Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Man har det ikke morsommere enn det man gjør det til selv :fnise:

Jeg er akkurat lik selv. Nåde den som setter igang en diskusjon om barnevern og barns rettigheter med meg altså! Heldigvis har alle venner og familie lært at det ikke er så lurt, for jeg blir det man kan kalle "litt" engasjert :geipe: Men en gang i skuddåret er det en uvitende stakkar som begynner, og da er jeg solgt. Jeg klarer virkelig ikke la være :fnise:

Det blir kjempekos! Vennegjengen min er som den delen av familien jeg manglet, så jeg har savnet dem ganske mye selv om det bare er to uker siden jeg dro. Det er ikke det samme med folkene her inne lengre. Jeg føler meg som en inntrenger når jeg prøver å ta kontakt, så jeg velger å la være. Heller se for mye tv enn den følelsen der altså!

Nei uffa meg! Dersom puppene mine vokser rett inn i K-land, så har vi en issue jeg og de der to monstrene mine. :fnise: men jeg er litt redd det skal skje, for jeg hoppa fint over både E og F og klatra inn i verden av G, hoppa over H og begynte rett på I, så det blir vel til at jeg hopper over neste trinn også! Da blir det bråk :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Ser vi er like der ja. :fnise:

Man er engasjert innenfor det man har interesse for, og gjerne også utdannelse. Jeg er bare fascinert og så heldig at jeg ser det jeg har fordypet meg i rundt meg hele tiden. De gangene jeg har en diskusjon med mennesker, så er det gjerne for å avkrefte eller bekrefte deres syn. :fnise: Eller for å bli skjelt ut fordi jeg har meteorologi-bakgrunnen. :eeeh: Blir jo litt kjedelig i lengden.

Man hadde like interesser før, nå har man gått sin vei, og man vokser på det man gjør. Dog, noen vokser ikke opp.

Her hoppet det fra DD til F/G. Oh yes! Hallo Pamela Anderson sier jeg nå bare. Se det som en fordel, etter du har ammet ferdig og slikt, så går de forhåpentligvis tilbake. Her har jeg hørt historier om enorme pupper som plutselig har blitt litt mer normale i størrelsen, etter amming. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg har opplevd å fått høre både det ene og den andre når folk finner ut at jeg er barnevernspedagog. Det er mye meninger som sirkulerer rundt barnevernet. Det faktum at jeg jobber som pedagogisk leder har visst ikke så veldig mye å si :fnise: Så det ender som regel bare opp med at jeg sitter og jatter med om at barnevernet er kjempefarlig etc. Men dersom folk er klar for å ha en skikkelig diskusjon på det, ja jøss jeg er med jeg :nigo:

Hoho, det høres ut som puppene våre er rimelig samkjørte gitt :fnise: Jeg håper de går tilbake til min gamle størrelse. DD var en fin størrelse det syns jeg. Håper bare ikke det blir til at jeg må rulle dem opp over skuldra for å få en noenlunde okey kløft etterpå *tar en ganske heftig alvorsprat med fordelene sine :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Det er lov å ha meninger, og da er det bare rett med en diskusjon altså. Synes barnevernet får mye unødvendig refs egentlig. Ja, det er noen få tilfeller som kommer ut i avisa, men det er jo det samme med politi og andre yrkesgrupper der man IKKE skal gjøre feil. For all del, det finnes meteorologer som får drapstrusler, bare fordi de melder feil. Og det er jo så og si universalt. Her sluttet en meteorolog i jobben, da han fikk så mange trusler mot seg, da det var dårlig vær en sommer. :fnise: Har uansett lært å svare fra meg når folk spør, blir bare så morsomt å svare idiotisk.

"Nåååh, skal du jobbe på tv og lyve for oss?"

"Selvfølgelig, intet gjør meg gladere enn å lyve til dere vet du"

"Skal du jobbe som værdame på TV?"

"Har nå heller planer om å bli neste Vidar Theisen".

Vet det er litt slemt, men.. etter å ha hørt det flere ganger, så blir man lei tilslutt. :fnise:

Samkjørte pupper ja. :fnise: Tror ikke de har vokst særlig siden 1. trimester, men jeg skal holde kjeft, for det kan hende at puppene fylles litt mer opp sånn etterhvert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Blir man drapstruet for å melde feil vær?!?! Det er det verste! Noen yrkesgrupper (som barnevern og politi etc) er det mindre rom for å gjøre feil, noe som er fullt forståelig siden det kan ha store konsekvenser for de menneskene feilene går utover, men drapstrusler for å melde feil vær er vel kanskje å dra det litt langt? Bare litt? :fnise: Ikke minst så regner jeg med at det er litt flere jobbalternativer enn bare værdame innen ditt område. Ellers hadde det vel vært et aldri så lite tapsprosjekt å utdanne seg innen det. Er jo begrensa hvor mange værdamer man kan ha. Herregud det er ikke grenser for hvor kort noen mennesker tenker av og til! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jess, det finnes de som får drapstrusler. Det er også lite rom for feil som meteorolog, rett og slett fordi man kan overse en storm som kan ta livet av mennesker, desverre. Og alle snakker jo om været. :fnise: Jaja, Jorden er dynamisk, men det er faktisk ufattelig mange forskjellige prosesser man skal kunne. Heldigvis har jeg kontroll på de fleste. :fnise:

Det hadde vært grusomt om jeg i det hele tatt utdannet meg som værdame. Haha, men mennesker er korttenkte til tider. Tror de fleste yrker møter den korttenktheten, også fra andre med høy utdannelse.

Ble litt sånn småpolitisk arenum, dagboken din. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du har jo helt rett i det. Jeg tenkte ikke så langt som farlige stormer og andre værfenomener som faktisk kan ta livet av mange mennesker (bare sånn når vi snakket om korttenkthet :fnise: ) Det er som du sier, man møter det alltid uansett hva man er utdannet eller jobber som. For eksempel de som kjører søppel. Ikke nødvendigvis en jobb som raver så veldig høyt oppe på den sosiale rangstigen, men akk så viktig det er at vi har mennesker som vil jobbe innen yrket!

Hahaha, det har en tendens til å være politisk snakk rundt meg! Jeg har ikke noooooen anelse hvorfor :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om jeg skal kjøpe et sånn et treningsspill til Playstation 3. jeg har jo disse kjolene mine som skal brukes etter fødselen en gang, og det er vel ingen tid som er bedre å starte et nytt og bedre liv på enn etter en fødsel? :geiper: Nå skal det sies at jeg aldri har trent en dag i mitt liv og skyr det egentlig som pesten. Derfor tenker jeg at det kanskje er bedre med en engangsinvestering i et spill enn å være støttemedlem på et treningsstudio i flere år, slik jeg har vært før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny milepæl er nådd!! Nå er jeg 34 uker på vei, og det gjør ikke lengre så mye om tutta finner ut hun skal komme nå! :bolledeig::rulle::hoppe::danser:

Nå kan jeg senke skuldrene mine skikkelig! Vil veldig gjerne at hun skal bli inni der og vokse seg litt tjukkere. Men på den andre siden så er det bare 3 uker igjen til hun ikke er prematur hvis hun kommer.

Og HEEEEY hvor det går :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa :bolledeig:

Det var herlig å våkne opp idag kan dere si :jepp:

Nå skal jeg snart avgårde til kontroll hos legen. Det skal bli godt å få snakket litt med henne. Jeg tror jeg har den beste fastlegen noensinne, og det tok meg mange år før jeg endelig fant en som dugde. Så utrolig flaks at jeg fikk henne akkurat når jeg fant ut jeg var gravid. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort dersom jeg hadde hatt den forrige oppi alt som har foregått de siste månedene. Han var et skikkelig rævhull for å si det pent. Så nei jeg er meeget takknemlig ovenfor legen jeg har nå!

Og idag titta også sola fram for første gang på to uker :sol:

Dette tegner til å bli en god dag :jepp:

Snakkes senere jenter, skal heller oppdatere dere etter kontrollen! Ha en nydelig dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :nigo:

Jeg vet ikke om dere husker det eller har lest det, men mens jeg og bf var sammen så var det ei flyfille av et kvinnfolk som la seg langflat etter ham. Jeg tror at det faktisk er noe mer mellom dem nå, som i et forhold... Kjenner at det var noe som passet meg eksepsjonelt dårlig! :kjefte: Jeg kan ikke fordra det kvinnemennesket, og dersom hun kommer til å opptre som en stemor for Pittelille....nei uff jeg orker ikke tanken på det engang. Dersom det er reelt vil jeg selvfølgelig gjøre mitt aller ypperste for å holde følelsene mine ovenfor henne for meg selv. Gjøre alt jeg kan for å oppmuntre til et godt forhold mellom henne og Pittelille. Men allikevel...

