Gjest Hønemor Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Hvor syk skal barnet være før du ikke sender det i barnehage? Da tenker jeg selvfølgelig ikke på når barnet har feber eller kaster opp eller har vondt. Men, vanlig forkjølelse med rennende nese. Barnet mitt har hostet en del på morgenen i noen dager nå, men så går det over. I tillegg er hun litt tett i nesen og snørrete. Jeg har sendt henne i barnehagen, men iom at hun var litt klengete og sutrete ble jeg litt betenkt. Hun var ikke slik da vi dro hjemmefra. Er dette bare meg som overreagerer med min "konstant dårlig samvittighets-syndrom" igjen, eller?
Kara W Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg synes det er veldig bra at du reflekterer over dette. Alt for mange foreldre sender syke barn i barnehagen. Litt snørr og hoste går helt bra. De fleste barn snørrer og hoster seg gjennom hele vinteren. Se heller på allmenntilstanden. Dersom du synes barnet er for sykt til å være ute og leke, så er det for sykt til å være i barnehagen. I din situasjon hadde jeg nok sendt barnet i barnehagen, men sagt ifra til personalet at jeg var litt usikker på formen, og bedt dem ringe om barnet ble for slapt/sutrete. Så er det bare å holde seg passe tilgjengelig å se ann dagen.
Gjest Ruccola Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Jeg synes det er veldig bra at du reflekterer over dette. Alt for mange foreldre sender syke barn i barnehagen. Litt snørr og hoste går helt bra. De fleste barn snørrer og hoster seg gjennom hele vinteren. Se heller på allmenntilstanden. Dersom du synes barnet er for sykt til å være ute og leke, så er det for sykt til å være i barnehagen. I din situasjon hadde jeg nok sendt barnet i barnehagen, men sagt ifra til personalet at jeg var litt usikker på formen, og bedt dem ringe om barnet ble for slapt/sutrete. Så er det bare å holde seg passe tilgjengelig å se ann dagen. Signerer!
Gjest Hønemor Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Takk for svar! Jeg synes dette er en evig kamp med meg selv fordi jeg vil at barnehagen skal være en positiv opplevelse, og ikke bare en plass jeg setter barnet i noen timer mens jeg er på skole og jobb. Jeg er stort sett ganske flink til å vurdere allmenntilstanden til barnet og er hun slapp får hun være hjemme. Regner med barnehagen ringer om hun ikke er i form. De har gjort det før når hun har blitt syk i løpet av dagen, men det kommer litt an på hvem som er på jobb der også da..
Jens Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Er enig med de over her. Sender barnet i barnehagen så lenge det ikke har feber og allmenntillstanden er ok. Men, har barnet f.eks sovet lite pga mye hosting om natten, holder jeg det hjemme. Jeg ser fort om barnet er trøtt og slitent, og da sender jeg det ikke i barnehagen.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Jeg ser fort om barnet er trøtt og slitent, og da sender jeg det ikke i barnehagen. Da hadde det ikke blitt mange barnehagedager her i huset. Man har tross alt bare 10*2 dager å ta av i løpet av et år, så da nytter det for de fleste av oss ikke å ha barnet hjemme "hele tiden". Ved feber eller nedsatt allmenntilstand er vår også hjemme, men ikke hver gang han er trøtt (det er han vel ca 30-40 % av dagene.. sover generelt dårlig om natta).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå