Gå til innhold

bokhandelen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt interessert da jeg leste "Her møter du menn" artikkelen.

http://www.kvinneguiden.no/artikler/her_moter_du_menn-/78596

Det jeg la mest merke til var punkt 2. På butikken eller bokhandelen.. Møter kvinner menn på bokhandelen? Tar kvinner kontakt med menn på bokhandelen? (eller motsatt)

Jeg hadde ikke hatt noe mot det om en dame tok kontakt med meg i en bokhandel. Kan ikke si at jeg har vært nær tanken på å vurdere bokhandelen som sjekkearena. :) ... vil helt klart foretrekke en dame som av og til ferdes i en bokhandel framfor en dame som aldri er innom en bokhandel.. .. Hmm ... På tide å kjøpe en ny bok kansje :)

Så er det noen som har møtt noen i en bokhandel? Er det noen som har vurdert det? Hadde vært artig å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kompis av meg jobbet på ein bokhandel i Oslo for noen år siden. vart sjekket opp av kunde.. Dei er nu gift. Men vet ikke om det teller..

Du tenkte sikkert på kunder som møter andre kunder :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datet en fyr jeg møtte i en bokhandel en gang. Var jeg på markedet nå ville jeg nok foretrukket å møte noen der fremfor på byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt interessert da jeg leste "Her møter du menn" artikkelen.

http://www.kvinneguiden.no/artikler/her_moter_du_menn-/78596

Det jeg la mest merke til var punkt 2. På butikken eller bokhandelen.. Møter kvinner menn på bokhandelen? Tar kvinner kontakt med menn på bokhandelen? (eller motsatt)

Jeg hadde ikke hatt noe mot det om en dame tok kontakt med meg i en bokhandel. Kan ikke si at jeg har vært nær tanken på å vurdere bokhandelen som sjekkearena. :) ... vil helt klart foretrekke en dame som av og til ferdes i en bokhandel framfor en dame som aldri er innom en bokhandel.. .. Hmm ... På tide å kjøpe en ny bok kansje :)

Så er det noen som har møtt noen i en bokhandel? Er det noen som har vurdert det? Hadde vært artig å høre.

Bokhandelen er i motsetning til klesbutikken ett sted der menn og kvinner ferdes i samme del av butikken og faktisk kan ha noe til felles gjennom bøkene noe som gjør at det er lett og åpne en samtale.. Du kan jo faktisk snakke om alt, ingenting og hva som helst der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Gitt at man er i en bokhandel og men ser en snuppe.

Her er det jo tilfellet hvor hun ser/gløtter i min rettning, men også tilfeller (vanligvis) hvor dama står med nesen i en bok eller ser en annen vei.

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Det å gå bort å si "hei, det ser ut som en artig bok, he he he." kjennes litt teit.

Noen som har tips til hva dere hadde likt at en fremmed fyr sa til dere i en bokhandel? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha foretrukket at du sa noe som viste kjennskap til boken jeg tittet i, da blir det litt mindre sjekking over det. For eksempel hvis hun blar i en bok som er del av en trilogi, kan du spørre om hun har lest den foregående boken og kan anbefale den, for du lurer på om du bør lese den. Eller, om du har lest boken og kjenner forfatteren, hadde jeg heller ikke tatt det ille opp om du sa noe slikt som "den boken anbefaler jeg", og så noe som viste at du hadde lest boken selv og kanskje kunne sammenligne den med andre verker av samme forfatter. Men det må jo virke naturlig, ellers blir det bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hva dere hadde likt at en fremmed fyr sa til dere i en bokhandel? :sjenert:

Gjør som mennene på sukker; "Hei. Vi du pule?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Jeg har aldri blitt forsøkt sjekka opp så mye som når jeg er innom Outland for å handle bøker, i alle fall :ler: Der henger det jo en del særinger som kanskje har vanskelig for å finne en arena med fellesinteresser når de møter damer? De er i alle fall raskt ute med å kommentere bokvalg og komme med anbefalinger. Trivelige, synes jeg. Men jeg leste ikke noe særlig fantasy før jeg ble sammen med typen, det var han som introduserte meg, og det er jo ikke aktuelt å bli sjekka opp. Hvem vet, kanskje mange herlige nerdepar har funnet hverandre mellom reolene på Outland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Gitt at man er i en bokhandel og men ser en snuppe.

Her er det jo tilfellet hvor hun ser/gløtter i min rettning, men også tilfeller (vanligvis) hvor dama står med nesen i en bok eller ser en annen vei.

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Det å gå bort å si "hei, det ser ut som en artig bok, he he he." kjennes litt teit.

Bokhandelen..? har jeg ikke tenkt på , - men kanskje smart?!

Jeg elsker bøker og er masse i bokhandelen, men har til gode å bli sjekket opp. :sukk:

Men personlig er jeg litt sånn som liker "rett på sak"

Hadde en fyr begynt å snakke masse om en bok, så hadde jeg lurt på hva han drev med og tenkt at han kanskje var litt rart.

Men jeg tror jeg kunne falt litt for:

Hei - Har lest at bokhandelen er det nye sjekkestedet. Jeg er ikke så godt på sjekking, men jeg synes du er søt! Og boken du titter i har jeg faktisk lest! Den er ikke noe bra!

Kunne smelta jeg da.. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...