Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Og der har jeg pakket fødebagen nok en gang... :sjenert:

Nå er det herved ikke lengre en bag, det er en koffert! En liten koffert, den minste størrelsen, but still! Det er en koffert :fnise:

I fødekofferten min har jeg pakket:

til meg

- topper og en varm genser

- sokker

- undertøy (i tilfelle jeg ikke kjenner trangen til å ta på meg deilige nettingtruser :fniser: )

- Gode og romslige kosebukser

- ammeinnlegg

- toalettsaker og hårføner

- glukosetabletter til fødselen (en britisk venninne anbefalte disse til meg, i tilfelle jeg ikke orker å spise under fødselen. Disse tablettene vil tilføre mengder med energi, og energi er alltid velkommen!)

- vannflaske

- crocs

Til Pittelille

- et par bleier og våtservietter (vi har laaaang reisevei hjem etter sykehuset)

- litt klær

- babyteppe

annet

- kamera og lader

- mobillader

- helsekortet ligger fint parkert oppå kofferten i tilfelle jeg rekker en til kontroll før le grand finale.

Høres dette noenlunde fornuftig ut, eller har jeg faktisk for en gangs skyld pakket med meg altfor mye? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søvn er overvurdert :filer: det er så mye kulere å være våken i 24 timer i strekk med halsbrann.... :filer:

24 timer and still counting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

søvn er overvurdert :filer: det er så mye kulere å være våken i 24 timer i strekk med halsbrann.... :filer:

24 timer and still counting...

Huff da! :klemmer:

Det er ikke greit i det hele tatt. Håper du snart får sovet litt, for det med halsbrann er så ubehagelig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeplagsomt! og på et eller annet tidspunkt inatt gikk jeg tom for melk også. da var det ihvertfall umulig å prøve å sove etterpå. hadde jo ingenting å stagge halsbrannen med. Men rundt halv ti idag gav det seg, og jeg fikk meg noen timer på øyet. Håper virkelig jeg får sove inatt, trenger på en måte å være tilnærmet uthvilt ihvertfall i tilfelle vi får en fødsel i nær fremtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper halsbrannen har gitt seg nå og at du får en ordentlig natt med dyp søvn :klemmer:

Halsbrann er noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fødebag-lista di så bra ut, jeg :nigo: Misunner deg ikke halsbrannen. Hadde det i ny og ne i løpet av svangerskapet, men jeg slapp lettvint unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mamma til å kjøpe Gaviscon til meg, og selv om det smaker som fanden selv var det som om å komme til en ny verden etterpå! Jeg la meg halv ti om kvelden og sov hele natta. Helt fram til 11 idag. Det var helt fantastisk :D Våkna bare en gang for å gå på toalettet, og det er jo virkelig en ny rekord. Sist gang jeg sov så godt var for to uker siden! Lenge leve Gaviscon :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, til alle gravide der ute som kjenner at NÅ er det på tide å få ut den ungen; jeg har funnet på mitt eget kjerringråd! Om det fungerer vil den nærmeste fremtid vise :fnise:

1. Fyr på Apache- The sugarhill gang

2. Sjekk ut Jump on it

3. Do the crazy monkey dance minst 20 ganger til dagen :D

Om det ikke funker så har du det ihvertfall ufattelig underholdende mens du styrer på! Ike minst er det tidenes trimsession :jepp::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....nå begynner det å bli på tide med fødsel her! :opplyser: *ser utolmodig på kalenderen og klokka* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Jeg kunne virkelig ikke vært mer enig med deg! Men som jeg sier, jeg tror jeg kommer til å gå gravid for alltid jeg. Pittelille kommer aldri til å komme ut :fnise: To uker igjen til termin idag! Har mye kynnere og slikt da, og jeg kjenner at kroppen gjør seg klar til noe, så jeg trooor ikke det er så lenge igjen. Meen man vet jo aldri :sjenert:

Edit: Jeg så nå at du hadde tippet fødsel idag Knøtteliten :fnise: Jeg trooor kanskje at du må tippe en ny dato jeg :fnise: Jeg kan nærmest garantere deg at det ikke blir noe fødsel idag heller :gjeiper:

Endret av sunflower87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett i det GUNS. :fnise: Man kan vel si at jeg ikke er den mest tålmodige sjelen i denne verden. Spesielt ikke når det kommer til venting!Jeg er rett og slett helt elendig på det :fnise:

Men som sagt, nå har jeg bare inntatt en sånn "jaja, hun kommer når hun kommer" holdning. Jeg prøver å finne noe å fylle dagene mine med. Imorgen reiser jeg nå til byen igjen, skal se etter leiligheten til et vennepar av meg. Veldig greit å være 10 minutter fra sykehuset kontra 3 timer bare sånn i TILFELLE det skulle skje noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hun har vel sikkert planlagt når hun kommer ut, og kanskje hun har lyst til at mammaen hennes skal spare tid? :fnise:

Uansett, det er jo greit med en slik innstilling, da blir man ikke heeelt utslitt av å lete etter tegn til at hun kommer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja du skal ikke se bort ifra det Delphina :fnise: Nå har jeg brukt først fem uker, fra uke 29 til 34 til å konsentrere meg om å knipe igjen. Deretter brukte jeg fire uker på å lure på om hun kom snart. Nei nå får hun komme når hun kommer :fnise:

Hadde en aldri så liten alvorsprat med min kjære mor ikveld. Det viser seg nemlig at de har begynt med veiarbeid opptil flere plasser på den ene strekningen vi måtte kjørt før jeg blir plukket opp av ambulansebåt. På den ene arbeidsplassen stenger de veien og slipper bare folk gjennom en gang i timen. Den andre plassen stenger de veien helt slik at man kommer jo for pokker meg ikke igjennom i det hele tatt. Så da kom vi vel egentlig frem til at det ikke var en risk vi var villig til å ta. Korte fødsler ligger til familien, så det kan se litt skummelt ut. Derfor bestemte vi oss for at jeg bare skulle bli i byen frem til fødselen er overstått. Best å være på den trygge siden kjente jeg. Så når jeg drar avgårde imorgen så er det siste gang jeg ser soverommet mitt før jeg har blitt mamma. DET var en syk tanke det! :hakeslepp:

Ny tipping registrert Knøtteliten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer Pittelille:

Sunflower: Uke 38

Knøtteliten: 23. juni

Gjesten: 27. juni

Delphina: 27. juni

GUNS: 28. juni

Knøtteliten: 29. juni

Pitteliten: 1. juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg ble litt sånn jeg også. Det er fremdeles ikke virkelig at det skal bli en skikkelig baby "på ordentlig" utav dette. Å vite at dette er siste natta i min egen seng før babyen inni meg er ute og jeg har blitt mamma er litt sånn... :grine::hjerte::bond::scorpis: .... Kan vel egentlig ikke beskrive det bedre enn det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fant deg inne hos GUNS og nå har jeg lest gjennom store deler av dagboka di. Du har jammen vært gjennom en hel del, og du virker utrolig sterk! :Nikke: Nå må jeg jo følge med i innspurten også, snart er du mamma! :hoppe:

Gleder meg til å følge med videre, og masse lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...