Gå til innhold

Jeg føler meg så priviligert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå egentlig og leser pensum. På bordet ved siden av pcen min, sitter McGyver, Han har vært ute i regnet (frivillig), og har nettopp kommet inn. Han sitter nå mett, varm og fornøyd på bordet og vasker seg. Maler bare jeg tar på han. Steller seg etter alle kunstens regler. Ser snertern av min tomme skål hvor det for litt siden var sjokoladepudding og vanlijesaus. Prøver seg et par ganger å slikke i seg restene, men et par nei fra meg gjør det vanskelig. Så han sitter heller på bordet og titter utover i leiligheten. Sitter der så majestetisk, lykke uvitende om alle kattene som ikke har mat i matskålen til en hver tid (gjett om jeg får høre det om han synes det er for lite mat i skålen, a!), ikke har et varmt og trygt sted å trekke seg tilbake til, ingen eiere som hadde gått igjennom ild og vann for dem, og ingen myk seng å ligge i om natten. Han er også lykkelig uvitende om at dette egentlig var hans skjebne - hadde han ikke blitt funnet av en dame og brakt med til dyrebeskyttelsen.

Jeg sitter og ser på at han gjesper, før han hopper ned fra bordet for å spise litt til. Skålen er bare er halvfull, eller i hans øyne, halvtom. Nå må han snart mase på meg og be meg fylle på mer mat, det er ikke så lenge det til det blir tomt. Bedre føre var! Litt tørst er han også, så han rusler bort til vannet. Friskt vann som blir byttet hver dag. Dumme matmor som tror alt alle sier til henne. Noen har tydeligvis sagt til henne at vannet skal stå langt unna maten, for katter liker visst ikke å drikke der de spiser. Så nå er han både mett og utørst, og går og legger seg på godplassen sin i vasken.

Han er så vakker. Han er så snill. Han har en slik en uendelig stor personlighet. Og han er lykkelig uvitende om all jævelskapeni verden. Han ser på meg og blunker, før han lukker øynene sine og tar seg en liten powernap. Jeg får bare lyst til å gå bort til han og gi han en kjempeklem. Han er min pus. Han skal alltid være min pus. Jeg føler meg bare så utrolig priviligert. Tenk at jeg får lov til å være hans eier. :rødme:

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig innlegg, og jeg kjenner meg godt igjen. Det er en fantastisk følelse og se et lykkelig og fornøyd dyr. :rødme:

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Så koselig! Og pusen din er heldig :)

Skrevet

Denne var kjempesøt! *Liker*

Fikk meg til å glede meg enda mer til pusekjøp i januar! :)

Skrevet

Takk for du ville dele dette store med "meg" :)

Lykke til :catmilk:

Skrevet

Fru Frue - jeg leste din tråd, og kan ikke engang forestille meg smerten en føler når en finner sin katt på den måten. :tristbla:

Ellers kan jeg ikke forstå meg på mennesker som kaster ut kattene sine fordi de blir lei. Hvordan kan man gå lei noen slike fantastiske skapninger? Deres klokskap og visdom vises lang vei, og alt de ønsker er litt mat og kjærlighet - mer krever de ikke (om de ikke blir bortskjemte da, da krever de plutselig alt).

Yndlingsleken til McGyver er en sammenkrøllet aluminiumsfolieball. Hver gang jeg står og renser kylling på kjøkkenet kommer han lydløst og setter seg ved siden av meg. Da jeg var matforgiftet i sommer, lå han trofast ved min side på de verste dagene. Ble lagt inn på sykehuset den ene dagen, da de ikke visste hva det var. Da hadde McGyver bare ligget i sengen min. Hadde vært ute to ganger i tjue minutter, og ikke vært interessert i noe. Med en gang han hørte stemmen min da jeg kom hjem på kvelden kom han løpende mot meg.

Han elsker å ligge under tepper. Bare jeg bretter et teppe over han begynner han å male og tro han er usynelig.

