FemaleElmo Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg skal begynne å bruke spinningsykkel, men har ikke tilgang på instruerte timer, og ikke på pc/tv. Hvordan legger jeg opp en økt? Jeg har aldri trent spinning før, men vil trene på sykkelformen mot våren. Hvordan styrer jeg tempo? Hva bør jeg tenke på? Hvordan skal det ikke bli dørgende kjedelig? Hvis jeg bare sykler nesten så fort jeg kan, blir jeg veldig fort tom. Hjelp, erfarene dere!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 jeg begynte på spinning for en måned siden ca. tar en 30 minutter enekl økt- å så er det 60 minutter s økt etter d. men skal forklar d første økta så godt jeg kan. for er ikke med totalt 90 minutt selv enda spinninsykkel du hadde? først har vi lett motstand å starter med å spinne. 2 sanger. så er det på med litt mere motstand å så finn vi rytmen i sangen å har f eks 1 min sitte- så noe tyngre opp å stå 1 minutt. å litt letere ned å spinne 1 minutt . så kommer det en bakke på med motstand opp å stå 3 minutter... noen ganger så variere de det jo. med raskere intervaller 20 sit 40 opp 20 sitt men når jeg sitter å skriver så kommer jeg på sida te trim kari trimtram.no hu har laget opplegg der med enten start med ergo elle med spinn sykkel
Gjest Nanne70 Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Du kan sikkert finne både program og musikk beregnet på spinning på nettet, f.eks. på YouTube. Her finner du forøvrig en podcast med musikk og instruksjon som kan lastes ned gratis.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Finn den musikken du digger, eller den musikken som får bena og kroppen til å ville trene! Så har man jo tre posisjoner i spinning, som man veksler mellom. Sitte nede, rett opp å stå, og armene og kroppen fremover å stå. Hvordan du legger opp timen, er opp til deg selv. Så lenge du har god oppvarmning (feks 2 songer) og god nedtrapping. Du kan velge å kjøre en rolig time, en intervall time (forskjellige typer intervall), en langkjøring (lengre time, feks 90 min, gjerne etterhvert som du blir kjent med spinningen). Jeg er selv veldig glad i intervallspinn eller 4x4. Da gir man full gass i intervallene, for så roe pulsen noe ned like lenge. Og man får kondis Også rekker man liksom ikke tenke på at man kjeder seg, noe jeg fort ville gjort dersom jeg hadde lav puls og sitter og spinner for meg selv..
monkeyhub Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Til flere spinningfolk: Spinning gir fastere rumpe og strammere lår - sant eller usant?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Til flere spinningfolk: Spinning gir fastere rumpe og strammere lår - sant eller usant? Sant.
monkeyhub Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Sant. Supert, det var akkurat det eg ville få bekreftet:)
Nurken Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Til flere spinningfolk: Spinning gir fastere rumpe og strammere lår - sant eller usant? Definitivt sant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå