Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått en lotterigevinst fra Nederland? Så ikke ut som jeg skulle avgi noe personlig slik som svindlerne krever. Men likevel virker det ganskje suspekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har registrert deg på noe så er det vel ikke sant.

Skrevet

Hvis du ikke har registrert deg på noe så er det vel ikke sant.

De hadde visstnok funnet min mailadresse....! Vunnet over en million euro! JIPPI..eller??

Men skjønner jo ikke helt hvordan de i Nederland kan ha min mailadresse...

Skrevet

De hadde visstnok funnet min mailadresse....! Vunnet over en million euro! JIPPI..eller??

Men skjønner jo ikke helt hvordan de i Nederland kan ha min mailadresse...

Veeel..mailadressen din klarer de vel alltids å oppspore. Det skal du ikke tenkte så mye på.

Du trenger ikke tenke s mye på den gevinsten heller. Du har garantert ikke vunnet noe som helst.

:-)

• Liker 1
Skrevet

Hvor er den sendt fra? Kan sjekke. Bor i nederland selv men har ikke hørt om noe slikt tullball eller scam fra noen andre her nede uansett.

Hvis du sjekker mailadressen den er sendt fra f.eks om det ser bare amatør ut, så er det nok det.

Skrevet

Det er ikke mulig å vinne et lotteri man ikke har deltatt i.

Mailadresser er ikke vanskelige å få tak i!

• Liker 2
Skrevet

PS et godt tips er å google deler av mailadressen (spesielt det etter @ tegnet) så kommer det som regel opp en haug med treff type "lottery scam" etc.

Skrevet

Jeg får omtrentlig 4 av disse i uken (fra nasjonallotteriet i Nederland, fra det Nederlandske nasjonal-lotteri, fra Lotteri Nederlands osv osv osv).

Det er sant det de andre sier, og et evig motto på nettet;

Du vinner ikke et lotteri du ikke har deltatt i.

Skrevet

Jeg får omtrentlig 4 av disse i uken (fra nasjonallotteriet i Nederland, fra det Nederlandske nasjonal-lotteri, fra Lotteri Nederlands osv osv osv).

Det er sant det de andre sier, og et evig motto på nettet;

Du vinner ikke et lotteri du ikke har deltatt i.

Dette var fra statslotteri.. så da ut som en seriøs nettside de hadde også.

Skrevet

Verden vil bedras..

• Liker 1
Skrevet

Altså: Du vinner ikke i et lotteri du ikke har deltatt i....og en proff nettside (fra statslotteriet) kan enhver fjortis enkelt lage.

DU HAR IKKE VUNNET! DETTE ER SPAM! FÅ DET INN I SKALLEN DIN!!!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det største lotteriet i Nederland heter : Staatslotterij og er eid av staten, og der er det trekning den tiende i hver måned. De som er med får da sendt en bong hjem i posten med tall på, og det koster ca 150 euro i året å være med på trekningen.

https://www.staatsloterij.nl/

Endret av JumboJenny
Skrevet

Altså: Du vinner ikke i et lotteri du ikke har deltatt i....og en proff nettside (fra statslotteriet) kan enhver fjortis enkelt lage.

DU HAR IKKE VUNNET! DETTE ER SPAM! FÅ DET INN I SKALLEN DIN!!!

Hvorfor så sint..Det stod at de hadde trukket ut min mailadresse i den store web verden. Jeg skal da heller ikke oppgi noe personlig, bortsett fra adresse, navn, og bankontonr, og ikke gi de noe. Kan vel ikke være så farlig å bare sende inn?? Hva er poenget om det ikke er lotteri?

Skrevet

Det siste de har begynt med er å sende det via mobilen, at man har vunnet på grunn av mobilnummeret. Fikk en her om dagen, og det er temmelig naivt å tro at det liksom ikke er tull fordi det ikke står at man skal oppgi noe spesielt.

Har man ikke deltatt i noe lotteri, vil man heller ikke vinne. Og så enkelt er det faktisk. Og hvorfor skulle de dele ut en million euro i et lotteri ingen har deltatt i? Hvor skal de liksom få pengene fra til dette, fra egen lomme?

Skrevet

Det største lotteriet i Nederland heter : Staatslotterij og er eid av staten, og der er det trekning den tiende i hver måned. De som er med får da sendt en bong hjem i posten med tall på, og det koster ca 150 euro i året å være med på trekningen.

https://www.staatsloterij.nl/

Så da er det seriøst? jeg har da ikke betalt noe som helst. Hadde fått 2.plass.

Skrevet

Det hadde vært helt supert å vinne en million euro uten å gjøre noe. Det hadde løst alle hverdagens problemer, men desverre er det slik at dette høres for godt til å være sant ut, og det er det.

Det nevnes for eksempel i denne artikkelen; http://www.bt.no/na24/article597110.ece

Dersom du er overbevist om at dette er ekte, så kan du jo alltids svare (men da blir jeg litt trist på dine vegne merker jeg ;-), men ikke send en eneste personlig opplysning, noen gang.

Skrevet

Hvorfor så sint..Det stod at de hadde trukket ut min mailadresse i den store web verden. Jeg skal da heller ikke oppgi noe personlig, bortsett fra adresse, navn, og bankontonr, og ikke gi de noe. Kan vel ikke være så farlig å bare sende inn?? Hva er poenget om det ikke er lotteri?

Er ikke navn, adresse og kontonummer personlig?

• Liker 1
Skrevet

Så da er det seriøst? jeg har da ikke betalt noe som helst. Hadde fått 2.plass.

Nei. ikke har du betalt 150 kroner for å være med for et helt år, og hvorfor skulle de gi prisen til noen som ikke bor i nederland uansett?

Kan du ikke gi oss emailadressen den ble sendt fra, det bør være enkelt å se at det er bare er tull.

Skrevet

Er ikke navn, adresse og kontonummer personlig?

Det er det vel ikke. De har ikke min fødelsedato (noe som er lett å finne da men), og ihvertfall ikke mitt personr.

Skrevet

På staatsloterij.nl sin side har de i tillegg opplyst om at: De trekkingsuitslag kunt u vinden op onze site www.staatsloterij.nl, bij alle verkooppunten van Staatsloten, op NOS pagina 550 teletekst en in De Telegraaf. Op TV op de avond van de trekking op Ned.1 om 19:55 uur. U kunt ook via de telefoon de trekkingsuitslag beluisteren. Belt u dan telefoonnummer 0900 - 300 49 50 (€ 0,35 p.m.).

Altså, at for å se om du har vunnet så må du aktivt gå inn for å sjekke det selv, enten på internett, tlf eller tekst-tv og ikke over mail.

Du virker litt sta, så jeg har på følelsen at selv om alle her sier at det er spam så skal du likevel oppgi personlig info.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...