Heart7086 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Ungene selger kaker fra et firma som heter Nordkak, vi har kjøpt en boks(de kommer i isbokser) med "Mamma`s Sjokoladeboller". Disse liker ikke vi, tenkte da å gi de i julegave til de tantene/onklene som bor i nærheten, innpakket i fine, hjemmelagede gaveesker. Så er det problemet; Hvordan bør de pakkes inn? Både for å unngå å event. tørke og renne utover?? Holder det med en brødpose f.eks, knyttet, inni gaveesken?
Vrimle Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg tror plastpose inne i gaveesken burde fungere helt fint, de er jo ikke super-tette de boksene de kommer i i utgangspunktet. Men jeg har et annet tisp; jeg har gitt bort slike kakebokser i et par anledninger, og jeg har dekorert boksene direkte jeg. Da har jeg beholdt lappen under (der hvor det står hva det inneholder og slikt, i tilfelle allergier eller lignende) og så har jeg dekorert boksen med bilder, utklipp, tekstiler og bånd. Kanskje dette er noe barna kunne gjort? Du får også kjøpt klistremerkeark i A4 så du kan printe designet ut fra PC og lime rett på boksene. (disse er litt tynne, så det lønner seg å pirke av etikettene som står på først, eller lime på et blankt klistremerke før designet)
Heart7086 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2010 Du får også kjøpt klistremerkeark i A4 så du kan printe designet ut fra PC og lime rett på boksene. (disse er litt tynne, så det lønner seg å pirke av etikettene som står på først, eller lime på et blankt klistremerke før designet) Hvor får man kjøpt disse? Gjerne link:) Takk for det andre tipset ditt, nå har vi bare en boks, og synes det er for mye å gi dette til en person, derfor vil vi heller dele opp å gi til flere.
Vrimle Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg kjøpte mine klistremerkeark på Norli, der fikk jeg en pakke med 100 til 219,- De er matte og ganske tynne, men veldig fine til å lage hjemmedesignede brusetiketter og slikt. http://www.blekkskriveren.no/varer/RO115_1123.htm <-- disse er blanke og tykkere :-)
estrella Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Bedre enn å kaste det Joda, men da hadde jeg heller gitt det i en annen anledning..ala "vi har disse bollene fra ungenes kakesalg, men vi spiser de ikke selv, vil dere ha dem?"..istedenfor å gi noe en ikke liker i julegave. Men det er min mening da Jeg pleier ikke å gi ting i gaver hvis jeg ikke liker det selv heller....
estrella Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Og blir de ikke gamle/tørre uansett innpakning til jul - vi er jo i begynnelsen av november?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 Bare slapp av, Estrella, disse sjokoladebollene fra nordkak er dødsgode. Jeg synes nesten ts er litt sær som ikke liker dem. Hadde noen bokser her for en stund siden, og fikk både meg selv og folk som kom på besøk fullstendig hekta.
Heart7086 Skrevet 6. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2010 Hvis jeg bestandig skulle gitt noe i gave som jeg likte selv, så tror jeg aldri jeg har funnet gaver til mange av de jeg gir gaver til.. Bare fordi jeg liker noe, betyr jo ikke det at andre liker det, og vica versa. Uansett, så lenge bollene ikke blir tørre fram til jul(tviler på at de blir det, men man kan jo være uheldig med produksjonen) så blir bollene gitt i gave, pent innpakket i "jule-eske. Bedre enn å hive de, eller gi de til noen som heller ikke liker de(som i den forstand estrella ville) Takk for gode tips, Vrimle!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 Klart man kan gi bort ting man ikke liker selv? Tante Klara elsker bøker om interiør, mens jeg har null interesse. Skal jeg da kjøpe boken om interiør til tante Klara, eller skal jeg kjøpe en bok jeg liker selv?
Vrimle Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 I tillegg er det vel ofte sånn med kaker og godter at man liker helt forskjellige ting :-) "Gamletanter" liker gjerne ting man kan sette frem til kaffen, jeg personlig foretrekker ting som kan momses på direkten
estrella Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 Jeg påstod nå ikke at en skulle kaste dem..men jeg hadde nå heller ikke gitt dem i julegave (hadde gitt dem bort ja, men da ikke som "Julegave"..). Men heldigvis er vi alle forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå