Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fikk anbefalt en rens fra MD Formulations før sommeren av en som jobbet i en hudpleiesalong. Jeg hadde på det tidspunktet en del kviser fra p-piller og ble fortalt at denne ville gjøre det "værre" den første tiden, såjeg måtte gi den litt tid. Nå har jeg brukt rensen hele sommeren, og kvisene ble flere og værre. Sluttet på p-piller en måned senere, og håpet at kvisene ville gi seg da. Jeg slet med kviser da jeg var i puberteten, men har vært nærmest kvisefri de siste årene. Har blandingshud tror jeg. Nå for to uker siden kuttet jeg ut rensen for jeg følte meg helt forferdelig. Kjevene mine var fulle av kviser. Nå har jeg i to uker brukt en kjempedårlig rens fra Garnier, men nå er huden mye bedre. Gikk tilbake til butikken jeg kjøpte prouktet og forhørte meg, fikk da beskjed om at jeg skulle fortsette å bruke rensen. Jeg hadde tydeligvis veldig fet hud, og derfor kom det masse kviser, men det ville avta. Så, skal jeg fortsette med rensen eller starte med en ny rens? Hadde før en veldig blank t-sone, det har jeg ikke lenger. Den er matt og fin og trenger ikke lenger å mattes ned i løpet av dagen, så det er veldig bra.

Håper noen kan gi meg noen råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du har ekstra behov som bare rensen ikke ordner opp i. Her kan du se ulike hudtyper og anbefalte produkter, eks.:

http://www.bareescentuals.com/on/demandware.store/Sites-BareEscentuals-Site/default/Experience-Detail?objectId=Regimens%20at%20a%20Glance%3a%20Oily&objectType=look&cgid=MDF_TIPSANDADVICE&subCat=MDF_LOOKS

http://www.bareescentuals.com/on/demandware.store/Sites-BareEscentuals-Site/default/Experience-Detail?objectId=Regimens%20at%20a%20Glance%3a%20Problem%20Prone&objectType=look&cgid=MDF_TIPSANDADVICE&subCat=MDF_LOOKS

Av disse ville jeg iallefall vurdert MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex som korrigerende produkt om kvelden (etter rens, før ansiktskrem).

Skrevet

Tillegg:

+ korrigerende produkt på dagtid:

Ved acneutbrudd: MD Formulations Glycare Acne Gel

Ellers: MD Formulations Continuous Renewal Serum

Skrevet

Tusen takk for svar!

Så fortsette å bruke rensen, og i tillegg kjøpe MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex? Det vil ikke gi meg mer kviser da?

MD Formulations Glycare Acne Gel har jeg allerede, men synes ikke denne har hjulpet, men har slurvet litt, for glemmer ofte å påføre denne.. Synes også det er vanskelig å velge en god krem nær huden min forandrer seg sånn. Nå føles ofte huden min tørr og stram, noe den ikke gjorde før, så alle kremer jeg har brukt tidligere for blandingshud føler jeg ikke hjelper. Flasser ofte på nesen nå, noe jeg aldri gjorde før..

Skrevet

Tusen takk for svar!

Så fortsette å bruke rensen, og i tillegg kjøpe MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex? Det vil ikke gi meg mer kviser da?

MD Formulations Glycare Acne Gel har jeg allerede, men synes ikke denne har hjulpet, men har slurvet litt, for glemmer ofte å påføre denne.. Synes også det er vanskelig å velge en god krem nær huden min forandrer seg sånn. Nå føles ofte huden min tørr og stram, noe den ikke gjorde før, så alle kremer jeg har brukt tidligere for blandingshud føler jeg ikke hjelper. Flasser ofte på nesen nå, noe jeg aldri gjorde før..

Kan ikke gi deg en garanti for at den vil hjelpe. For noen har denne fungert, for andre ikke, jfr. http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/page=2/pagesize=10/ItemID=28616/

Siden du allerede har Glycare Acne Gel, ville jeg prøvd ut den "systematisk" en stund (lokalt på acne), og sett om du fikk resultat. Hvis den ikke hjelper, ville jeg ikke testet noe mer fra MD Formulations.

En annen ting jeg selv har god erfaring med i forhold til hormonelle kviser er inntak av nattlysolje, dvs. http://www.feelunique.com/p/Efamol-Pure-Evening-Primrose-Oil-1000mg-30-Capsules

Features:

- To maintain hormonal balance via prostaglandin metabolism.

- To maintain health of skin, hair and nails, being not only an essential element of the skin structure, but also a precursor of prostaglandins, which have an important role to play in the maintenance of healthy skin.