ALLE ANDRE ENN DEN UFORDRAGELIGE FLYFILLA AV ET KVINNEMENNESKE!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; gratulerer som høygravid! :strix::rodmer:

Så; skjønner deg SÅ godt i forhold til "stemor" til babyen. Nå var jeg aldri sammen med BF, men jeg kjente godt til hun han ble sammen med før jeg fant ut jeg var gravid, og HATET at akkurat hun kanskje skulle ta stemorrollen for snuppa. Så jeg føler på det du gjør nå. Jeg slo meg til slutt til ro med at jeg ikke kunne gjøre noe uansett. Det holdt ikke da, heldigvis. Men du er uansett mammaen til Pittelille, og det kan ingen ta fra deg! Sjansen er der for at forholdet deres kommer til å holde, men jeg tenker sjansen er større for at omveltningen for han å bli pappa kan bli for stor for de begge to. Tiden vil vise :vetikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode ord GUNS. Du sier akkurat det jeg tenker når jeg har mine mer rasjonelle øyeblikk. Jeg har spurt ham om det skjer noe mer mellom de to, men han nekter for det. Kjenner jeg ikke tror helt på ham, men som du sier; jeg har ikke noe med det. Det kommer ihvertfall til å gjøre ting mye mer vanskelig for meg med tanke på å klare å forholde meg og få i gang et samarbeid med ham. Jeg må jo bare gjøre mitt aller beste, men fy flate det kommer til å koste meg mye å måtte forholde meg til det kvinnemennesket der!

Jeg prøvde også å snakke med ham om det faktum at fødselen er rett rundt hjørnet.Der kom jeg ikke så veldig langt. Jeg fikk ut av ham at han gruer seg som pesten til Pittelille kommer. Det bare understreker følelsen jeg har av "håp det beste, forvent det verste!" Selvfølgelig kan det endre seg når hun blir født. Jeg håper virkelig det, men jeg tror jeg må holde forventningene ganske lavt!

Ellers så glemte jeg å juble litt for høygravidstatus og bare 40 offisielle dager igjen...så :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, ingen kan tvinge deg til å forholde deg til henne! Så det gjør du ikke før du er klar for det, og det kan du faktisk si klart i fra om til BF, hvis det føles riktig. Det som er det viktige er jo et forhold mellom Pittelille og faren, "stemor" har ikke noen krav der, så sånt blir jo aktuelt først når Pittelille blir stor nok. Håper bare du slipper å gå gjennom det jeg har gått gjennom. Tror du gjør smart i å forvente det verste, så slipper du skuffelsen hvis det ikke går knirkefritt.

Vil du ha han med på fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og sorry for at jeg ikke pakker det inn i bomull altså. Blir litt engasjert i og med at jeg har havna i en så tøff situasjon :sjenert: Men sånn som jeg har forstått det så er det brutalt ærlig du vil ha det, så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja brutalt ærlig er bra! Det er mye enklere å forholde seg til! Og du har selvfølgelig helt rett også :jepp: Av og til trenger man at andre ser det for en. Det er ikke så enkelt å se skogen for alle trærne alltid. Jeg kjenner at det er litt sårt dette med bf ennå. Ikke fordi jeg ønsker å være i et forhold med ham, for det vet jeg at jeg ikke vil. Men jeg savner alt det vi representerte. Leilighet, samboer, en familie. Det satt ganske dypt i meg det å gå fra ham, for da gikk jeg samtidig fra alle løftene han hadde gitt meg. Tanken på at noen andre tar den plassen er sår.

Jeg håper også virkelig at jeg slipper å gå gjennom dine opplevelser GUNS. Det må være ganske jævlig etter hva jeg har lest. Det er vel egentlig min største frykt å oppleve det. Så jeg forstår godt at du blir engasjert, spesielt tatt i betraktning de erfaringene du har nå.

Jeg har sagt at han kan velge helt selv om han ønsker å være med. Mamma er med meg uansett. Dersom han ikke ønsker å være med så er hun med inn på rommet. Men dersom han ønsker å være med så trekker mamma seg tilbake. Uansett så er hun med på sykehuset i tilfelle jeg trenger støtten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...