Skins Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg har diverse medfødte helseproblemer som gjør at jeg blir helt utslått etter å være på skolen i to-tre timer, og på grunn av dette har jeg veldig mye fravær... Jeg har allerede fått ordnet med skolen å ta et år over to og jeg trodde det kom til å gå mye bedre, men det gjør ikke det. Nå har jeg siste halvdelen av tredjeåret, og lurer på om det er noen som vet om det er noen mulighet for meg å slutte nå også fortsette med siste halvdelen til neste år, eller er ikke det lov? Evt. andre ting jeg kan gjøre? Jeg skulle egentlig snakket med rådgiveren, men jeg kjenner at jeg har lyst til å grine hver gang jeg tenker på det - hater å snakke med folk om helsa mi...
Neala Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 (endret) Det er lov å ta det siste halvåret til neste år Jeg er gravid, og får barn i februar. Det er da et alternativ for meg å utsette siste halvåret til neste år, og dette har flere rådgivere sagt at står som et alternativ. Så det er bare å fortelle at dette kanskje er noe du ønsker. Det eneste du må huske er at lærerne må ha vurderingsgrunnlag på deg frem til jul, så du må kanskje jobbe ekstra hardt de to siste månedene, men det tipper jeg du kan klare hvis du vet du får en pause til å pleie helsen etter det! Edit: Og forresten er det kanskje lettere å gå til rådgiver nå som du vet at dette er et alternativ? Du er uansett nødt til å snakke med de en eller annen gang. Kanskje har du foreldre som kan være med deg, eller venner? Du kan også velge å snakke med en annen lærer på skolen som du har tillit til, og han/hun har både taushetsplikt og "plikt" til å hjelpe deg på en eller annen måte. Men prøv å tenk at med en gang du kommer innenfor døren hos rådgiveren, kommer det til å løse seg på et vis - det lover jeg Endret 2. november 2010 av GUNS
Skins Skrevet 3. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2010 Snakket med rådgiveren og læreren min i dag, og de sa det var ingenting jeg kunne gjøre enn å møte opp til timen, noe jeg faktisk ikke klarer noen ganger. 17 dager og 30+ timer er det jeg har i fravær, og rådgiveren sa det var nesten ingen sjanse for at jeg skulle få skoleplass om jeg valgte å ta det siste halvåret til neste år. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Kontaktlæreren min sa hun har ikke grunnlag for å gi meg noen karakter på grunn av fraværet mitt, og jeg er ganske sikker på at det ikke er noe grunnlag for meg å få karakter i rettslære heller - og det er disse fagene jeg har.
Neala Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Da er alternativet å ta et helt år pause, og så søke deg inn på tredje året fra neste høst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå