Gå til innhold

ME-lege Bergen

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Noen leger som er "spesialisert" / har erfaring med / er ekstra forståelsesfulle mtp. utredning og å sette diagnosen ME? I Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder ikke Harald Nyland til på Haukeland?

Tror han blir regnet for å være en av ME-"ekspertene" i Norge.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Holder ikke Harald Nyland til på Haukeland?

Tror han blir regnet for å være en av ME-"ekspertene" i Norge.

Vet du hvordan man kan få time hos han?

Skrevet

Tror man må henvises fra fastlege, men du kan jo evt prøve å ta direkte kontakt og bestille en time.

Det er dessverre ganske lange ventelister, så vidt jeg har forstått... :/

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ventet meg det ja. Kan ringe Haukeland imorgen og høre... Fastlegen min bare ler av meg på akkurat det punktet, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Klart det er noe galt med meg, men de finner jo ikke ut hva.. Så da er det kanskje nyttig og komme til en lege som kan litt mer om slike plager..

Skrevet

Prof. Nyland holder til på Haukeland, ja. Jeg tror ikke han tar inn flere pasienter lenger, men har hørt om folk som har kontaktet ham direkte og "solgt" historien sin litt, og fått komme til ham likevel.

Lykke til!! Var hos Nyland at jeg selv fikk diagnosen, for ca 10 år siden.

Skrevet

bytt fastlege til å begynne med. En lege skal ikke le av deg! Tok meg ca 4 mnd til jeg fikk innkallelse på sykehuset. Noe sånt iallefall :) Så tok det 4 mnd etter der igjen før jeg fikk diagnosen.

Skrevet

bytt fastlege til å begynne med. En lege skal ikke le av deg! Tok meg ca 4 mnd til jeg fikk innkallelse på sykehuset. Noe sånt iallefall :) Så tok det 4 mnd etter der igjen før jeg fikk diagnosen.

Jeg tror nok at du vil bli avkrevd en henvisning fra primærlegen, men dette har du krav på å få så sant fastlegen ikke kan foreta utredningen selv.

Ifølge prioriteringsforskriften har pasienter med mistanke om kronisk utmattelsessyndrom/ ME rett til prioritert helsehjelp fra spesialisthelsetjenesten innen 6 måneder fra henvisningstidspunktet. Det er i tillegg fritt sykehusvalg, men dessverre ikke fritt legevalg innen hvert sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...