Gå til innhold

Bryllup i huttiheiti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoff. Jeg skal være forlovr i min beste venninnes bryllup til sommeren.

De skal gifte seg på vidda. Skikkelig pokker i vold og langtvkkistan. For å komme seg dit må man først leie buss (Brudeparet står for dette da) og så må man gå 5km i fjellet. I tillegg til dette har de satt "Lord of the Rings" som tema.

Det virker som de synes det er helt kurant at gjestene enten må tråkke i finstasen 5km i fjellet eller bo i telt på selve brudeplassen.

De har en liten hytte her, med utedo. Vann hentes i brønnen.

Jeg har prøvd å hinte om at det er litt mye å forlange av brudegjestene men de har begge holdningen "Det er vår dag og vi gjør som vi vil."

JEg vet ikke hva jeg skal ta meg til. Har fryktelig lyst til å melde avbud, men jeg er folover og det forventes at jeg stiller opp.

Jeg frykter at vi kommer til å bli ytterst få i dette bryllupet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er deres dag og de kan gjøre hva de vil. Jeg hadde garantert meldt avbud på flekken.

Skrevet

Selv om du var forlover? I din beste venninnes bryllup??

TS

Skrevet

Jeg forstår at det kan være litt tungvint, men synes det høres ut som et uforglemmelig og spennende bryllup. Jeg hadde tatt med meg godt humør, tursjokolade og troppet opp i turklær med finstasen i sekken. Ringenes Herre-tema høres jo også fantastisk ut, men så er jo jeg kanskje litt over middels interessert i det også. ;)

Slike ting blir hva man gjør det til, tenker jeg.

Skrevet (endret)

glem det. Det var dumt av meg...

Endret av Plommetreet
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde meldt avbud som forlover også. Det skal svært mye til for at jeg frivillig hadde vandret 5 km i finstasen, for så å løpe rundt i fjellheimen med alveører og bue. Satt på spissen. Jeg er ikke noe friluftsmenneske, camping, vannbæring og utedoe.. med lord of the ring og bryllup på toppen! Ikke eff!

Skrevet

Som sagt: Det blir hva man gjør det til. Som forlover og bestevenninne synes jeg det er dårlig om du ikke stiller opp. Og om du velger å gå, så vil jo din egen innstilling avgjøre en god del for hvordan disse tre dagene blir for deg.

Skrevet

Selv om du var forlover? I din beste venninnes bryllup??

TS

Ja, faktisk. Hadde jeg blitt fortalt om planene før jeg sa ja til å være forlover, så hadde jeg takket nei. Hadde jeg fått høre planene etter at jeg hadde takket ja, så hadde jeg faktisk trukket meg. For min del innebærer ikke forlover en 3 dagers campingtur på vidda, hvor man skal dele utedo med en hel haug med mennesker. Så jeg hadde hatt fint lite skrupler med tanke på å trekke meg.

Skrevet

Jeg hadde glatt meldt avbud, selv om jeg var aldri så mye forlover. (Men så kjenner mine venner meg forhåpentlig så godt at de ikke hadde spurt meg om å være forlover i et slikt bryllup.) Men jeg er enig i at brudeparet må få stå fritt til å bestemme rammen rundt bryllupet, så får heller gjestene velge selv om de takker ja til å komme.

Skrevet

Hadde trukket meg fra hele bryllupet. Det er ikke min greie å ligge ute i telt på vidda uten mulighet for skikkelige sanitære forhold. Iallefall ikke i et bryllup.

Skrevet

Ja, faktisk. Hadde jeg blitt fortalt om planene før jeg sa ja til å være forlover, så hadde jeg takket nei. Hadde jeg fått høre planene etter at jeg hadde takket ja, så hadde jeg faktisk trukket meg. For min del innebærer ikke forlover en 3 dagers campingtur på vidda, hvor man skal dele utedo med en hel haug med mennesker. Så jeg hadde hatt fint lite skrupler med tanke på å trekke meg.

:ler:

Hvis bryllupet er på en vidde, innebærer det transport som kjører eller flyr, toaletter og dusjer, musikkanlegg, aggretater?

Men insektene kan bli mange...

Jeg ville stilt opp, men ikke i flere dager. Det er bedre å si at det ikke passer å være forlover hvis det forventes for mye av deg. Det er du som bestemmer, men si fra tidlig.

Skrevet

:ler:

Hvis bryllupet er på en vidde, innebærer det transport som kjører eller flyr, toaletter og dusjer, musikkanlegg, aggretater?

Men insektene kan bli mange...

Jeg ville stilt opp, men ikke i flere dager. Det er bedre å si at det ikke passer å være forlover hvis det forventes for mye av deg. Det er du som bestemmer, men si fra tidlig.

Greia er vel heller at for min del hører ikke et bryllup til på vidda i det hele tatt. Så hadde jeg takket ja til å være forlover, så hadde jeg ikke i min villeste fantasier sett for meg at jeg sa ja til noe sånt.

Skrevet

Jeg hadde glatt meldt avbud, selv om jeg var aldri så mye forlover. (Men så kjenner mine venner meg forhåpentlig så godt at de ikke hadde spurt meg om å være forlover i et slikt bryllup.) Men jeg er enig i at brudeparet må få stå fritt til å bestemme rammen rundt bryllupet, så får heller gjestene velge selv om de takker ja til å komme.

Signerer. Hadde noen invitert meg i et sånt bryllup, så hadde jeg seriøst lurt på om de i det hele tatt kjente meg. Jeg hadde takket nei. Jeg kan godt legge noen kr i pentøy, en fin gave og kjøre noe timer for å være en del av venner og famillies bryllup. Men grensa mi går et godt stykke før en 3 dagers fjelltur med LOTR tema. Og det til tross for at jeg liker LOTR. :lur:

Skrevet

Hva er problemet her? At man må gå 5 km? 5 km er da ikke så langt? Det forventes jo ikke at man går i gallakjole og høyhælte sko? Nei, ærlig talt, her ser jeg virkelig ikke problemet... Synes det høres koselig ut jeg :)

Skrevet

Forventer de at folk skal gå 5 km i finstasen eller hva er egentlig planen deres ifht bryllupet?

Jeg er for at brudeparet skal gjøre det de føler for, men er visst noen som ikke har helt begrensninger på sine planer. Kan faktisk ikke svare på om jeg hadde stilt opp. Hadde vært mange hvis og men da tor jeg...

Skrevet

Forutsatt at det ikke er ekstremt ulendt terreng er da ikke 5km så veldig langt? Og man kler seg da etter forholdene, som vil si noe annet enn gallakjole og høyhælte sko.

Skrevet

hadde det vært snakk om en km og ordentlig hytte med dusj, varme osv osv, så ja, jeg hadde nok vært med. Med det som nevnes over her? Ikke pokker...

Skrevet

Helt enig med deg.

Ikke er jeg friluftsmenneske - og kle meg ut er helt uaktuelt - så jeg ville ikke hatt noe i et sånt bryllup å gjøre.

Men - ingen ville heller noen gang fått den ideen at jeg skulle vært forlover - for mine meninger om sånt er rimelig godt kjent.

Skrevet

Egentlig synes jeg det høres ganske kult ut. Men man må og forutsette at det kan bli få.. Tror nok jeg ikke hadde hatt et problem med dette, sjøl om jeg ikke er den som elsker denne typen utflukter (langt utti ingensteds med en utedo liksom..)

Det er noen få dager, og en gåtur er vel ikke det verste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...