- To maintain peripheral nerve health.

The most effective source of GLA:

Efamol Pure Evening Primrose Oil is a rich source of the polyunsaturated fatty acid GLA.

It provides GLA in the form most effectively absorbed and utilised by the body.

GLA controls the body's production of prostaglandins, chemical messengers that help to regulate many of the body's processes including the reproductive cycle and the maintenance of hormonal balance.

For smooth, healthy-looking skin

GLA is also an essential element of the skin structure and is needed for smooth, healthy looking skin.

Skrevet

Hei

Fikk anbefalt en rens fra MD Formulations før sommeren av en som jobbet i en hudpleiesalong. Jeg hadde på det tidspunktet en del kviser fra p-piller og ble fortalt at denne ville gjøre det "værre" den første tiden, såjeg måtte gi den litt tid. Nå har jeg brukt rensen hele sommeren, og kvisene ble flere og værre. Sluttet på p-piller en måned senere, og håpet at kvisene ville gi seg da. Jeg slet med kviser da jeg var i puberteten, men har vært nærmest kvisefri de siste årene. Har blandingshud tror jeg. Nå for to uker siden kuttet jeg ut rensen for jeg følte meg helt forferdelig. Kjevene mine var fulle av kviser. Nå har jeg i to uker brukt en kjempedårlig rens fra Garnier, men nå er huden mye bedre. Gikk tilbake til butikken jeg kjøpte prouktet og forhørte meg, fikk da beskjed om at jeg skulle fortsette å bruke rensen. Jeg hadde tydeligvis veldig fet hud, og derfor kom det masse kviser, men det ville avta. Så, skal jeg fortsette med rensen eller starte med en ny rens? Hadde før en veldig blank t-sone, det har jeg ikke lenger. Den er matt og fin og trenger ikke lenger å mattes ned i løpet av dagen, så det er veldig bra.

Håper noen kan gi meg noen råd :)

Hei.

Det er som oftest slik med MD sine produkter. Huden blir verre før den blir bedre. Det beste er å tilvenne huden produktene, altså å bruke de annenhver dag en periode for så å gå over til å bruke de hver dag.

Også viktig å bemerke seg at MD sine produkter er ment for å brukes med andre produkter, så ikke bytt ut hele hudppleieserien din med MD.

MD har noen av de aller beste produktene for uren hud på markedet idag, så ikke la deg skremme av noe kviser på begynnelsen. Det er helt normalt =)

- Y

Skrevet

Som Yasi sier, vil MD-produkter gi deg mange kviser i begynnelsen, før det blir bedre. Det er dog verdt å merke seg at dette er kviser som allerede er 'in the making' i huden din, så de ville poppet ut før eller senere. Nå bare popper alle ut på en gang. Når de er borte, vil det nok ikke komme flere, fordi produktene også balanserer huden din og hindrer produksjonen av nye :)

Skrevet

Som Yasi sier, vil MD-produkter gi deg mange kviser i begynnelsen, før det blir bedre. Det er dog verdt å merke seg at dette er kviser som allerede er 'in the making' i huden din, så de ville poppet ut før eller senere. Nå bare popper alle ut på en gang. Når de er borte, vil det nok ikke komme flere, fordi produktene også balanserer huden din og hindrer produksjonen av nye :)

Skriver under den :)

- Y

Skrevet

Også viktig å bemerke seg at MD sine produkter er ment for å brukes med andre produkter, så ikke bytt ut hele hudppleieserien din med MD.

De er ikke ment for kun å brukes med andre produkter, da hadde det stått på nettsiden deres ved anbefalinger. Der står det istedenfor sammensetning av alle produktene i forhold til ulike hudtyper. MEN MD Formulations kan brukes ilag med andre produkter. Og enkelte mener at MD Formulations ikke er så gode på fukt, og bytter derfor ut ansiktskremen med ett annen (fra ett godt hudpleiemerke).

Selv bruker jeg stort sett bare produkter fra MD Formulations, selv om jeg har flere gode fra Decleor, Dermalogica, Matis og Jan Marini stående. Da jeg har funnet ut at min kombinerte hud elsker MD Formulations - Moisture Defense Antioxidant lotion (bruker ansiktskremen med solfaktor til slutt - og den er også god på fukt). Jeg følger faktisk anbefalingene fra nettsiden til MD Formulations i forhold til min hudtype.

Gjest Uglefot
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan denne rensen skal brukes? Skal man bare gnu den rett inn i huden eller skyller du huden først?

