AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #21 Skrevet 2. november 2010 Jeg elsker både Ringenes herre og utpåtur, så jeg hadde jublet og gledet meg voldsomt! Er overrasket over hvor mange primadonnaer som er her. En helg med utedo og bading i fjellvann har aldri drept noen. 2
Gjest Xelle Skrevet 2. november 2010 #22 Skrevet 2. november 2010 Er det fjellet eller vidda? Det er en liten forskjell...vidda er mer eller mindre langflat, fjellet er det litt verre med. Null problemer med å gå 5 km på vidda. Og man kan unngå det meste av insekter om man har det før sommerens etter inn for fullt. Å kle seg ut som LOTR figurer, den var jo litt...sær, men hvorfor ikke, man trenger ikke ta seg selv så helsikkens seriøst heletiden. Og siden man har med telt, er det bare å skifte til noe litt penere -etter- man har kommet frem. Uten at det trenger å være galla pent, som nevnt. Jeg ville dratt, rett og slett fordi jeg syns vanlige bryllup er dønn kjedelige.
babord Skrevet 2. november 2010 #23 Skrevet 2. november 2010 Null stress å gå 5 km er jo ikke spesielt ekstremt....og da går man vel i turklær, og så bare drar en kjole over hodet når man kommer frem... Synes det høres ut som en fin og spesiell opplevelse!
Thinkerbelle Skrevet 3. november 2010 #24 Skrevet 3. november 2010 Hva? Hadde aldri takket nei til min beste venninne bryllup bare fordi det var litt annerledes enn bryllup flest. Hadde tatt finestasen i ryggsekken og snørr på meg turskoene:) høres ut som noe som tydeligvis er veldig "dem" og det kan jo bli en kjempespennende dag:)
Gjest Ruccola Skrevet 3. november 2010 #25 Skrevet 3. november 2010 Hva er problemet her? At man må gå 5 km? 5 km er da ikke så langt? Det forventes jo ikke at man går i gallakjole og høyhælte sko? Nei, ærlig talt, her ser jeg virkelig ikke problemet... Synes det høres koselig ut jeg 5 km tar jo faktisk over en halvtime å gå på flat vei da. Og om dette er i ulendt terreng og man er redd for å bli svett så ville jeg ok brukt bortimot en time! (Ikke morro om man stanker resten av en sånn dag!) I verste fall kan det jo regne og blåse også da! Jeg syns temabryllup kan vere kult, og man skal strekke seg laaaaangt før man trekker seg fra en god venninnes bryllup. Om dette her er på sommeren, terrenget er greit å gå i, det finnes muligheter for å skifte klær og få stelt seg etter gåturen. Så hadde jeg absolutt takket ja - SPESIELLT om jeg var forlover! Men må ærlig talt si jeg lurer litt på hvor god venninne du egentlig er TS... (Samtidig som jeg også er enig med de andre her at om bruden kjenner deg veldig godt og vet du ikke liker sånt, så er det kanskje drøyt av henne å velge deg som forlover...) Men nå er jo ikke jeg byjenta da, og kvir meg ikke for å verken sove i telt eller gå i terreng...Klart jeg hadde nok stilt meg litt annerledes til saken om jeg aldri hadde tatt i en fjellsko og et telt.....og aldri sett eller brukt en utedo... Dilemma det der, men om du er en god venninne syns jeg du skal strekke deg laaaaaang jeg altså
Gjest Vampen Skrevet 3. november 2010 #26 Skrevet 3. november 2010 (endret) 5 km tar jo faktisk over en halvtime å gå på flat vei da. Og om dette er i ulendt terreng og man er redd for å bli svett så ville jeg ok brukt bortimot en time! (Ikke morro om man stanker resten av en sånn dag!) I verste fall kan det jo regne og blåse også da! Jeg syns temabryllup kan vere kult, og man skal strekke seg laaaaangt før man trekker seg fra en god venninnes bryllup. Om dette her er på sommeren, terrenget er greit å gå i, det finnes muligheter for å skifte klær og få stelt seg etter gåturen. Så hadde jeg absolutt takket ja - SPESIELLT om jeg var forlover! Men må ærlig talt si jeg lurer litt på hvor god venninne du egentlig er TS... (Samtidig som jeg også er enig med de andre her at om bruden kjenner deg veldig godt og vet du ikke liker sånt, så er det kanskje drøyt av henne å velge deg som forlover...) Men nå er jo ikke jeg byjenta da, og kvir meg ikke for å verken sove i telt eller gå i terreng...Klart jeg hadde nok stilt meg litt annerledes til saken om jeg aldri hadde tatt i en fjellsko og et telt.....og aldri sett eller brukt en utedo... Dilemma det der, men om du er en god venninne syns jeg du skal strekke deg laaaaaang jeg altså Dårlig venninne? Hvorfor det? Dette er helt klart et "bryllup for spesielt interesserte". Jeg er glad i mine venner, og ville ha strukket meg langt for å stille opp, og være der for dem på deres store dag. Men et sånt opplegg hadde jeg vært så til de grader ukomfortabel med, at