AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg har fått tilbud om nevnte kurs fra jobben, men er usikker på om jeg skal "tørre". Jeg kjenner ingen som skal ta kurset likt som meg, og synes egentlig det ser litt skummelt ut å gjennomgå alt dette helt alene Noen som har tatt kurset nylig, og kan fortelle mer om den praktiske delen med prosedyreøvelser? Hvor mye kreves? Har de fleste deltagerne på kurset allerede prosedyreerfaring? Er det en klar fordel å ha noen slik erfaring? Hvordan foregår dette? Er det mange som ser på disse øvelsene, eller bare gruppen man er med i? Og hvor mange er i en gruppe? Og hva med den juridiske delen i alt dette? Er det vanskelig, og hva kreves? Hva kreves av hjemmeoppgaven? Er den omfattende, eller overkommelig? Veldig takknemlig for innspille fra noen som har tatt kurset. Jeg jobber ikke i en bedrift der jeg utelukkende driver med juridisk arbeid, og ei heller er det mulighet for prosedyreerfaring forut for kurset. Det er heller ikke mange advokater her, så få/ingen å spørre til råds. Vil det da fremdeles la seg gjøre å gjennomføre kurset?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Har du planer om å jobbe som advokat da? De jeg kjenner som har tatt det, har tatt dette kurset ganske kort tid etter de er ferdige med studiene, og har jobbet som advokatfullmektiger.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 TS her igjen... Jeg vet ikke om jeg vil jobbe som advokat i fremtiden, men samtidig er det dumt å takke nei til kurs og advokatfullmektig stilling dersom jeg får muligheten til det.
Gjest seinfeld Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 TS her igjen... Jeg vet ikke om jeg vil jobbe som advokat i fremtiden, men samtidig er det dumt å takke nei til kurs og advokatfullmektig stilling dersom jeg får muligheten til det. hei! klart du må ta det kuset! det er en kjempemulighet, vær tøff;) kan man jobbe som advokatfullmektig etter et sånt kurs? trodde man måtte utdanne seg som advokat for å kunne det??
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Man utdanner seg til jurist, og kan deretter starte som advokatfullmektig. Kurset må man ta for å bli ferdig advokat.
Glitnir Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Det er klart du skal ta kurset dersom du får tilbud fra arbeidsgiver om å få dette dekket! Du lærer masse interessant på kurset. Alt vil ikke være like relevant for alle, men der er du ikke i noen særstilling. Dersom du senere vil jobbe som fullmektig/advokat er det en fordel å allerede ha tatt kurset (det er jo lange ventelister) - du får også med masse materiale som du kan lese deg opp igjen på senere om nødvendig. Det er mange som ikke har prosedyreerfaring fra før, og flere som ikke jobber som advokatfullmektig når de tar kurset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå