Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe/lage til min gamle spreke farfar på over 90 år.

Enkemann som har alt han trenger og mer til, så jeg vil ikke kjøpe noe pynt eller tekniske saker.

Tidligere år har jeg enten bakt glutenfrie julekaker i fin eske til ham, eller satt sammen en liten gavepakke med diverse te, sjokolade ect. Dette har blitt tatt meget godt imot, men jeg vil jo nødig gjenta meg selv.

Noen som har lignende tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er like kreativ som deg Ms.Blaise. Aner ikke hva jeg skal finne på til besteforeldrene mine. Det blir liksom alltid vin e.l :(

Er han glad i å lese? Finnes jo så mye forskjellig.

Så henger meg på denne.

Skrevet

Ny delilig morgenkåpe!

Skrevet

Gavekort på teater/kino/ut å spise/togtur/gåtur sammen med deg. Mange besteforeldre lnsker seg tid med de de er glad i.

Fotoalbum fra en tur dere har vært på, eller av familien.

Skrevet

Fotoalbum og tøfler er ikke dumt ;)

Skrevet

Dette synes jeg også er kjempevanskelig! Jeg har to bestemødre det er kjempevanskelig å finne gaver til. Kan tipse om langermet underskjorte i ull, denne ble veldig godt mottatt i fjor :)

Skrevet

gavekort på blomster eller matvarebutikk bruker vi å kjøpe til besteforeldre.

Gjest Spinell
Skrevet

Besteforeldre er ikke det enkleste, nei. Her er noe av det jeg gav mine besteforeldre (da de levde):

kalender

kortstokk (bestefar elsket å legge kabal, og slet ut kortstokkene sine :) )

Flax-lodd

gode skinnhansker

isbrodder til skoene

portvin eller likør

Jeg hadde også stor suksess med kaffe/te/konfekt-pakker.

Skrevet

Besteforeldrene mine skal få abonnement på kryssordblad i år, men det fordrer jo kryssordinteressse :)

Skrevet

Det kommer jo an på hva ts-bestefaren liker det. Hva med en disc-man og en cd (må kanskje lete litt da) med musikk som Han liker spesielt godt? Noe fra riktig "gamledager"?

Skrevet

Hei!

Du skal ikke være redd for å gjenta deg selv når det gjelder en så voksen herre! :) Eldre mennesker liker litt "tradisjoner". En trenger forresten ikke være såå eldre for å like det.

Selv har jeg en venninne som hvert år i maaange år har gitt meg en stor kakeboks med utvalgte sorter som hun er alene om (i verden tror jeg) å få så gode. Jeg tror jeg hadde blitt ordentlig lei meg om jeg ikke fikk det et år..

Mat er en slager hos eldre. Jeg har også en gammel tante som jeg gir en kurv med div. matvarer (spekeskinke, gode oster og kjeks o.s.v) som jeg tror hun aldri ville ha kommet på å kjøpe til seg selv. Og hun blir like lykkelig hvert år. :)

Eldre plages veldig ofte med dårlig matlyst, og det å få noe godt som de vanligvis ikke kjøper, er både til glede og nytte. :)

Gjest lykkelisa
Skrevet

I år skal jeg lage glass med forskjellige sildeblandinger til min bestefar, siden han er så glad i det :)

Tenkte å lage litt fine glass med etiketter.

Fant noen gode oppskrifter her

Skrevet

Kva med ei digital fotoramme (spleise saman med fleire barnebarn evt)? Og ein minnepenn med bilder, som han kan sette rett i ramma?

Skrevet

Jeg googlet monogram(som jeg egentlig synes er teit), og fant en side som lager navn på alt mulig(som jeg også synes er teit). Men det som ikke var teit var et godt og varmt ullpledd som det sto bestemor på.

Evt. så har de fleste bokhandlere en bokserie om forskjellige tiår som heter f.eks "Barndom;1950 tallet". Det er en fin bokserie.

Ellers kan jeg foreslå spekemat fra f.eks www.pølsemannen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...