jeg hadde takket nei. Når brudeparet legger opp til et så spesielt opplegg, så syntes jeg også de må akseptere at noen ikke vil komme, uten at det betyr at det er dårlige venner. Jeg syntes ikke at man på noen måte kan forvente eller kreve at folk skal sette av 3 dager til å være med på LOTR-campingtur-bryllup på vidda, for at de har lyst til å feire på denne måten. Det må de for all del gjøre, men da syntes jeg heller ikke det bør være sure miner for at enkelte ikke vil være med. Jeg personlig liker ikke engang hytteturer, med mindre det er innlagt vann, toalett, dusj og elektrisitet, og jeg blir direkte klam av type rollespill/tema-opplegg. For meg hadde det å være med på noe sånt i 3 dager, ikke vært i nærheten av å være en god opplevelse. Jeg hadde rett og slett gruet meg som en hund i lang tid, og gått med følelsen av at dette var noe jeg bare var med på fordi jeg følte at jeg måtte. Ikke noe lystbetont, morsomt eller koselig i det hele tatt. Snarere tvert i mot. Og da tror jeg det hadde vært bedre for både meg og brudeparet at jeg hadde holdt meg hjemme. Kort oppsummert, for min del hadde det ikke engang vært et dilemma. Det hadde vært en svært enkel avgjørelse. Endret 3. november 2010 av Vampen
sofie777 Skrevet 3. november 2010 #27 Skrevet 3. november 2010 Jeg liker LOTR og liker å kle meg ut (vet hva jeg skal ha på meg på premieren til Hobbiten når den kommer). Men jeg liker ikke primitive forhold og tenker her spesielt på ett -1- utedo på ihvertfall 20-30 mennesker (som er så mange jeg ville forventet på en sånn tur) eller mer. Kunne vært med på et LOTR-bryllup om det ble lagt til en park/hage i forbindelse med et hotell (gjerne et høyfjellshotell). Da hadde følelsen vært der, men man hadde også hatt de gode fasilitetene og overnattingsmuligheter. Da hadde man sikker også hatt et alternativ i forhold til været. Forresten hvordan får de transportert mat til et helt brudefølge langt ut i huttiheita? Musikk på boks er jo ikke absolutt nødvendig, men mat må en ha.
Rosalie Skrevet 3. november 2010 #28 Skrevet 3. november 2010 Jeg hadde takket nei til oppgaven og hele bryllupet av følgende grunner: 1) Jeg bor ikke i telt. Lavvo kan til nød gå an. Men ikke telt. 2) Jeg liker meg ute på tur, men her er det meningen at man skal ta med penere tøy og skifte til etter å ha vært på vandring med solid oppakning en god stund. Jeg vet ikke med dere, men jeg svetter som en gris. Og da å ta på annet enn turtøy eller treningstøy uten å få dusjet er fullstendig uaktuelt. Jeg svetter ikke ut en pen kjole på den måten.
Niennas Skrevet 3. november 2010 #29 Skrevet 3. november 2010 Gud, for en kinkig situasjon. Jeg ville nok ha dratt, og jeg ville nok ha vært forlover, men jeg hadde gjort det av lojalitet til bruden, ikke av eget ønske. Jeg er selv bedt i et viking-bryllup, der ALLE må skaffe seg viking-klær, vi skal bare spise vikingmat og gjøre vikingting. Det er jo selvsagt ikke like drøyt som dette, men jeg kjenner jeg kvier meg bare til DET bryllupet, hadde jeg blitt bedt på vidda med LOTR-tema og utedo så tror jeg nok at jeg måtte ha begynt å nippe til velkomstdrinken allerede ved bussturen . Jeg forstår ikke helt hvorfor bryllupet deres må være utkledning og tema? Jeg tror jeg heller ville ha valgt et mer uformelt tema til f.eks. 1 års dag, eller noe sånt, men det er meg. Hver sin smak, jeg forstår det. TS: Hvis dere er bestevenninner, så dra. Finn ei venninne som ikke kjenner bruden, og klag masse til henne, og vær så furten som du bare vil, men hjelp din bestevenninne å få den dagen hun har drømt om.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #30 Skrevet 3. november 2010 Oi. Her var det masse meninger. Jeg stiller opp for venninna mi. Seff gjør jeg det. Nå har hun til og med venninna mi fikset sånn kembo telt med egen "forgang" til meg så jeg skal ha det romsligst mulig. Men jeg kan ikke si jeg gleder meg... Jeg tror det som plager meg mest er at jeg ser ikke venninna mi i dette i det hele tatt. Hu går nesten aldri tur... Jeg må overtale lenge før jeg får henne med meg rundt Sognsvann lissom. Han er super nerd og elskr LOTR og det er hans hytte. Det er hans del av "Landet" og det er hans idè. For meg er det der skoen trykker tror jeg. Jeg ser ikke venninna mi i dette opplegget i det hele tatt. Det virker som hun ikke har tenkt igjennom noe. Hun har en bestefar på 80... Som hun helt klart mener kan gå opp og ned 10km og busse til hotllet. "heldigvis" har hun skjønt at han ikke kan bo i telt i 3 dager... Det virker som hun ikke TENKER!