Det var i vinter, hvor jeg stod i dusjen og plustelig følte meg veldig dårlig. Klarte så vidt å skylle balsamen ut av håret før jeg fikk stablet meg ut og satt meg på gulvet med hodet hvilende på knærne. Han var på badet, og begynte å mjaue til meg. Da jeg ikke responderte de to første gangene, tok han labben og rørte i ansiktet mitt. Da løftet jeg hodet, smilte og sa jeg var ok. Da gikk han og la seg.

Har våknet flere ganger om natten at han har gått opp til meg, og tatt meg i ansiktet med labben for å sjekke om jeg er våken.

Min mor prøvde å gi han litt iskrem i sommer. Han snuser på det, dytter labben i iskremen, og slikker den. Veloppdragne lille pusen.

Jeg er bare så utrolig glad i han, så måtte bare få det ut :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hans eier - er nå heller slik at han eier deg. Men det er da også noe man skal føle seg stolt over :fnise:

Kattene våre har jommen meg god smak når det kommer til valg av tjenere :ler:

Katten min er også sånn at han blir ekstra hønemor når jeg er syk... Føler jeg meg dårlig lar han meg ikke være i fred. Under PMS følger han meg rundt i huset med øynene festet på fjeset mitt, og om jeg lukker døra til badet finner jeg han liggende utenfor når jeg kommer ut igjen. Og når jeg ikke er kvalm eller i smerter lenger lar han meg være mer i fred. "Sånn, nå er du frisk igjen. Mission accomplised! Se så flink jeg er : D".

Skrevet

Skjønner at dere er en gjeng med god greie på katter!

Skal som nevnt kjøpe pus i januar/februar når jeg flytter til ny leilighet.

Vurderer å kjøpe pus fra DOOA, og lurer på om dere har erfaringer med dette? Vil i utgangspunktet ha en innekatt, kan dette være vanskelig om man får en pus som kan være vant med å være ute?

Er disse lette å få kontakt med? Antar dette varierer fra individ til individ også, men.

Godt å høre at dere koser dere sånn med kattene deres! :rødme:

Skrevet

Skjønner at dere er en gjeng med god greie på katter!

Skal som nevnt kjøpe pus i januar/februar når jeg flytter til ny leilighet.

Vurderer å kjøpe pus fra DOOA, og lurer på om dere har erfaringer med dette? Vil i utgangspunktet ha en innekatt, kan dette være vanskelig om man får en pus som kan være vant med å være ute?

Er disse lette å få kontakt med? Antar dette varierer fra individ til individ også, men.

Godt å høre at dere koser dere sånn med kattene deres! :rødme:

Jeg skal fra nå av kun skaffe meg katt gjennom dyrebeskyttelsen. Og evt bortkomne katter som bosetter seg i hagen min (*kremt* utleiers hage). :)

Veldig greit å gi de som har hatt det vanskelig et liv med riktig pleie, riktig mat og masser av kjærlighet. Du kan evt høre med dem om de har noen katter som har levd som innekatter. Kattunger som har hatt noe menneskelig kontakt er som regel lette å få kontakt med. Helt ville er det verre med. Men det er vel sånn at du kan avtale å komme bort dit, og så kan du jo bare velge den katten du får best kontakt med? McGyver ble jeg kjent med da ei jeg kjenner (Belle Gunnes på forumet her) var fostermor for han. Så jeg hilste aldri på noen andre katter.

Jeg koser meg glugg ihjel med McGyver. Er så ufattelig mye jeg har lyst til å skrive om han, men jeg skal prøve å beherske meg litt :fnise:

Skrevet

Hans eier - er nå heller slik at han eier deg. Men det er da også noe man skal føle seg stolt over :fnise:

Kattene våre har jommen meg god smak når det kommer til valg av tjenere :ler:

Katten min er også sånn at han blir ekstra hønemor når jeg er syk... Føler jeg meg dårlig lar han meg ikke være i fred. Under PMS følger han meg rundt i huset med øynene festet på fjeset mitt, og om jeg lukker døra til badet finner jeg han liggende utenfor når jeg kommer ut igjen. Og når jeg ikke er kvalm eller i smerter lenger lar han meg være mer i fred. "Sånn, nå er du frisk igjen. Mission accomplised! Se så flink jeg er : D".

Du har et godt poeng. Jeg føler meg meget priviligert som får lov til å være eieren til McGyver :)

De kattene våre er noen fantastiske dyr - og de forstår nok langt mer enn vi noen gang kan forstå.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Du har et godt poeng. Jeg føler meg meget priviligert som får lov til å være eieren til McGyver :)

De kattene våre er noen fantastiske dyr - og de forstår nok langt mer enn vi noen gang kan forstå.

Den som en gang har blitt elsket av en katt vil alltid selv elske katter.

Rumohra, du er heldig som har DOOA som din avdeling av DB :)

Du har selvsagt fått med deg innekattene hos DOOA som leter etter nytt hjem :)

Synes du bare kan ta kontakt med Karen (det er tross alt bare 2 mnd til januar 2011 begynner) :)

Husk at det er katten som velger deg/dere, ikke omvendt. Å gjett om jeg har sett det noen ganger ! :fnise: Og det er like koselig hver gang :rødme:

Edit: Å ja.... ble litt ivrig jeg nå. Det jeg skulle si var: Ta gjerne to. Det kan ellers bli litt "trått" å være innekatt alene hjemme mange timer om dagen 5 dager i uken, men er de to så har de hverandre :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Tusen takk for svar!!

Innekatt-delen har jeg faktisk ikke sett!? Kun en annen side med masse katter. Så det var jo midt i blinken!

Ja, jeg tenker også at det kan bli ensomt for en pus å være helt alene. Har aldri hatt katt før, så er kanskje best å begynne med en og ta det derfra?

:D

Gjest Villrips
Skrevet

Helt rørende :) jeg er også en heldig katteeier, til en stor liten pus med mye personlighet :rødme:

Skrevet

Helt rørende, og jeg kjenner meg så godt igjen! :rødme:

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Innekatt-delen har jeg faktisk ikke sett!? Kun en annen side med masse katter. Så det var jo midt i blinken!

Ja, jeg tenker også at det kan bli ensomt for en pus å være helt alene. Har aldri hatt katt før, så er kanskje best å begynne med en og ta det derfra?

:D

Hvis du finner to katter som må være inne, så synes jeg absolutt at du burde adoptere begge to samtidig. Det BLIR ensomt for pus å være alene inne, og det er ofte veldig vanskelig å introdusere katt nr. 2 etter en stund. Det hadde jo også vært flott om du fant to som var litt vant til hverandre fra før. :) Det er ikke så stor forskjell på å ha en eller to puser. Lykke til :)

Og til TS: Så rørende godt å lese hvor glad du er i pusen din!! Hun er også så heldig som har deg som mamma. I dag har jeg selv hatt en skikkelig skittdag, med kneskade (mye smerter) og en slik dag hvor absolutt alt har gått galt. :tristbla: Men nå er de små fosterhjemspusene lagt for natten, og jeg sitter og venter på at "hovedpusen" skal komme hjem fra kveldstoktet sitt. Da legger hun seg i senga og venter på at jeg skal komme slik at hun får krype under dyna Så maaaler mens hun ligger og ser opp på meg med det jeg liker å tenke er kjærlighet i blikket... Og så er livet litt mer levelig igjen! :rødme:

Skrevet

Så søtt :rødme: Kjenner meg såååååå igjen. Du aner ikke hvor mye familie og venner måtte høre om mine to søte gullklumper når de først kom i hus. Selv nå er det ofte jeg ringer folk bare for å fortelle om når de såg snø eller hvor glad de ble når jeg kom hjem fra trening. Vet jo at andre som ikke har katter, ikke er like glad i høre om de som jeg er i å fortelle, men jeg klarer rett og slett ikke å la være, DE ER SÅ HERLIGE :rødme:

