Gå til innhold

Har du blitt kalt stygg?

Fremhevede innlegg

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Ja,mange ganger.Ble mobbet i mange år og da fikk jeg høre litt av hvert.Selvtilliten min har vært dårlig lenge på grunn av det,men de siste årene har jeg begynt å tenke at jeg ikke er stygg og begynner å bli mer fornøyd med den jeg er.Men det har ødelagt mye for meg å få høre omtrent hver dag hvor stygg og forferdelig jeg var.

Har fått høre det i voksen alder og det sårer like mye hver gang.Spesielt sånne som bare kommer bort for å si hvor stygg jeg er,og jeg ikke har gjort dem noe.

Hva er poenget liksom?

Endret av stillness
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg har blitt kalt det flere ganger i voksen alder. Jeg er ikke en person som pleier å yppe til bråk, for å si det slik, jeg er ganske stille og tilbaketrukket. Som f.eks den gangen jeg sto på busstasjonen og en ut av det blå kommenterte hvor jævlig stygg jeg var. Hyggelig.(..) Og nei, jeg sto for meg selv, litt borte fra de andre, så jeg kan ikke fatte hvorfor han følte for å spre sin eder og galle på meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg kjenner jeg blir sint av å høre om slike mennesker. Jeg prøver å tenke at de sikkert har det utrolig vondt inni seg.. Men allikevel, jeg finner det vanskelig å forsvare å være bevisst ondskapsfull mot andre mennesker!

Jeg håper du klarte å tenke at det sa mye mer om denne idioten enn om deg, Yvonne. :klemmer:

Skrevet

Jeg husker jeg i en litt sårbar tid på slutten av barneskolen fikk et tilrop om at jeg var stygg, av to jevnaldrende gutter jeg ikke kjente, som syklet forbi. Det var en periode jeg ikke følte meg helt på topp utseendemessig, da jeg var tidlig utviklet og i grunnen stort sett følte meg som en flodhest/sjiraff. Det var nok også grunnen til at jeg ble såret da bestemoren min kommenterte at jeg hadde sånne kraftige lår som hun hadde. Saken var jo tvert imot at jeg var så slank som bare det (ikke sykelig tynn), men jeg var høy og "kvinnelig" for alderen (jeg forstår mao. ikke hva bestemoren min siktet til når jeg ser på gamle bilder). Jeg følte likevel i flere år at jeg var en stor jente. Selv om jeg aldri har vært i nærheten av å ha en spiseforstyrrelse, er det først i voksen alder jeg innser at jeg verken er spesielt bred eller stor. Jeg var mer sånn at jeg bare tenkte at jeg var stor, uten at det var spesielt sårt (annet enn helt i starten av puberteten).

Uansett, det ble en liten digresjon. Men jeg har i hovedsak vært forskånet fra å bli kalt stygg. Likevel er det først de siste årene jeg har fått mer selvtillit ift. utseendet. Jeg tenkte vel da jeg var yngre at man måtte være "liten og søt" for å være pen og attraktiv, og har først i ettertid skjønt og fått vite at jeg var mer interessant for gutta i klassen på ungdomsskolen enn hva jeg trodde da, også nettopp fordi jeg var høy og rank og utstrålte noe mer interessant enn hva man gjerne gjør gjennom overdreven selvbruning og perleøredobber. :fnise: (Mao. interessant hvor store forskjeller det kan være mellom hva man tror om eget utseende og hva andre oppfatter.)

Ja, konklusjonen er at jeg i dag er helt komfortabel med mitt eget utseende, noe som nok gjør at jeg bare ville ledd om noen kalte meg stygg, fordi jeg vet at jeg ikke er det. Noe annet blir det gjerne om man får høre dette ofte, og generelt sliter med selvbildet. Man kan jo også lure på hva som rører seg i hodene på de som kaller andre stygge - jeg tenker at de da har gått beit for andre metoder å hevde seg selv på, og at det garantert sier mer om dem enn om dem de sier det til. Hvilken annen motivasjon skulle man ha for å si noe sånt?

Gjest Violently Happy
Skrevet

Mmm, har blitt kalt stygg selv og da jeg var yngre ble jeg mobbet skikkelig så selvtillitten var jo ikke akkurat så innmari høy- og da å bli kalt stygg i tillegg. KJEMPEgøy! Jeg begriper ikke hvordan og hvorfor noen folk kan si til andre at de synes at de er stygge. Man kan jo ikke nødvendigvis noe for at man har det utseende man har. Nå synes jeg selv strengt tatt at ingen er stygge. Jeg har aldri sagt til noen heller at de er stygge. *Grøss* Jeg liker heller å si noe pent om dem fordi det gjør gjerne til at folk blir glade. Og når folk blir glade så blir jeg glad. Makes my heart happy! :D

Jeg kaller en som går bort til folk og kaller dem stygge for ikke riktig vel bevart. Må være noe fundamentalt galt i hodet hos slike personer. >(

Skrevet (endret)

Å ja da. Mange ganger. Både på slutten av barneskolen og ungdomsskolen. En gang i 8 klasse såra mest. Det var noen gutter på trinnet mitt som hadde tatt en liten sykkel og det var en sykkellykt på den og når jeg kom forbi kasta de sykkellykta i bakken, den knuste, og de sa: Du er stygg, du er like mye verdt som den". De pekte på den samtidig. Han ene fyren som sa det hadde jævlig dårlig selvtillit selv, han ble mobba selv så han prøvde å føle seg bedre ved å mobbe andre. Men det er ingen unskylding for å mobbe andre.

Etter at jeg starta på vidregående er det ingen som mobber meg lenger, og ingen har sagt noe stygt til meg. Jeg er en person folk tydeligvis syns er stygg eller pen. Har fått mange kommentarer på at jeg er veldig pen, men også at jeg er stygg. Men selvfølgelig blir det alltid sånn at man bare tenker på de negative kommentarene. På grunn av de alle stygge kommentarene hata jeg meg selv enn stund, men syns nå jeg er helt ok.

Endret av Caylee
Skrevet

Å ja...på ungdomsskolen var det en eldre gutt som sa til meg at jeg var den eneste han visste om som var styggere enn sitt eget speilbilde.. Det såret veldig, og jeg har til dags dato ikke glemt det. Selvtilliten var allerede ganske så skadeskutt på den tiden.

(Det hører for øvrig med til historien at da vi tilfeldigvis var på samme fest mange mange år etter, forsøkte han å legge an på meg...og jeg overså ham glatt.. :) )

Pr. i dag oppfatter jeg at folk flest synes jeg er pen, jeg får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, og mitt eget selvbilde er generelt blitt mye bedre i løpet av de siste 10 årene.

Skrevet

ja, har blitt kalt det noen ganger ja..

Gjest Cipheria
Skrevet

Jepp, i tenårene.

Å ja da. Mange ganger. Både på slutten av barneskolen og ungdomsskolen. En gang i 8 klasse såra mest. Det var noen gutter på trinnet mitt som hadde tatt en liten sykkel og når jeg kom forbi kasta de den i bakken, den knuste, og de sa: Du er stygg, du er like mye verdt som den". De pekte på den samtidig. Han ene fyren som sa det hadde jævlig dårlig selvtillit selv, han ble mobba selv så han prøvde å føle seg bedre ved å mobbe andre. Men det er ingen unskylding for å mobbe andre.

Etter at jeg starta på vidregående er det ingen som mobber meg lenger, og ingen har sagt noe stygt til meg. Jeg er en person folk tydeligvis syns er stygg eller pen. Har fått mange kommentarer på at jeg er veldig pen, men også at jeg er stygg. Men selvfølgelig blir det alltid sånn at man bare tenker på de negative kommentarene. På grunn av de alle stygge kommentarene hata jeg meg selv enn stund, men syns nå jeg er helt ok.

De få innleggene jeg har lest av deg gir inntrykk av at du klarer å være saklig samt at du er ganske reflektert i forhold til alderen. Så du har iallfall hodet riktig plassert ;)

Skrevet

Ja. Gjennom hele barne- og ungdomsskolen. Det ødela selvbildet mitt. Som voksen veit jeg at jeg ser helt normal ut, men det er vanskelig å slutte å tro det du ble fortalt som sannhet gjennom oppveksten. Unger kan være onde.

Skrevet

Jepp, i tenårene.

De få innleggene jeg har lest av deg gir inntrykk av at du klarer å være saklig samt at du er ganske reflektert i forhold til alderen. Så du har iallfall hodet riktig plassert ;)

Tusen takk :D Det var veldig hyggelig sagt av deg ;)

Skrevet

bare stygg i munn :eeeh: Banner nok litt

Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av Wonders
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja,mange ganger.Ble mobbet i mange år og da fikk jeg høre litt av hvert.Selvtilliten min har vært dårlig lenge på grunn av det,men de siste årene har jeg begynt å tenke at jeg ikke er stygg og begynner å bli mer fornøyd med den jeg er.Men det har ødelagt mye for meg å få høre omtrent hver dag hvor stygg og forferdelig jeg var.

Har fått høre det i voksen alder og det sårer like mye hver gang.Spesielt sånne som bare kommer bort for å si hvor stygg jeg er,og jeg ikke har gjort dem noe.

Hva er poenget liksom?

Gaar voksne mennesker bort til hverandre og kommenterer utseendet? I all verdesn rike!!

Skrevet

Å ja...på ungdomsskolen var det en eldre gutt som sa til meg at jeg var den eneste han visste om som var styggere enn sitt eget speilbilde.. Det såret veldig, og jeg har til dags dato ikke glemt det. Selvtilliten var allerede ganske så skadeskutt på den tiden.

(Det hører for øvrig med til historien at da vi tilfeldigvis var på samme fest mange mange år etter, forsøkte han å legge an på meg...og jeg overså ham glatt.. :) )

Pr. i dag oppfatter jeg at folk flest synes jeg er pen, jeg får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, og mitt eget selvbilde er generelt blitt mye bedre i løpet av de siste 10 årene.

Huff, for en grusom kommentar! Så groteskt velformulert at den syes inn i huden på deg idet den ytres. Godt å høre at du har det fint i dag da. :klemmer:

Jeg bærer også på mange sånne kommentarer. Jeg ble ofte kalt stygg, som et av mange vonde adjektiv, både på barneskolen og på ungdomsskolen. Det ble til et selvoppfyllende profeti som gjorde at jeg tok en lang rekke ukloke valg i ungdomsårene.

I dag har jeg heldigvis kommet meg gjennom kneika, og jeg anser meg selv som et lykkelig menneske med et normalt utseende. :)

Skrevet

Ja, når jeg sang solo på en forestilling på barneskolen. Da satt noen gutter i publikum og kommenterte høylytt hvor ekkel jeg var og hvor stygge tenner jeg hadde.

Men i voksen alder, nei.

Skrevet

Fikk høre at jeg lignet på paris hilton en gang, da følte jeg meg ikke akkurat særlig vakker..

Gjest nobilian
Skrevet

noen gang?Hvorfor?

Mange ganger, men da i betydningen; "nå var du skikkelig slem".

Med tanke på utseende? Nei.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, og jeg tipper nesten alle har blitt kaldt stygg - eller noe lignende før.

Men etter alt jeg vet, er de bare sjalu :) godt tegn på sjalusi, hvertfall når dem snakker dritt bak din rygg. Men ikke bry deg, må ikke ta noe til deg. Alle er nydelige på hver sin måte! Alle. :yvonne:

Skrevet

Ja, eller noe i den duren i alle fall.

Men jeg vet jeg er pen, så det preller av. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...