Tabris Skrevet 3. november 2010 #31 Skrevet 3. november 2010 Kan du ikke prate med henne, om hvordan de har tenkt å løse dette rent praktisk, og om hun har tenkt på f.eks sin bestefar, hvordan få opp maten der osv.
Jane F. Skrevet 4. november 2010 #32 Skrevet 4. november 2010 Enig med tabris. Man må da kunne ta opp emnet på en litt mer positiv måte. Og kanskje se litt bort fra tanken om et tradisjonelt bryllup og heller se det som en opplevelse for de som skal gifte seg. Det handler om to som er glade i hverandre og som vil at du skal tilbringe dagen sammen med dem. Ha det gøy istedet, fjelltur er jo gøy:)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #33 Skrevet 4. november 2010 Ser flere skriver om 3 dagers tur, det som er morsomt er at ts ikke nevner noenting om 3 dager før på side 2 i debatten... Selv om det skal ha LOTR som tema, må vel ikke gjestene kle seg ut som det. Unnskyld meg, men denne debatten virker ikke veldig seriøs
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #34 Skrevet 4. november 2010 Jeg har snakket med henne. Men hun ser virkelig ikke none problemer. Hun sier "Det er vår dag og de som er glade i oss kommer" Og hva kan man vel argumentere mot det? Det var som sagt ikke en debatt, men et hjertesukk.. Personlig synes jeg hele greia er pompøs. LOTR er harry og fjelliv hører ikke en slik anledning til. Men jeg er forlover og det forvntes at jeg stiller opp. Altså sukker jeg. TS
Gjest Sommertid Skrevet 4. november 2010 #35 Skrevet 4. november 2010 Jeg synes dette høres kjempe kjekt ut! Jeg hadde tatt på meg turtøyet, tatt med fintøyet i en sekk. Gjerne noen våtservietter for å fått vasket bort den verste svetten. Jeg er absolutt ikke noe tur og telt menneske, men den opplevelsen ville jeg ikke vert foruten.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #36 Skrevet 4. november 2010 Jeg tror jeg kunne likt et hytte/fjellbryllup veldig godt jeg, for opplevelsen sin del Men det forutsetter jo at det taes hensyn til de som ikke kan gå så langt eller ikke sove i telt på liggeunderlag. Og jeg hadde nok prøvd å unngå gallaantrekk (kostyme ... tja... kommer an på), det virker kunstig å stivpynte seg når man er halvsvett og bruker utedo. Men sånn i det store og hele synes jeg hytteturer o.l er morsomt, det er ikke noe jeg gjør ofte, jeg er heller ikke særlig fysisk aktiv, men åpenbart litt sporty innstilt likevel.
Auraya Skrevet 4. november 2010 #37 Skrevet 4. november 2010 (endret) 5 km tar jo faktisk over en halvtime å gå på flat vei da. Og om dette er i ulendt terreng og man er redd for å bli svett så ville jeg ok brukt bortimot en time! Å huffamei, tenk å måtte gå i 30-60 minutter, kriiise lixom... Og å steile pga en utedo, da har man kraftige primadonnanykker Når jeg leser denne tråden skjønner jeg jo hvorfor fedme er den nye folkesykdommen, og hvorfor dagens unger råtner foran playstation og tv. Hvis dette er rammen for bryllupet går jeg ut fra at det ikke er så store krav til høytidelighet, så da er det jo bare å ta på seg fornuftige sko, og skifte når man kommer frem. Og blir man så svett at det utgjør ett problem av å gå fem usle kilometer har man virkelig godt av å bevege seg litt. Og ett tema i ett bryllup er vel ikke noe man forventer at alle følger slavisk? Det betyr vel bare at det oppmuntres til å velge klær i den retning? Man trenger jo ikke alveører og full pakke, i ett ringenes herre-bryllup ville jeg tenkt at man kommer langt med kjoler i naturmaterialer som ull, lin eller bomull, med ett enkelt snitt. Jeg er ikke den mest sporty personen, men dette er ett bryllup jeg gjerne hadde kommet i, og sannsynligvis husket som en fin opplevelse i etterkant, fremfor disse 13-på-dusinet-greiene med marengsbruder. Endret 4. november 2010 av Auraya 2
Mary Poppins Skrevet 4. november 2010 #38 Skrevet 4. november 2010 Uansett om venninna mi ville giftet seg i en bunkers med 2.verdenskrig som tema ville jeg stilt opp som forlover, fordi hun er min beste venninne og jeg ville gjort alt for at hennes dag skulle bli bra!
Gjesten Skrevet 4. november 2010 #39 Skrevet 4. november 2010 Jeg går ut fra at man kan gå de 5 km i vanlige klær, man trenger jo ikke ta på seg finstasen før bryllupet står. Og 5 km er ikke langt.
Anglofil Skrevet 4. november 2010 #40 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde nok stilt opp, men ikke noe jeg hadde gledet meg til. Og jeg hater å gå i fjellet, det har ikke noe med latskap å gjøre. Skal jeg trene drar jeg på treningsstudio, enkelt og greit. Men okay, jeg kunne gjort det for en veldig god venninne. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå