Gjest seinfeld Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 jeg er student og blir skikkelig nervøs når jeg må presentere noe, selv den miste lille ting. begynner å stamme, skjelver og føler at jeg rødmer. vet ikke hvorfor det er sånn, men føler egentlig bare at det blir værre og værre.. den værste skrekken er at det skal synes, for da blir jeg veldg flau! jeg synes det er ekstra flaut fordi jeg ikke er en person som virker særlig nervøs for ting, er rolig og selvsikker i de aller fleste sammenhenger, så dette passer bare ikke inn i personligheten min synes jeg! må bare lære meg og kontrollere det, men det er ikke så lett akkurat. noen som har det på samme måte? hva kan jeg gjøre?
Skins Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Vet akkurat hvordan du har det. Jeg blir også skjelven og rødmer når jeg skal ha presentasjoner, og jeg hopper vanligvis over dem. Da vi skulle framføre særemne, spurte jeg læreren min om det var noen mulighet for å framføre bare for dem (synes det er lettere når det er færre folk), men det fikk jeg ikke. Kanskje du er litt heldigere med dine lærere? Bare forklar hvordan situasjonen din er.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Jeg husker jeg ble utrolig nervøs, og rødmet mye. Jeg tok på meg ekstra concealer og foundation de dagene jeg skulle fremføre, for da syntes det mindre, og det hjalp faktisk også mentalt, for da tenkte du mindre "ånei, hva hvis jeg rødmer?", og mer "det syns jo ikke uansett". Jeg pleide også å late som jeg var kjempesikker og ikke nervøs i det hele tatt, tok på meg en liten act. Funket litt det også. I tillegg hjelper det å tenke at de aller fleste i rommet er nervøse, og tenker egentlig ikke over hvordan du ter deg i det hele tatt.