Gå til innhold

Disneyworld, Florida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å ta meg en tur innom(altså en dag) en av parkene når jeg skal til Florida i juni. Eneste er at jeg syns det er ganske så dyrt(82 $), og er ikke så glad i å kjøre berg og dalbaner/karuseller osv. Er det da verdt å betale masse penger for å gå der å titte en dag? (Blir jo penger til litt mat og sånn inni parken også...)

Skrevet

Tja.. jeg har akkurat vært der. (er 30 år) Det er ikke heftige karuseller i disney world (magic kingdom). Jeg tviler sterkt på at du vil bli kvalm av noen av dem som er der. Det er stort sett å stå i kø i en god del minutter også setter du deg inn i en ride. (stort sett ganske saktegående). Jeg synes det er verdt å få med seg for det er gøy å se hvor forseggjort alt er. Ikke minst fyrverkeriet på kvelden! :)

Jeg ville brukt penger på det igjen. Men det er jo mange andre parker der også. Hvis dere bare skal på 1 (!) park så ville jeg gjort litt research først. Magic Kingdom er jo for barn. :)

Skrevet

Tja.. jeg har akkurat vært der. (er 30 år) Det er ikke heftige karuseller i disney world (magic kingdom). Jeg tviler sterkt på at du vil bli kvalm av noen av dem som er der. Det er stort sett å stå i kø i en god del minutter også setter du deg inn i en ride. (stort sett ganske saktegående). Jeg synes det er verdt å få med seg for det er gøy å se hvor forseggjort alt er. Ikke minst fyrverkeriet på kvelden! :)

Jeg ville brukt penger på det igjen. Men det er jo mange andre parker der også. Hvis dere bare skal på 1 (!) park så ville jeg gjort litt research først. Magic Kingdom er jo for barn. :)

Okay, takk for svar :) Er jo fortsatt litt tid å bestemme seg på, heldigvis, og må høre med reisefølget mitt også :)

Tar gjerne i mot andre invendinger

Skrevet

Hei! Jeg var en uke i Orlando og bodde så og si rett atme parkene. Kunne gå til Epcot. Det er mye annet enn bare karuseller. Animal Kingdom var knall,kunne dra på safari og greier. Men det er stort å se slottet i Magic Kingdom! Jeg synes det var verdt det:)

Skrevet

Jeg har vært i Magic Kingdom, Sea World og de to Universal-parkene. Jeg synes de to Universal-parkene var det beste. Universal Adventure var den desidert kuleste etter min smak, men det høres jo ikke ut som det er noe for deg. Men tror du kunne kost deg i den andre Universal-parken om du er litt interessert i film.

Magic Kingdom er jo veldig barnslig, så jeg kan vel ikke helt si at det var verdt pengene.. Synes de fleste attraksjonene (minus en berg og dalbane) var temmelig kjedelige.

Sea World er koselig synes jeg, men man må vel være litt over gjennomsnittet glad i delfiner og annet dyreliv.

Skrevet

Er veldig glad i dyr, elsker delfiner og seaturtles :)

*at de skal ha så mange forskjellige parker å velge mellom*

Gjest Badabing
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg var der, men da var det i alle fall tilbud, slik at du fikk ganske mye rabatt om du ville se flere parker.

Ha en fin tur! :)

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg var der, men da var det i alle fall tilbud, slik at du fikk ganske mye rabatt om du ville se flere parker.

Ha en fin tur! :)

Ja, så du kan spare en god del på å kjøpe for flere dager. Men jeg har bare en dag til rådighet til parkgåing (har en uke i Florida, vil ha med meg Miami og litt sånn og ;) )

Skrevet

Dere må rett og slett bare orientere dere litt - det er som du sier massevis av flotte parker med hver sine fordeler og ulemper i området - det viktigste da blir jo hva som er viktigst/mest interessant for dere.

For gjenoppdagelse av barndommens rike er Magic Kingdom best. Skal du ha mest mulig fart og moro hadde jeg valgt Universals Islands of Adventure. Den andre Universal-parken gir masse film-mimring. Busch Gardens (Tampa) har det høyeste og raskeste samt endel dyr, Epcot er litt mer "voksent" men med mye pent å se og lære om land og verden, Sea World har delfiner og denslags, Discovery Cove er en aldeles nydelig badepark med all inclusive (riktignok etter at en dyr inngangsbillett er betalt).

etc etc etc...

• Liker 1
Skrevet

Dere må rett og slett bare orientere dere litt - det er som du sier massevis av flotte parker med hver sine fordeler og ulemper i området - det viktigste da blir jo hva som er viktigst/mest interessant for dere.

For gjenoppdagelse av barndommens rike er Magic Kingdom best. Skal du ha mest mulig fart og moro hadde jeg valgt Universals Islands of Adventure. Den andre Universal-parken gir masse film-mimring. Busch Gardens (Tampa) har det høyeste og raskeste samt endel dyr, Epcot er litt mer "voksent" men med mye pent å se og lære om land og verden, Sea World har delfiner og denslags, Discovery Cove er en aldeles nydelig badepark med all inclusive (riktignok etter at en dyr inngangsbillett er betalt).

etc etc etc...

Takk for litt kjapp gjennomgang ;) Ja, må vel bare sette oss ned å finne ut hva vi ønsker og hva de forskjellige inneholder. Bare litt styr å gjøre. Hehe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er veldig glad i dyr, elsker delfiner og seaturtles :)

*at de skal ha så mange forskjellige parker å velge mellom*

Er du glad i dyr, spesielt delfiner/seaturtles vil jeg på det varmeste anbefale Sea World. Der har de delfinshow som er utrolig imponerende! Er også pingviner, haier og alt mulig annet av sjødyr å finne der. Du kan jo også ta turen til Discovery Cove og svømme med delfiner. Dyrt, men verdt det vil jeg tro. Jeg fikk hvertfall utrolig mye mer ut av den parken enn samtlige Disney-parker.

Vil du helst dra i Disney (som du må forberede deg på er beregnet på barn i større grad enn Universal, Sea World etc), så anbefaler jeg Animan Kingdom, med ekte safari.

Skrevet

Jeg har vært i begge Universal Studios parkene og de var helt klart best! Spesielt Island of Adventure :-) Skal du i Magical Kingdom parken i Disneyworld kan du like godt reise til den i Paris. Synes faktisk den i Paris var bedre jeg! Men nå er jeg glad i karuseller da. Men har du ikke vært i Paris så er det jo absolutt verdt å se Magical Kingdom i Disneyworld :-)

Skrevet

Ja, så du kan spare en god del på å kjøpe for flere dager. Men jeg har bare en dag til rådighet til parkgåing (har en uke i Florida, vil ha med meg Miami og litt sånn og ;) )

Hvis du skal ut på livet i Miami så anbefaler jeg Mansion! :) Skikkelig stilig opplegg, hvertfall de gangene jeg var der. Akrobatører i taket og sceneshow. Og STORT lokale. GØY :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...