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan denne rensen skal brukes? Skal man bare gnu den rett inn i huden eller skyller du huden først?

Jeg har forstått det slik at den først skal påføres tørr hud, massere forsiktig, for deretter å fukte hendene og fortsette massere litt til. Til slutt skylle den godt av.

Jeg avslutter med Moisture Defense Antioxidant Spray og lar huden tørker eller tørker lett av med bomull, før påføring av korrigerende produkt (står ikke noen plass at man skal avslutte med denne fuktsprayen, men skader ikke).

------------------------------------

Svar fra Prettyskin4less

Massage a small amount to dry skin.

Add water.

Cleanse thoroughly, rinse and pat dry.

For optimum results, use morning and night followed by the appropriate MD Formulations skin care products

Svar fra Auds Hudpleie:

Produktet masseres forsiktig inn i ansiktet sammen

med vann, og skylles deretter av med vann eller fjernes

med bomull og vann. Da Facial Cleanser vaskes av, har

ikke produktet alene en tilstrekkelig behandlende effekt

på hudproblemer. Det brukes derfor enten

- som en forsterkning av andre glykolsyre-produkter

- som en svært forsiktig tilvenning til glykolsyre

(f.eks på en tynn overhud, som asiatisk hud)

- som et godt renseprodukt uavhengig av andre

glykolsyre-

produkter

Skrevet

De er ikke ment for kun å brukes med andre produkter, da hadde det stått på nettsiden deres ved anbefalinger. Der står det istedenfor sammensetning av alle produktene i forhold til ulike hudtyper. MEN MD Formulations kan brukes ilag med andre produkter. Og enkelte mener at MD Formulations ikke er så gode på fukt, og bytter derfor ut ansiktskremen med ett annen (fra ett godt hudpleiemerke).

Selv bruker jeg stort sett bare produkter fra MD Formulations, selv om jeg har flere gode fra Decleor, Dermalogica, Matis og Jan Marini stående. Da jeg har funnet ut at min kombinerte hud elsker MD Formulations - Moisture Defense Antioxidant lotion (bruker ansiktskremen med solfaktor til slutt - og den er også god på fukt). Jeg følger faktisk anbefalingene fra nettsiden til MD Formulations i forhold til min hudtype.

Jeg sa aldri at de kun var ment til bruk med andre produkter, men at det var fint å merke seg det. Det blir faktisk mye for huden dersom man bare bruker produkter fra MD. Med mindre du har kjempe fet hud. Og selvfølgelig skriver ikke de på sin egen nettside at man bør bruke produktet med andre produkter. Det ville ikke tatt seg så veldig bra ut!

- Y

Skrevet

Jeg sa aldri at de kun var ment til bruk med andre produkter, men at det var fint å merke seg det. Det blir faktisk mye for huden dersom man bare bruker produkter fra MD. Med mindre du har kjempe fet hud. Og selvfølgelig skriver ikke de på sin egen nettside at man bør bruke produktet med andre produkter. Det ville ikke tatt seg så veldig bra ut!

- Y

Nei, du skrev ikke "kun", men "MD sine produkter er ment for å brukes med andre produkter". Og da er det lett å oppfatte at det er meningen at de skal brukes med andre produkter.

Jeg har ikke kjempefet hud, og har ikke den erfaringen at det blir for mye å bare bruke MD Formulations. Har brukt det i lang tid. For min hud er det rett.

Skrevet

Det blir faktisk mye for huden dersom man bare bruker produkter fra MD.

På hvilken måte blir det for mye?

Her kan man se resultater der det kun er brukt produkter fra MD Formulations på ulike hudtyper og -tilstander.

Skrevet

På hvilken måte blir det for mye?

Her kan man se resultater der det kun er brukt produkter fra MD Formulations på ulike hudtyper og -tilstander.

Det kommer helt an på hudtypen din. Det kan bli for mye fordi nesten ingen av MD sine produkter tilfører huden tilskrekkelig med fukt - ingen av de jeg har testet ihvertfall og jeg tror jeg snart har vært gjennom det meste. Jeg er altfor nysgjerrig og liker å teste ut produkter fra merker jeg liker. Selvfølgelig kan det klikke for noen, men for andre klikker det ikke så bra. Personlig kan jeg faktisk ikke bruke kun MD produkter, da tørster huden min ihjel :( Så jeg kombinerer gjerne MD med andre produkter. Dere må se an hudtypen deres og gjerne få råd fra en hudpleier. Det er ikke alltid bilder forteller sannheten. En produsent er passe dum dersom de reklamerer dårlig for produktet dems på sin egen nettside. Jeg sa bare min mening om hva som passet meg, ikke hva som passet hele verden ;) Man må ikke la seg skremme av MD dersom man får noen kviser - da bør man heller prøve andre metoder ;)

- Y

Skrevet

Det kommer helt an på hudtypen din. Det kan bli for mye fordi nesten ingen av MD sine produkter tilfører huden tilskrekkelig med fukt - ingen av de jeg har testet ihvertfall og jeg tror jeg snart har vært gjennom det meste. Jeg er altfor nysgjerrig og liker å teste ut produkter fra merker jeg liker. Selvfølgelig kan det klikke for noen, men for andre klikker det ikke så bra. Personlig kan jeg faktisk ikke bruke kun MD produkter, da tørster huden min ihjel :( Så jeg kombinerer gjerne MD med andre produkter. Dere må se an hudtypen deres og gjerne få råd fra en hudpleier. Det er ikke alltid bilder forteller sannheten. En produsent er passe dum dersom de reklamerer dårlig for produktet dems på sin egen nettside. Jeg sa bare min mening om hva som passet meg, ikke hva som passet hele verden ;) Man må ikke la seg skremme av MD dersom man får noen kviser - da bør man heller prøve andre metoder ;)

- Y

Jeg har lest mange som påstår at de ikke får tilført nok fukt med MD Formulations, og så har de ikke brukt rett eller det har vært korrigerende produkter de har brukt. Det er som med alt annet, en må velge det som passer.

Selv bruker jeg MD Formulations Moisture Defense Antioxidant lotion til min kombinerte hud med pigmentflekker, og denne har veldig gode tilbakemeldinger hos MUA. I tillegg til dette avslutter jeg med ansiktskremen med solfaktor fra samme serie. Under lotionen bruker jeg om kvelden Critical Care Skin Repair Complex.

Har også vært gjennom "alle" de "oppskrytte" Decleor fuktproduktene. De har kun lagt seg som ett lag utenpå huden, og ikke trukket inn. Og de har ikke gjort jobben sin i forhold til min hud.

Poenget mitt er at der er ingen regel som sier at MD Formulations er ment å bruke ilag med andre merker. En må finne ut hva som passer hver og en. For noen fungerer det best å kun bruke MD Formulations, for andre ikke.

Jeg leste dessverre altfor mange av slike råd om at det var best å kombinere med bl.a. Decleor. Helt til jeg til slutt fann ut at MD Formulations faktisk har bedre fuktprodukter for min hud.

Skrevet

Jeg har lest mange som påstår at de ikke får tilført nok fukt med MD Formulations, og så har de ikke brukt rett eller det har vært korrigerende produkter de har brukt. Det er som med alt annet, en må velge det som passer.

Selv bruker jeg MD Formulations Moisture Defense Antioxidant lotion til min kombinerte hud med pigmentflekker, og denne har veldig gode tilbakemeldinger hos MUA. I tillegg til dette avslutter jeg med ansiktskremen med solfaktor fra samme serie. Under lotionen bruker jeg om kvelden Critical Care Skin Repair Complex.

Har også vært gjennom "alle" de "oppskrytte" Decleor fuktproduktene. De har kun lagt seg som ett lag utenpå huden, og ikke trukket inn. Og de har ikke gjort jobben sin i forhold til min hud.

Poenget mitt er at der er ingen regel som sier at MD Formulations er ment å bruke ilag med andre merker. En må finne ut hva som passer hver og en. For noen fungerer det best å kun bruke MD Formulations, for andre ikke.

Jeg leste dessverre altfor mange av slike råd om at det var best å kombinere med bl.a. Decleor. Helt til jeg til slutt fann ut at MD Formulations faktisk har bedre fuktprodukter for min hud.

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det finnes dessverre ikke én løsning som alle kan benytte seg av! Da hadde det vært fryd og gammen :D Det gjelder å prøve og feile.

Jeg selv er avhengig av fukt, men bruker mye MD. Tilfører huden min fukt med Matis sine produkter. Nå har jeg riktignok lest et par steder at Matis tester på dyr.. Det er så mange forskjellige uttalelser om Matis, at jeg rett og slett har valgt å sende dem en mail selv og spørre konkret om de tester på dyr eller ei! Eller bruker ingredienser som er testet på dyr! Jeg håper for all del at svaret er nei, for jeg forguder nemlig Matis! ;) Så det gjenstår og se =)

- Y

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...