Ett tips til matmas: Skaff deg en mat dispenser. Da fyller du bare oppi beholder så renner maten ned i skålen etterhver. Slik som denne

Vil også anbefale en vanndispenser. Katter liker best rennende vann, og det er veldig kjent at katter drikker alt for lite. Rennende vann øker vanninntaket. I tillegg sirkulerer vannet gjennom filter som holder vannet rent og friskt. Vann og mat bør stå sammen siden katter sjeldent går egne turer kun for drikke. De drikker mer på veien hvis de ser vannet og da er det greit å ha det en plass de går ofte. Denne er best etter min og andre jeg har snakket med sin erfaring

Gratuler så masse med lille pus. Blir så glad når slike som deg gir en katt ett fint og trygt hjem.

Skrevet (endret)

Så søtt :rødme: Kjenner meg såååååå igjen. Du aner ikke hvor mye familie og venner måtte høre om mine to søte gullklumper når de først kom i hus. Selv nå er det ofte jeg ringer folk bare for å fortelle om når de såg snø eller hvor glad de ble når jeg kom hjem fra trening. Vet jo at andre som ikke har katter, ikke er like glad i høre om de som jeg er i å fortelle, men jeg klarer rett og slett ikke å la være, DE ER SÅ HERLIGE :rødme:

Ett tips til matmas: Skaff deg en mat dispenser. Da fyller du bare oppi beholder så renner maten ned i skålen etterhver. Slik som denne

Vil også anbefale en vanndispenser. Katter liker best rennende vann, og det er veldig kjent at katter drikker alt for lite. Rennende vann øker vanninntaket. I tillegg sirkulerer vannet gjennom filter som holder vannet rent og friskt. Vann og mat bør stå sammen siden katter sjeldent går egne turer kun for drikke. De drikker mer på veien hvis de ser vannet og da er det greit å ha det en plass de går ofte. Denne er best etter min og andre jeg har snakket med sin erfaring

Gratuler så masse med lille pus. Blir så glad når slike som deg gir en katt ett fint og trygt hjem.

Stikk motsatt erfaring med vann og mat her i gården! Absolutt alle katter jeg har vært borti drikker mer om vannet står et annet sted enn maten. :)

Endret av Aurora M.
Skrevet

Stikk motsatt erfaring med vann og mat her i gården! Absolutt alle katter jeg har vært borti drikker mer om vannet står et annet sted enn maten. :)

ååååå merkelig. Ikke det jeg har lest i bøker og etter egen erfaring. Men det er i grunn ikke så nøye hvor vannet står så lenge det står en plass de er ofte.

Skrevet

Jeg kjenner igjen dette med å ringe folk for å fortelle hva McGyver. Går mest utover sambo, da. Sender mms-bilder i hytt og pine, legger ut bilder på facebook og kan gjerne prate en time om bare McGyver.

Når det kommer til vann og mat, så er leiligheten bare 30 kvm, så er begrenset hvor lang avstand det er mellom mat og vann. Vannet står vel ca 2,5 m unna maten. Så det er ikke mange katteskrittene mellom :)

Ellers er McGyver fryktelig glad i å drikke fra vasken, så noe rennende vann blir det.

Godt jeg ikke er den eneste som innbiller meg (?) at det er kjærlighet i blikket til pus når han ligger inntil meg og brummer, mens jeg sitter og koser og klapper på han. Fine, flotte, herlige pusen min :rødme:

Skrevet

Tusen takk Green Lady :klemmer:

Pusen vår, ville bare drikke av vannet til hunden i huset.

Pus hadde også nytt og reint vann hver dag.

Ja, de har en stor personlighet:)

Nydelige dyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...