og kcal-ut.
Gjest petre Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Det er genetisk. Jeg mister først fettet på magen, og delvis puppene, mens ridebukselårene nok blir til det ikke er et gram fett ellers på kroppen. Ikke at jeg har tenkt å teste det ut.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Det går ikke ann å punktforbrenne, så da må det nok litt slanking til hvis du vil fjerne fettet på magen. Det er jo selvfølgelig lurt å kombinere dette med styrketrening så du får en fin og stram mage når fettprosenten er lav nok.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg har hørt om at man kan beholde samme vekt, men gå ned flere cm rundt midjen... Så må jo være noe mer enn kcal-inn og kcal-ut. Hvis man driver med styrketrening mens man slanker seg så kan det der være en av effektene. Man går opp i muskelmasse samtidig som man mister fett. Siden muskler veier mer enn fett så vil vekten da ofte stå stille, men det betyr ikke at det ikke går riktig vei. Det er derfor mye lurer å bruke mål av midje, lår o.l som indikator på hva som skjer i kroppen enn å se på nålen på vekta.
mma Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Det er ingen raske veier mot flat mage! Sannheten er at det eneste som fjerner magefettet er kondisjonstrening og et sunt kosthold. De som har magemuskler har ingenting over den angitte fettprosenten man skal ha, ergo har de akkurat nok og ingenting mer fett. Det du må gjøre svi av mer kcal enn du spiser i lang, lang tid. Magefettet er noe av det vanskeligste å fjerne har jeg hørt en fysio si. Men det er det letteste å legge på seg også. Jeg blir faktisk ganske irritert når folk har blitt såpass feite at de plutselig en dag roper ut: "Nei i dag tenker jeg at jeg skal bli tynn! Hva er nå den raskeste veien for å bli tynn igjen, hmm?" Fordi det er ingen raske veier. Det handler om å legge om livsstilen, og det tar mer enn ei uke!! Jeg har alltid hatt flat mage med muskler, og det har krevd mye trening, høy motivasjon og hard jobbing!
mma Skrevet 4. november 2010 #16 Skrevet 4. november 2010 Hei! skravlebøtta har et godt poeng,du la nok ikke på deg over natta,tenk på hvor lang tid du har brukt på å få magen?!det finnes ingen kjappe løsninger på det som er helsemessig forsvarlig eller langvarig! Det vi kaller den såkallte pøla er insulin pølsa,den kommer ofte av ustabilt blodsukker dvs mye kjappe karbohydrater for lite sundt fett og lite protein. Det du kan begynne med er å sette sammen hvert eneste måltid med KARBOHYDRATER-FETT OG PROTEINER. om du har disse tre i hvert måltid og spiser hver 3-4 time vil du etter hvert få et mere stabilt blodsukker og insulinpølsa vil gradevis forsvinne av seg selv! kondis trening vedsidenav er ypperlig! jeg har selv sliti med det samme problemet! forandret litt på kostholdet og nå er den straks borte fra i sommer. Det er ikke store forandringen som skal til før du vil merke forskjellen,men det er heller ikke det du gjør i dag og i morgen som hjelper! det er det du gjør hver dag!
Gjest Bond Skrevet 4. november 2010 #17 Skrevet 4. november 2010 Jeg har hørt om at man kan beholde samme vekt, men gå ned flere cm rundt midjen... Så må jo være noe mer enn kcal-inn og kcal-ut. Noen type mat blir man bare mindre oppblåst av.
feel good Skrevet 21. november 2010 #18 Skrevet 21. november 2010 Rockering fungerer som bare det! Ser allerede, etter knappe tre uker, ganske stor forskjell på meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå